Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 87

Discussie: ultddaves Art

  1. #41
    Expert   Breskuz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2008
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    773
    Bedankjes
    995
    Bedankt
    716 keer in 410 posts
    mooi gedaan
    aleen heeft die man op die onderste foto die man zo een witte vlek op zijn nek ... God weet van waar die komt
    .

  2. De volgende gebruiker bedankt Breskuz voor deze nuttige post:

    ultddave (25 November 2008)

  3. #42
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ultddave Bekijk bericht
    Bedankt voor bovenstaande uitleg trouwens :P , Ik gebruik filters etc, maar geen idee wat je bedoelt met 'slimme filters' :(
    Zijn bovenstaande ontwerpen al meer in de richting die jullie bedoelde?, of heb ik (vooral bij de onderste) teveel proberen te blenden en dergelijke?
    - Dave -
    Ik vind die eerste héééél mooi en het 'teveel' blenden hangt af van je persoonlijke voorkeur, als het eindresultaat mooi is 't ja...die hooglicht vlek op de linker schouder kan je verbeteren met burn tool of lokaal (selecteren) de exposure bij te stellen (feather 10 -15 pixels).

    Wel jammer dat je de slimme filters en/of slimme objecten in Photoshop CS3 niet kent. Dit was met name de belangrijkste verbetering in deze versie.
    Heel eenvoudig : als je een laag omzet in een slim object (smart object) of op een laag een filter wil toepassen als slimme filter (smart filter) worden die lagen omgezet in een vector laag met als gevolg dat je die kan blijven bewerken zonder de originele foto te beschadigen. Ook in een creatie met bv. 30 lagen kan je steeds terug naar de laag met de slimme filter om alsnog het effect bij te werken, en dit voor elke laag afzonderlijk. Men kan bovendien voor elke filter afzonderlijk nog eens de dekking en de blend modus veranderen - onafhankelijk van de dekking en de blend modus van de laag zelf. Bovendien komt bij elke filterlaag automatisch een wit masker zodat je steeds heel precies kunt bepalen op welk deel van de laag het filter zijn effect heeft, door met de voorgrondkleur op zwart het effect weg te borstelen op die delen waar het niet hoeft. Op het einde alle slimme lagen omzetten naar rasterlagen en klaar is kees.

    Simpel voorbeeld van het voordeel : via kopiëren - plakken breng je bv. een geselecteerd vliegtuig boven op je achtergrond laag. Zet deze laag om in een smart object : nu kan je zoveel als je wilt met vrij transformeren dit vliegtuig vergroten, verkleinen, roteren, vervormen en opnieuw en opnieuw... zonder de pixelkwaliteit te beïnvloeden, doet men dit op een gewone laag dan is men eens er teveel wordt verkleind en terug uitvergroot definitief de oorspronkelijk kwaliteit kwijt.
    De mogelijkheden zijn legio - ik stel voor dat je eens in google 'smart filters' intikt en enkele video's bekijkt : je zal versteld staan.
    Laatst gewijzigd door peenif; 25 November 2008 om 10:24

  4. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    ultddave (25 November 2008)

  5. #43
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.385
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    @breske: Thanks; die 'vlek' was eigenlijk de rook die hij uitademde via de gaten in zijn masker :P Kzal het proberen weg te 'burnen'.

    @Peenif; Bedankt voor de uitleg, ik zal het eens uittesten op mijn volgend ontwerp!

    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  6. De volgende gebruiker bedankt ultddave voor deze nuttige post:

    peenif (27 November 2008)

  7. #44
    Expert   Breskuz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 March 2008
    Locatie
    Deurne
    Berichten
    773
    Bedankjes
    995
    Bedankt
    716 keer in 410 posts
    ahzo
    bedankt voor de uitleg
    en ik ben blij dat hij ademt
    .

  8. #45
    PC-Freak   minQkel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 July 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.760
    Bedankjes
    7.072
    Bedankt
    5.027 keer in 1.936 posts
    Heb jou stukkie ook bekeken, ziet er mooi uit
    Mvg Quinten,


  9. #46
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 December 2008
    Locatie
    Beveren-Waas
    Berichten
    91
    Bedankjes
    29
    Bedankt
    39 keer in 26 posts
    Ik moet zeggen je kan er wat van! :o
    allemaal mooie sigs man!
    If today I stand here as a revolutionary, it is as a revolutionary against the Revolution. +
    Dimitri

  10. #47
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    15 November 2008
    Berichten
    120
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    334 keer in 88 posts
    Klein vraagje, maar wel belangrijk.
    Gebruik je bestaande afbeeldingen of teken je die zelf??

  11. #48
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.385
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Ik moet je dan teleurstellen :P want het enige dat ik kan tekenen zijn stickfigures :P de afbeeldingen die ik gebruik zijn dus gedownloade renders . Ik vind het nogal 'dom' om bestaande afbeeldingen over te tekenen als ik ze ook kan downloaden =) + het bespaart veel tijd, zeker nu het examenperiode is.

    Maar ik ben nog in het begin van mijn leerfase met photoshop (zal je ook wel zien aan mijn eerste ontwerpen).

    - Dave -
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  12. #49
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.385
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts







    Heb wat gebruik gemaakt van 'smart objects' in de mate waarin dit mogelijk was

    De eerste is Marth, en de 2 laatsten zijn van Naruto.

    - Dave -
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  13. De volgende gebruiker bedankt ultddave voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 8 January 2009)

  14. #50
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 December 2008
    Locatie
    Beveren-Waas
    Berichten
    91
    Bedankjes
    29
    Bedankt
    39 keer in 26 posts
    Die eerste is wel nice ja!
    Proper gedaan man
    If today I stand here as a revolutionary, it is as a revolutionary against the Revolution. +
    Dimitri

  15. De volgende gebruiker bedankt DimitriL voor deze nuttige post:

    ultddave (10 December 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •