Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 October 2008
    Locatie
    Ieper
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Uitroep Fysiek geheugen plotse hoogte

    Wel nu ja, ik weet het, het is wel illegaal en zo, maar toch zou ik graag wat hulp krijgen... Ik was namelijk een paar filmpjes aan het dwnloaden van LimeWire en ondertussen was ik HL2M aan het spelen, dat is geen probleem, ik heb quadcore en kan dus wel wat multi-tasking aan...

    Maar toch op een bepaald moment steeg mijn ping/latency (de snelheid waarmee je met de servers van het spel verbonden bent) van 124 naar meer dan 700. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak, normaal heb ik rond de 45 ping/latency, maar tijdens het download kan dat tot rond the 150 zijn...
    Toch sprong op een bepaald moment alles de hoogte in en bleef daar... Overompeld door het gebeuren ging ik op zoek naar een oplossing, en kwam ik uit op het feit dat mijn fysiek geheugen abnormaal hoog was.

    Ik deed systeemherstellen, defragmentaties, schijfopruimingen, virusscannen en herstarte mijn pc wel 20 keer... Nog steeds, een constant verbruik van 33% wat overeenkomt met 1.06 GB van mijn fysiek geheugen...
    Ik ben radeloos, alles gaat traag, van games tot gewone applicaties en zelf firefox begint de gevolgen te voelen... En dit alles is vrij dringend omdat ik voor een bedrijf werk dat vaak deadlines opstelt en momenteel zijn deze ferm aan het naderren...

    Ik heb een afbeelding toegevoegd van hoe m'n fysiek geheugen eruitziet, wil je nog meer information om mij te helpen dan moet je het gewoon maar vragen

    De reden dat mijn CPU-gebruik zo hoog is is omdat ik nog een 2de virusscan aan het doen ben...

    Alvast bedankt, Andries Verbanck

  2. #2
    Gevorderd   namaste's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 July 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    307 keer in 150 posts
    Heb je dit alleen als je Halo speelt en limewire gebruikt? En heb je vanaf nu altijd een latency van over de 700? of is dit met momenten?

    En een algemene tip: Als je eender welk spel dan ook online speelt, word het afgeraden om muziek of films of eender wat tegelijk te downloaden... dat verhoogt je latency aanzienlijk.

  3. De volgende gebruiker bedankt namaste voor deze nuttige post:

    averbanck ( 8 October 2008)

  4. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 October 2008
    Locatie
    Ieper
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door namaste Bekijk bericht
    Heb je dit alleen als je Halo speelt en limewire gebruikt? En heb je vanaf nu altijd een latency van over de 700? of is dit met momenten?

    En een algemene tip: Als je eender welk spel dan ook online speelt, word het afgeraden om muziek of films of eender wat tegelijk te downloaden... dat verhoogt je latency aanzienlijk.
    Wel in feite is het niet enkel alleen wanneer ik Halo speel, het is sinds die ene keer en het is momenteel nog steeds zo, zelfs na het beïndigen van de download en na het afsluiten van het spel!

    Bedankt voor je snelle feedback!

  5. #4
    Gevorderd   namaste's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 July 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    307 keer in 150 posts
    Heb je al gekeken of je mischien niet over je download limiet zit..?

  6. #5
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Limewire heeft ook het nadeel dat het ongevraagd alles wat je binnen hebt gehaald, ook terug weer upload. En dat kan knagen aan je snelheid en geheugen. Kijk eens in het taakbeheer welke processen en toepassingen lopen. Ook bij de hulpprogr. Kan je zien welke processen lopen op een netwerkverbinding. Met limewire aant uploaden moet je maar eens kijken, en ni verschieten hé.

  7. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 October 2008
    Locatie
    Ieper
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door namaste Bekijk bericht
    Heb je al gekeken of je mischien niet over je download limiet zit..?
    Dat is vrijwel onmogelijk aangezien de maand nog maar begonnen is en na het controleren heb ik zeker nog een goede 16 GB te gaan... xD

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Limewire heeft ook het nadeel dat het ongevraagd alles wat je binnen hebt gehaald, ook terug weer upload. En dat kan knagen aan je snelheid en geheugen. Kijk eens in het taakbeheer welke processen en toepassingen lopen. Ook bij de hulpprogr. Kan je zien welke processen lopen op een netwerkverbinding. Met limewire aant uploaden moet je maar eens kijken, en ni verschieten hé.
    Wel dit is ook vrijwel onmogelijk aangezien ik LimeWire direct heb uitgeschakeld, en ben van plan te verwijderen... Ik denk dus niet dat dit het probleem kan vormen

    Om even verder uit te leggen over de status, momenteel alle video's en filmpjes, alles brol en wat programma's aan het verwijderen... Momenteel draait m'n fysieke op 36% - 37% wat vroeger 1% tot 2% was

    Wel, om je even te tonen dat er nog niets veranderd is, als ik dit zelfs niet verslechterd kan noemen:
    Laatst gewijzigd door averbanck; 8 October 2008 om 16:01 Reden: Afbeelding toegevoegd

  8. #7
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Als je bij "betrouwbaarheidscontrole en prestaties" het balkje van geheugen aanklikt, kan je precies zien wat er allemaal beroep doet op je geheugen. Trouwens, heeft Vista op zich al niet ongeveer 1GHz nodig om nog maar gewoon te draaien?

  9. #8
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 October 2008
    Locatie
    Ieper
    Berichten
    4
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Als je bij "betrouwbaarheidscontrole en prestaties" het balkje van geheugen aanklikt, kan je precies zien wat er allemaal beroep doet op je geheugen. Trouwens, heeft Vista op zich al niet ongeveer 1GHz nodig om nog maar gewoon te draaien?
    Wel, daarover heb ik men twijfels aangezien mijn pc al een goede 4-5 maanden draait en nog nooit geen problemen vertoont heeft... En over die betrouwbaarheidscontrole, ik kan daarop niet zien welke processen het meeste fysiek geheugen verbruiken en kan ze niet uitschakelen, ik kan zelfs niet zien welke te vertrouwen zijn en welke niet, of niet welke laats zijn bijgekomen...

  10. #9
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Configuratiescherm\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties\Geavanceerde Hulpprogramma's\Betrouwbaarheids-en prestatiecontrole. Klik bij "Bronnenoverzicht" op geheugen. Nu zie je alle processen die gebruik maken van je geheugen.

    Enne, Vista heeft echt wel min 1GHz aan RAM nodig om lekker te draaien hoor.
    Laatst gewijzigd door Dopey; 8 October 2008 om 16:14 Reden: aanpassingetje na een googleltje over RAM in Vista

  11. #10
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    je gebruikt veel limewire ben je zeker dat ge geen beestje gevangen hebt???

    je mag nu nog alles verwijderen eenmaal binnen blijft die,misschien best een logje plaatsen

    De spywareslayers zullen hier wel raad mee weten gewoon een hijackthis logje plaatsen

    Een logje maken met hijack this,vind je hier:http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=568
    hoe je te werk gaat vind je hier:http://www.minatica.be/showthread.php?t=39088
    Dan plaats je de log in dat forum:http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46
    Laatst gewijzigd door sykke; 9 October 2008 om 07:39


Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. breedte en hoogte aanpassen
    Door balto-lover in forum Audiovisueel
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15 January 2008, 20:20
  2. Automatische Iframe hoogte
    Door lainke in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 5 March 2007, 22:30
  3. Diverse plotse problemen
    Door Silverwing in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 11 April 2006, 20:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •