Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: Keulen en de donder

  1. #11
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Zij mogen van mij verdedigen wie ze willen, zolang ze de taalwetgeving maar respecteren. Het kan toch niet dat in een Vlaamse gemeenteraad frans wordt gesproken. Dat zouden ze andersom ook niet tolereren. Hier is helemaal niets moeilijk aan. Er is niets mis mee op het feit dat ik fier ben om Vlaming te zijn, en nee....ik ben geen ultra-rechtse zak lol.
    U geeft dus toe dat u een zak bent, alleen niet ultrarechts?? (Slecht grapje, niet beledegent bedoelt. )
    Wat u wenst is toch absurd? Een Nederlandstalige gemeenteraad met een Nederlandstalige besluitsvorming in een gemeent met meer dan 80 % Franstaligen die n'aucun mot Neerlandais begrijpen? Dat is hetzelfde zoals 'l armee Belge in de jaren vijftig. "Et pour des Flament la mëme choose." Dat was toenertijd de Nederlandse vertaling.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Hmmm....opgaan in Europa zonder een eigen identiteit? Liever niet dan....
    Welke identiteit? Een Oostendenaar begrijpt de Antwerpenaar niet wanneer die om uitleg vraagt wat die Aalstenaar gezegd heeft, want hij begrijpt geen van beide?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Als je dit nu toelaat, stopt de verfransing nooit en worden deze gemeenten opgeslokt door Wallonië, en laat je de Vlamingen aan hun lot over....
    Frans is een wereldtaal?? Wat is er zo verkeerd aan? Zoals hierboven aangehaald, Vlamingen begrijpen elkaar niet eens ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Daar wringt nu net het schoentje ook hé, ze weigeren nederlands te spreken.
    Ze spreken toch Nederlands en ze begrijpen het nog ook?? Alleen willen ze niet mee helpen bouwen aan Absurdistan?

  2. De volgende gebruiker bedankt Jule voor deze nuttige post:

    peenif ( 5 December 2008)

  3. #12
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    773
    Bedankjes
    757
    Bedankt
    715 keer in 362 posts
    Een Nederlandstalige gemeenteraad met een Nederlandstalige besluitsvorming in een gemeent met meer dan 80 % Franstaligen die n'aucun mot Neerlandais begrijpen?
    Tja, immigatie hé.... Dat doet niets af van het feit dat de officiele taal daar nederlands is. En als burgervader dien je je aan de wet te houden, simpeler kan niet. Als ze persé frans willen spreken, moeten ze hun kandidatuur maar over de taalgrens indienen. Het getuigt trouwens van een gebrek aan respect, niet alleen naar de wetgever toe, maar naar de hele bevolking. Bij ons noemen ze dat "foert zeggen".

    Welke identiteit? Een Oostendenaar begrijpt de Antwerpenaar niet wanneer die om uitleg vraagt wat die Aalstenaar gezegd heeft, want hij begrijpt geen van beide?
    Ieder in zijn dialect niet nee. Maar vanaf de moment dat het beste nederlands wordt bovengehaald (wat voor sommigen héél moeilijk is ), durft een conversatie al wel te lukken. Ik wil je er wel even heel fijntjes op wijzen, dat de Luikenaars ook geen bal verstaan van wat een Luxemburger allemaal uit zijn botten slaat )

    Ze spreken toch Nederlands en ze begrijpen het nog ook?? Alleen willen ze niet mee helpen bouwen aan Absurdistan?
    Alleen spreken ze geen nederlands op de momenten dat ze het zouden moeten doen. Het is eigenlijk een kinderachtig pesten. Mij zou je fanatiek noemen, maar de initiële weigering van de wet te volgen komt wel van hen hé, en ze weigeren nog steeds. De Vlamingen zijn dit niet begonnen hé. En nu spelen de Walen alweer de geslagen hond. En ze slagen er nog in ook....kwestie van PR kunnen daar wel wat van opsteken .

    U geeft dus toe dat u een zak bent, alleen niet ultrarechts?? (Slecht grapje, niet beledegent bedoelt. )
    Allez, 't is omdat ik weet van wie het komt.....

  4. #13
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Tja, immigatie hé.... Dat doet niets af van het feit dat de officiele taal daar nederlands is. En als burgervader dien je je aan de wet te houden, simpeler kan niet. Als ze persé frans willen spreken, moeten ze hun kandidatuur maar over de taalgrens indienen. Het getuigt trouwens van een gebrek aan respect, niet alleen naar de wetgever toe, maar naar de hele bevolking. Bij ons noemen ze dat "foert zeggen".
    Elke Belg gelijk voor de wet? Ze komen van over de taalgrens, niet uit een ander land? Drijft u geen klein beetje over?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Ieder in zijn dialect niet nee. Maar vanaf de moment dat het beste nederlands wordt bovengehaald (wat voor sommigen héél moeilijk is ), durft een conversatie al wel te lukken. Ik wil je er wel even heel fijntjes op wijzen, dat de Luikenaars ook geen bal verstaan van wat een Luxemburger allemaal uit zijn botten slaat )
    Heeft u een voorbeeld van een Waalse human intrest reportage waar men Walen aan het woord laat en men deze gaat ondertitelen? West-Vlamingen worden ondertitelt. Maar een Waal op een Franstalige Belgische zender?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Alleen spreken ze geen nederlands op de momenten dat ze het zouden moeten doen. Het is eigenlijk een kinderachtig pesten. Mij zou je fanatiek noemen, maar de initiële weigering van de wet te volgen komt wel van hen hé, en ze weigeren nog steeds. De Vlamingen zijn dit niet begonnen hé. En nu spelen de Walen alweer de geslagen hond. En ze slagen er nog in ook....kwestie van PR kunnen daar wel wat van opsteken .
    Van zodra ze de taalwetgeving volgen komen ze in Absurdistan? Van wie komt het kinderachtig pesten? Deze burgemeesters zijn toch democratisch verkozen geweest? Terwijl alle inwoners wisten dat hun voorkeurs taal wel degelijk de Franse kant op ging? De beste PR van deze burgemeesters zijn toch hun kiezers? U ziet Vlaanderen en Wallonië. Deze burgemeesters zien België?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Allez, 't is omdat ik weet van wie het komt.....
    En ik ken alleen uw forumnaam ...

  5. #14
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    773
    Bedankjes
    757
    Bedankt
    715 keer in 362 posts
    Van wie komt het kinderachtig pesten? Deze burgemeesters zijn toch democratisch verkozen geweest?
    Ik weet niet of je het weet, maar burgemeesters worden niet rechtstreeks verkozen, zij worden voorgedragen door het schepencollege. Ze kunnen gerust een andere kandidaat voorstellen die zich wel aan de wet houdt. Van wie komt het pesten dan??????

    Ze komen van over de taalgrens, niet uit een ander land?
    Als je een tijdje in het zuiden verblijft, kom je er wel achter dat het een ander land is . Vergeet niet dat België een kunstmatig land is hé, ineengeflanseld om de winnaar ook iets te geven. Check effe je geschiedenisboeken, dan kan je niet anders dan me gelijk geven (maar je valt mss nog liever dood dan dat te doen? )

    U ziet Vlaanderen en Wallonië
    Absoluut!!!! Heb geen voeling met het zuiden, alleen mijn portefeuille heeft die. Wallonië kost per Vlaams hoofd 2000 euro per jaar (niet mijn cijfers hoor, uit een rapport opgesteld door KBC, Knack ism met financiële experts, op vraag van de fed.reg.). Wij zijn binnenkort met 5,....effe tellen....Wallonië kost mij persoonlijk 10 000 euro per jaar....en ik moet tegen mijn kindjes zeggen dat een vakantie er dit jaar weer niet in zit? Zou een arme boer zou die 2000 euro weggooien? Want dat gebeurt er eigenlijk...

    En ik ken alleen uw forumnaam ...
    Balen hé

  6. #15
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Ik weet niet of je het weet, maar burgemeesters worden niet rechtstreeks verkozen, zij worden voorgedragen door het schepencollege. Ze kunnen gerust een andere kandidaat voorstellen die zich wel aan de wet houdt. Van wie komt het pesten dan??????
    U gaat er van uit dat deze burgemeesters niet terecht verkozen zijn? Dat ze totaal geen feeling hebben met wat er leeft in hun gemeente? Een andere kandidaat is mogelijk, maar of u daar mee de problemen van de baan krijgt, is een andere vraag.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Als je een tijdje in het zuiden verblijft, kom je er wel achter dat het een ander land is . Vergeet niet dat België een kunstmatig land is hé, ineengeflanseld om de winnaar ook iets te geven. Check effe je geschiedenisboeken, dan kan je niet anders dan me gelijk geven (maar je valt mss nog liever dood dan dat te doen? )
    U heeft gelijk? Walen ademen door kieuwen en ze wandelen zonder de grond te raken? Uw buur heeft ook en ander leven dan u? Vanaf wanneer is het verschil met uw buur groot genoeg om hem als vreemdeling te aanzien?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Absoluut!!!! Heb geen voeling met het zuiden, alleen mijn portefeuille heeft die. Wallonië kost per Vlaams hoofd 2000 euro per jaar (niet mijn cijfers hoor, uit een rapport opgesteld door KBC, Knack ism met financiële experts, op vraag van de fed.reg.). Wij zijn binnenkort met 5,....effe tellen....Wallonië kost mij persoonlijk 10 000 euro per jaar....en ik moet tegen mijn kindjes zeggen dat een vakantie er dit jaar weer niet in zit? Zou een arme boer zou die 2000 euro weggooien? Want dat gebeurt er eigenlijk...
    Als u reeds door Wallonië gereisd heeft, is die buitensporige welstand u dan ook opgevallen? Daar u duidelijk een sociaal voelend en joviaal persoon bent, mag ik ook jaarlijks langs komen achter 1.000 €? Vindt u trouwens ook niet dat het beter is te kunnen geven dan te moeten krijgen? Wat u aanhaalt, is zuivere politiek. Geen enkele Waal met de pet wil in die pot gaan roeren ... Geen enkele Waal met de pet ondervindt iets van uw vrijgevigheid? (Zegt mijn Waalse familie.) U gaat wel in da potteke gaan roeren? U zal lang mogen roeren en wie bij de hond slaapt, ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Balen hé
    Ligt dat niet tussen Rosselaar en Gerheide?

  7. #16
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    773
    Bedankjes
    757
    Bedankt
    715 keer in 362 posts
    U gaat er van uit dat deze burgemeesters niet terecht verkozen zijn? Dat ze totaal geen feeling hebben met wat er leeft in hun gemeente? Een andere kandidaat is mogelijk, maar of u daar mee de problemen van de baan krijgt, is een andere vraag.
    Nee, ik ga er van uit dat ze verstandig genoeg zijn om een kandidaat voor te dragen die zich wel aan de wet houdt.

    Vanaf wanneer is het verschil met uw buur groot genoeg om hem als vreemdeling te aanzien?
    Moet dat in km of m zijn? lol Laat ik de vraag omkeren en terugkaatsen....

    Uw buur heeft ook en ander leven dan u?
    Laat ons hopen van wel (en anders moet ik eens met mijn vrouw een deftig klapke doen )

    Als u reeds door Wallonië gereisd heeft, is die buitensporige welstand u dan ook opgevallen?
    Erg hé, jaarlijks zoveel geld krijgen, en er niets deftig mee op poten zetten... Je antwoord versterkt enkel mijn overtuiging

    Daar u duidelijk een sociaal voelend en joviaal persoon bent, mag ik ook jaarlijks langs komen achter 1.000 €?
    Verhuis naar Wallonië, en je krijgt het dubbel Das tegen mijn zin hoor, die 2000 euro ( maal het aantal gezinsleden), noem het maar een "gedwongen solidariteit" (lol, das echt een contradictio in termini)

    Geen enkele Waal met de pet wil in die pot gaan roeren ... Geen enkele Waal met de pet ondervindt iets van uw vrijgevigheid? (Zegt mijn Waalse familie.) U gaat wel in da potteke gaan roeren?
    Dat wil ik geloven, dat ze daar niet aan willen komen. Ik denk dat zowat de hele Waalse sociale zekerheid niet zonder Vlaamse steun kan. Denk je dat ze dat daar niet weten?

    en wie bij de hond slaapt, ...
    ....is onhygiënisch!?

  8. #17
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Nee, ik ga er van uit dat ze verstandig genoeg zijn om een kandidaat voor te dragen die zich wel aan de wet houdt.
    Verstand en politiek?? Om het met uw woorden te zeggen:" lol, das echt een contradictio in termini."
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Moet dat in km of m zijn? lol Laat ik de vraag omkeren en terugkaatsen....
    Wordt er niet volop gewerkt aan zoiets als een Europese eenmaking?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Laat ons hopen van wel (en anders moet ik eens met mijn vrouw een deftig klapke doen )
    Het werk dat een ander doet, hoeft u niet meer te doen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Erg hé, jaarlijks zoveel geld krijgen, en er niets deftig mee op poten zetten... Je antwoord versterkt enkel mijn overtuiging
    Nog eens: verstand en politiek. Is Marino trouwens niet blond ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Verhuis naar Wallonië, en je krijgt het dubbel Das tegen mijn zin hoor, die 2000 euro ( maal het aantal gezinsleden), noem het maar een "gedwongen solidariteit" (lol, das echt een contradictio in termini)
    Een Waal die werkt, betaalt ook een sociale bijdrage? Jammer genoeg ben ik zelfstandig ... (Bijgevolg heb ik geen recht op een werklooshiedsuitkering.)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Dat wil ik geloven, dat ze daar niet aan willen komen. Ik denk dat zowat de hele Waalse sociale zekerheid niet zonder Vlaamse steun kan. Denk je dat ze dat daar niet weten?
    Denkt u dat de Walen gelukkig zijn dat mijn "zieke" Waalse neef 1.800 € per maand uitgekeerd krijgt?? Wat doet hij met dit geld? Twee pakjes sigaretten per dag. Op deze manier blijft hij kortademig en kan hij verder genieten van het ziekenfonds. Hij drinkt minstens 24 pintjes per dag, naar zijn zeggen is dit niet zoveel want dit is slechts één pintje per uur? Voor alle duidelijkheid, die 1.800 € komen niet enkel van het ziekenfonds. Hij slaagt er blijkbaar in om te sjoemelen. Hij heeft nochtans naar mijn mening geen geld nodig, water en brood is voldoende. Dat de Waalse beleidsmensen zoiets toelaten!! Dit is het geld in een bodemloze put kieperen ...
    Mijn neef dankt u trouwens van harte ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    ....is onhygiënisch!?

  9. #18
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.743
    Bedankjes
    13.676
    Bedankt
    33.658 keer in 13.878 posts
    Ik hoop dat jullie hier niet even lang over en weer gaan palaveren als jullie zelf gekozen en nog steeds niet samengestelde regering. 'k Denk in elk geval dat jullie mekaar waard zijn, dus stel ik voor om een kartel te vormen, maar dan met twee. Wordt dat dan een duetje genoemd?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #19
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    773
    Bedankjes
    757
    Bedankt
    715 keer in 362 posts
    'k Denk in elk geval dat jullie mekaar waard zijn, dus stel ik voor om een kartel te vormen, maar dan met twee. Wordt dat dan een duetje genoemd?
    Yeah.....Dopey for president !!!!!!!

    We kunnen hier inderdaad nog lang over doorlullen.

    Voor mij ligt de oplossing voor de hand...een onafhankelijk Vlaanderen.Schaf de monarchie af en richt een republiek op. Dan is het ineens gedaan met heel die taalwetgeving.

  11. #20
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik hoop dat jullie hier niet even lang over en weer gaan palaveren als jullie zelf gekozen en nog steeds niet samengestelde regering. 'k Denk in elk geval dat jullie mekaar waard zijn, dus stel ik voor om een kartel te vormen, maar dan met twee. Wordt dat dan een duetje genoemd?
    Wat een voorstel ... Vooral, ik verdedig hier het standpunt van mijn Waalse familie. Normaal verdedig ik dan het standpunt van Dopey? Blijkbaar beschik ik toch over enig inlevingsvermogen? (Dit kan niet? Allé, zoiets kan ik toch niet? )

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Voor mij ligt de oplossing voor de hand...een onafhankelijk Vlaanderen.Schaf de monarchie af en richt een republiek op. Dan is het ineens gedaan met heel die taalwetgeving.
    Een onafhankelijk Vlaanderen? Akkoord! Maar dan blijft Brussel bij Vlaanderen en mag Wallonië Antwerpen hebben ter compensatie. Waarom Antwerpen? Ook al werden de schulden torenhoog, men bleef Sinterklaas spelen met Visa kaarten? Zoveel jaren en eurootjes later is er nog altijd geen sociaal draagvlak over een initiatief dat "De lange wapper" wordt genoemd? Als we Antwerpen bij Wallonië voegen, is er een jaar later reeds begonnen aan een "lange wapper". De schulden zullen de pan uitswingen, maar niemand die daar een probleem zal van maken. Ook niet van de Lange Wapper. De brug mag gans Antwerpen overbruggen, daar ze begint en eindigt tien meter boven de begane grond te midden een koeienwei, zal er niemand een probleem maken van de "toegenomen luchtvervuiling" ... Antwerpen Waals!!!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Yeah.....Dopey for president !!!!!!!
    Yep, van Waals Antwerpen?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •