Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 October 2008
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    IP Conflict op groot netwerk met toegewezen IP

    Hallo,

    Ik zit samen met mijn broer op kamers in een groot complex, waar wij een klein deel van het grote netwerk zijn. Iedere kamer heeft zijn eigen IP-adres, gateway, subnet en DNS1 & 2 gekregen. Wij hebben dus wel gewoon internet. Maar het probleem is: mijn broer heeft een laptop (vista) en ik heb een pc (xp), als wij deze beide aan internet willen sluiten, hebben we 1 kabel vanaf 'het centrale punt' in onze switch/router? (genaamd Conceptronic C100BRS4). Deze kabel doen wij in port 1, de kabels naar de laptop en pc in port 2 en 3. Als we dan de laptop en pc beide aanzetten geven beide een IP Conflict aan, en heeft alleen port 2 toegang tot internet. Hoe kan ik dit oplossen?

    PS er zit ook een WAN port op, maar als ik die gebruik hebben we helemaal geen internet.

    Groeten,

    Thomas

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Je zal de kabel van 'het centrale punt' in de 'wan' aansluiting van de Conceptronic C100BRS4 moeten steken. Zo zal deze als router werken en het toegewezen ip krijgen van uw kamer. Aan de andere kant sluit je uw twee pc's aan op poort 1 en 2. Deze zullen dan een eigen ip krijgen van de router

  3. #3
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.425
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    674 keer in 599 posts
    Nog even aanvullen: Je moet dan ook je router instellen dat hij een vast ip-adres krijgt.
    De manual van die router vind je hier:
    http://download.conceptronic.net/Net...00BRS4H_NL.pdf

  4. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 October 2008
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Het probleem is dus, dat ik de router geen ip kan geven, omdat ik niet op de router pagina kan komen met 192.168.2.1 of een ander ip (heb heel wat ip adressen geprobeerd) met .2.0 en nog meer. Hoe moet ik dit oplossen? misschien een andere router kopen?

    mvg

    edit: als ik de kabel van het centrale punt in de WAN port doe, brand het lichtje bij de WAN port oranje, en heb ik helemaal niets.
    Laatst gewijzigd door thomas-vdv; 19 October 2008 om 16:47

  5. #5
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    585
    Bedankjes
    360
    Bedankt
    146 keer in 99 posts
    1) Het standaardip voor deze router is 192.168.2.1 . Als je de router een keer reset door op de router zelf da reset knopje in te drukken, dan staat het ip voor de router weer hierop. Werkt dit niet, doe dan het onderstaande.

    2) Je moet naar je standaardgateway surfen als ik het goed heb. Ga naar start -> uitvoeren -> typ 'cmd' -> typ 'ipconfig /all'. Je gaat nou een lijstje zien met allerlei nummers. Hiervan moet je het nummer van de standaardgateway hebben en dan kun je je router bereiken. (ik dacht dat het de standaardgateway was, maar het kan ook het nummer bij de DHCP server zijn, moet je maar even gewoon kijken )en die kabel moet echt in de WAN poort hoor, maar je moet eerst je router goed configureren, daarna zal het pas gaan werken neem ik aan

    Om bovenstaande goed te kunnen doen, dien je de UTP kabel gewoon rechtstreeks op je pc aan te sluiten, zonder tussenkomst van router. Dan zoek je de nummers in het command promptje (CMD), dan hang je de router ertussen en dan probeer je naar die nummers te surfen.

    Gr, jellabi
    Laatst gewijzigd door jellabi; 19 October 2008 om 17:41
    banner te groot !

  6. #6
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.425
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    674 keer in 599 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jellabi Bekijk bericht
    1) Het standaardip voor deze router is 192.168.2.1 . Als je de router een keer reset door op de router zelf da reset knopje in te drukken, dan staat het ip voor de router weer hierop. Werkt dit niet, doe dan het onderstaande.

    2) Je moet naar je standaardgateway surfen als ik het goed heb. Ga naar start -> uitvoeren -> typ 'cmd' -> typ 'ipconfig /all'. Je gaat nou een lijstje zien met allerlei nummers. Hiervan moet je het nummer van de standaardgateway hebben en dan kun je je router bereiken. (ik dacht dat het de standaardgateway was, maar het kan ook het nummer bij de DHCP server zijn, moet je maar even gewoon kijken )en die kabel moet echt in de WAN poort hoor, maar je moet eerst je router goed configureren, daarna zal het pas gaan werken neem ik aan

    Om bovenstaande goed te kunnen doen, dien je de UTP kabel gewoon rechtstreeks op je pc aan te sluiten, zonder tussenkomst van router. Dan zoek je de nummers in het command promptje (CMD), dan hang je de router ertussen en dan probeer je naar die nummers te surfen.

    Gr, jellabi
    Klopt allemaal wat je zegt, maar datgene wat in het groen staat niet. Hoe wil je het adres van je router achterhalen als hij er niet tussen zit? En het is inderdaad de standaardgateway die je moet hebben, maw het adres van je router. Als je de router er niet tussen zet ga je het adres krijgen van de router die ervoor hangt en daar zal je normaalgezien (als alles goed beveiligd is) niet in geraken.
    Dus voor alle duidelijkheid; je steekt een utp kabel in je pc en het andere eind steek je in een LAN-poort van je router. Zo zou je in de interface van de router moeten geraken. Die kabel van het centrale punt gaat in de WAN-poort en in de interface moet je fixed-ip kiezen. Wellicht moet je de rest ook invullen (dns, etc..)
    succes

  7. De volgende gebruiker bedankt Kokki voor deze nuttige post:

    jellabi (20 October 2008)

  8. #7
    Beginner  
    Geregistreerd
    18 October 2008
    Berichten
    5
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik kan eindelijk op de pagina van de router komen, maar nu heb ik geen flauw idee welk ip adres ik waar moet zetten. Ik zie nu allerlei menu's waar ik dingen kan invullen, enablen/disablen.. wat moet ik doen? In deze link: http://download.conceptronic.net/Net...s_Spoofing.pdf staan de dingen, waarbij ik iets kan invullen. op Pagina 4. Ik heb dus van onze beheerder een ip adres, gateway, subnetmask en dns adressen gehad. Waar moet ik alles invullen?

    Mvg,

    Thomas

  9. #8
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    585
    Bedankjes
    360
    Bedankt
    146 keer in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokki Bekijk bericht
    Klopt allemaal wat je zegt, maar datgene wat in het groen staat niet. Hoe wil je het adres van je router achterhalen als hij er niet tussen zit? En het is inderdaad de standaardgateway die je moet hebben, maw het adres van je router. Als je de router er niet tussen zet ga je het adres krijgen van de router die ervoor hangt en daar zal je normaalgezien (als alles goed beveiligd is) niet in geraken.
    Dus voor alle duidelijkheid; je steekt een utp kabel in je pc en het andere eind steek je in een LAN-poort van je router. Zo zou je in de interface van de router moeten geraken. Die kabel van het centrale punt gaat in de WAN-poort en in de interface moet je fixed-ip kiezen. Wellicht moet je de rest ook invullen (dns, etc..)
    succes
    sorry klopt helemaal kokki, heb ik in vage bui geschreven denk ik, ik was aan het ip-adres aan het denken dat je zeg maar gewoon van de modem krijgt snap je Bedankt voor het opletten
    banner te groot !

  10. #9
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.425
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    674 keer in 599 posts
    Op pagina 4 staat hoe je en firmware update kan doen. Kijk eens in de link die ik je eerder gegeven heb.
    Daar op pagina pagina 7 zou ik voor fixed-ip kiezen, dan gaat het verder op pagina 9 en daar kan je de gegevens invullen die je gekregen hebt.
    Succes

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. conflict met pictureviewer
    Door R3G in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 8 October 2008, 18:07
  2. Conflict Dvd-rom & Dvd-rw?
    Door Euroke0 in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27 April 2007, 11:55
  3. Ip-conflict
    Door karel g in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 December 2006, 09:04
  4. ip-adres conflict
    Door robbedoeske_007 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 1 January 2006, 20:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •