Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Jule
    Gast

    Vraag Kubuntu-desktop in Ubuntu 8.04.

    Als ik een poging doe om de kubuntu-desktop te installeren via het synaptic pakketbeheer, loopt mijn systeempje helemaal vast bij het installeren van de pakketten. (Ik heb een halfuurtje gewacht alvorens een hard reset uit te voeren.) Wie weet raad? Thanks!!

    Daarna is pakketbeheer uitgeschakelt en krijg ik deze foutmelding:
    Code:
    E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem. 
    E: _cache->open() failed, please report.
    Dit is dus om de reeds geïnstallerde paketten van de kubuntudesktop te verwijderen ...

    En als ik die dan verwijder, loopt ie weer vast ... Een hard reboot en ... Ubuntu start niet meer volledig op. (Stopt voor ik het aanmeldscherm krijg ...)
    Laatst gewijzigd door Jule; 20 August 2008 om 01:20 Reden: Toevoegen foutmelding.

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.618
    Bedankjes
    623
    Bedankt
    754 keer in 467 posts
    Open je terminal en voer dit eerst uit:
    Code:
    sudo dpkg --configure -a

  3. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts
    Ik heb geen enkel systeem zien vastlopen bij het installeren van de kubuntu desktop !
    Met een twintigtal cursisten hebben we allemaal deze oefening tegelijk uitgevoerd zonder enig probleem.

    "Tussen-berichten" (of hoe moet ik dat noemen) tijdens een installatie, komen regelmatig eens opdagen. Maar het voordeel van Linux is toch dat er onmiddellijk de praktische oplossing bij is aangereikt !

    Natuurlijk moet je telkens de rechten hebben om wat uit te voeren (vandaar de de sudo die je vooraaan typen moet). Linux is echt behebt van user-rechten. (omdat het oorspronkelijk voor netwerken is gemaakt)

    Niet om afbreuk te doen aan Minatica, vergeet niet dat het Ubuntu forum bijzonder actief en hulpvaardig is. Als een probleem opdaagt is dat meestal toch bij verschillende users en wordt het meteen gemeld en zelfs gecatalogeerd tot er een fix opdaagt ! Zodanig dat je daar ook eventueel een oplossing kan vinden vooraleer de vraag opnieuw te moeten stellen.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #4
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snakey Bekijk bericht
    Open je terminal en voer dit eerst uit:
    Code:
    sudo dpkg --configure -a
    Dit heb ik gedaan. Gevolg: bevroren beeld, hard reboot en neit meer volledig opstarten. Bijgevolg een herinstallatie ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Ik heb geen enkel systeem zien vastlopen bij het installeren van de kubuntu desktop !
    Met een twintigtal cursisten hebben we allemaal deze oefening tegelijk uitgevoerd zonder enig probleem.
    Komt u langs als ik u mijn adres pm??
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    "Tussen-berichten" (of hoe moet ik dat noemen) tijdens een installatie, komen regelmatig eens opdagen. Maar het voordeel van Linux is toch dat er onmiddellijk de praktische oplossing bij is aangereikt !
    Een bevroren scherm gedurende een halfuur tijdens het uitvoeren van het tussenbericht, geeft helaas geen nieuw tussenbericht?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merel Bekijk bericht
    Natuurlijk moet je telkens de rechten hebben om wat uit te voeren (vandaar de de sudo die je vooraaan typen moet). Linux is echt behebt van user-rechten. (omdat het oorspronkelijk voor netwerken is gemaakt)

    Niet om afbreuk te doen aan Minatica, vergeet niet dat het Ubuntu forum bijzonder actief en hulpvaardig is. Als een probleem opdaagt is dat meestal toch bij verschillende users en wordt het meteen gemeld en zelfs gecatalogeerd tot er een fix opdaagt ! Zodanig dat je daar ook eventueel een oplossing kan vinden vooraleer de vraag opnieuw te moeten stellen.
    Ik kan hier niet eens volgen, laat staan dat ik nog ander fora bekijk ...

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.735
    Bedankjes
    13.669
    Bedankt
    33.640 keer in 13.866 posts
    Eigenlijk zou je het wel es moeten doen Jule, of op zijn minst eens opzoeken of er in jouw buurt niet toevallig iemand woont die directe hulp verleent. Er staat ergens een lijstje van op het net. Deze mensen komen je (na afspraak) uit de nood helpen en eventueel je volledige installatie in orde brengen. Over vergoedingen wordt er niet gesproken, ik vermoed dat dat onderling wordt geregeld.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    Jule
    Gast
    Er wonen in mijn buurt 3 pc-boeren. Ik maak er geen probleem van om hen te betalen. Alleen: geen van de drie kent een snars van linux ... Ik kan trouwens zonder kubuntu-desktop ... Alleen, het is voorzien, maar bij installatie van één van de 106 pakketten, loppt het fout en bevriest mijn pc ... 't Zou niet mogen zijn.

  7. #7
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Roeselare, België
    Berichten
    1.618
    Bedankjes
    623
    Bedankt
    754 keer in 467 posts
    Bij welk pakket loopt het dan vast? Installeer je de kubuntu-desktop meteen nadat je het besturingssysteem hebt geinstalleerd? Je kan ook Kubuntu als systeem installeren ipv Ubuntu ( http://www.kubuntu.org/getkubuntu/download )

  8. #8
    Jule
    Gast
    Daar ik het installeer via synaptic-pakketbeheer, weet ik niet bij welk pakket linux bevriest. Ik had enkel linux geïnstalleerd tezamen met de drivers voor mijn Brother MFC-5860CN printer/scanner. De reden waarom ik probeer de kubuntudesktop te installeren is omdat ik ooit in één of ander KDE distributie heb opgemerkt, dat ik vrij gemakkelijk snelkoppelingen op mijn bureaublad kon plaatsen. Hoe kan ik dat in Ubuntu?
    Ik heb nu een 32 bit versie staan. Kunnen we hiermee verder gaan?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ubuntu kubuntu linux unix ik kan er geen wijs meer uit
    Door jellabi in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 12 August 2008, 20:38
  2. Opstarten met ubuntu-6.06-desktop-i386.iso??????
    Door voiratsou in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 14 May 2007, 20:33
  3. Kubuntu 6.06
    Door Ketaldino in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 7 March 2007, 21:41
  4. Kubuntu 6.06
    Door Denbompa in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 October 2006, 13:33

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •