Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts

    Windows update (niet meer)

    Goede middag iedereen.
    Op de laptop staat hier standaard de Windows Update uit (bewuste keuze). Meldingen als er nieuwe beschikbaar zijn komen hier wel binnen waarna ze één na één proper worden gedownload en geïnstalleerd.
    Tot een 2 weken geleden. Vanaf dan krijg ik de melding dat er sommige Updates niet geïnstalleerd zijn. Hier staat de foutcode 80240016 bij en de melding dat "andere" updates worden geïnstalleerd.
    Wat moet ik aanvangen met die foutcode? waar kan ik die "andere" updates vinden?

  2. #2
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Kijk eens hier, zelfde probleem, mogelijke oplossing vanaf #6. Zal nog eens verder kijken ook, maar mss dat je dat al kan proberen.

    Je kan ook op de MS Help and Support een gratis ondersteuningsverzoek doen, dit is eentje enkel voor de updates.

    Voor de rest is er vrij weinig bruikbare info te vinden, hoewel veel mensen blijkbaar met het probleem geconfronteerd worden.
    Laatst gewijzigd door Dopey; 2 November 2008 om 15:20

  3. #3
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts
    Morgen Dopey,
    -Heb sfc.exe uitgevoerd. Of dat denk ik toch.
    Onmiddelijk na de uitvoeropdracht (Enter) verschijnt er een dos venster met de tekst > U dient een consolesessie als Administrator uit te voeren als u het hulpprogramma SFC wilt gebruiken< . Dit venster is verdwenen nog voor men de tekst kan zien/lezen. Met een print screen ben ik erachter gekomen.
    Voor de rest is er niets te zien. Behalve bij taakbeheer tabblad Prestaties
    geschiedenis CPU gebruik. die gaat van een kleine 1-7% plotseling en met grote schommelingen naar 30-60%. Een aantal uren zo laten draaien veranderd niets meer aan de zaak.
    -Volgende stap: schijfopruiming en manuele defragmentatie.
    Resultaat: de foutcode is verdwenen. Het rode venster is verdwenen.
    Weergave van beschikbare updates terug normaal, zijnde groen venster.
    -Installatie van update Silverlight geprobeert. = mislukt, ook na de ganse nacht aanstaan.
    -De installatie tegen "schadelijke software, oktober 2008 mislukt ook steeds".
    -Gelukkig zijn ondertussen wel alle overige updates gedownload en geïnstalleerd.
    Met de huidige stand van zaken kan ik leven. We zien wel wat de volgende patchdag ons brengt. Met wat geluk komt alles vanzelf weer goed.
    En een bedankt voor de tip om af te sluiten.
    Quazie.

  4. #4
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Ik heb voor mijn dosvenster een snelkoppeling gemaakt op mijn bureaublad, dan kan je rechts klikken en kiezen voor "Uitvoeren als administrator". Mss kan je het zo ook nog eens proberen. Voor de rest kan je alle downloads afhalen van de site van MS.

  5. #5
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts
    Met werken in dosvensters heb ik geen ervaring. Heb trouwens geen idee hoe ik dat op het scherm krijg. Btw Wat betekend SFC of wat doet dat programma?
    Ik weet wel dat in een dosvenster met opdracht(regels) gewerkt word, maar weet niet hoe die geformuleerd moeten worden.
    Kan U mij daar een voorbeeld van geven hoe ik dat moet aanpakken?
    alvast bedankt.

  6. #6
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Sfc is een extern doscommando dat alle systeembestanden scant en de corrupte bestanden vervangt door de originele.
    Syntax: SFC [/SCANNOW] [/SCANONCE] [/SCANBOOT] [/CANCEL] [/ENABLE] [/PURGECACHE] [/CACHE SIZE=x] [/QUIET]

    Om de snelkoppeling te maken naar je bureaublad, open je de Windows map (op je C schijf), klik op de map "system32", scroll naar onder tot je de toepassing "cmd" ziet staan, rechts op klikken, kies voor "kopieren naar" en dan "bureaublad". Sluit het venster van de Windows directory, ga naar je bureaublad, klik met rechts op de nieuwe snelkoppeling, en kies voor "Uitvoeren als administrator".
    Daar typ je dan het commando dat je wenst uit te voeren vb "sfc /scannow" om onmiddellijk te scannen, of "sfc /quiet" om te scannen en de bestanden te vervangen zonder dat hij prompt om bevestiging. Meer uitleg over sfc vind je hier.
    Op deze site vind je alle commando's terug mét uitleg.

  7. De volgende gebruiker bedankt Dopey voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 5 November 2008)

  8. #7
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts
    Ziet er duidelijk uit, uitproberen is voor later, moet straks nog weg.
    Ik laat nog iets weten hoe het is gegaan.

  9. #8
    Geband  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    980
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    300 keer in 212 posts
    beste , als je een oplossing hebt of vindt mag ik die weten ??? ben sinds een jaar of zo info hierover aan het verzamelen , en geloof me het is gekken werk , dus thx ??

  10. #9
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts
    @gabriel,
    bedoel je een oplossing voor de foutcode, of voor het uitvoeren van SFC.exe.
    de stand van zaken op dit moment staat hierboven verspreid uitgelegd.
    SFC.exe heeft hier een aantal uren gedraaid zonder enige melding(zie#3), nadien manueel gestopt.
    Of er herstellingen gedaan zijn weet ik niet, evenmin of er logboeken meedraaien die dergelijke acties bijhouden.
    Nadien schijfopruiming + defragmentatie (alleen C:\) + herstart.
    Van de acht updates die nog te gaan waren zijn er 2 overgebleven die nog problemen geven met downloaden/installeren, zie hierboven. Verder lijkt hier alles weer normaal te werken.

  11. #10
    Geband  
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    980
    Bedankjes
    21
    Bedankt
    300 keer in 212 posts
    @Quazie als je zin hebt om even een halve dag te zoeken naar een oplossing ...... zie even de bijlage en ik wens je veel geluk .....
    Laatst gewijzigd door gabriel; 8 November 2008 om 16:42

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Kom niet meer op internet na laatste update
    Door rickske in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 11 July 2008, 22:22
  2. Kan Homepage niet meer update
    Door Jan Smit in forum Office
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15 May 2006, 09:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •