Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Aries51
    Gast

    Netwerkverbinding...

    Hey,

    wij hebben thuis een klein netwerkje (router aan modem, 4 pc's aan router), bij alle netwerkkabels (TP, RJ-45) zijn de connectoren in redelijke slechte staat... draden te ver "ontdraaid" (sorry, ik kan ff niet op en beter woord komen ) en de hoes van de kabel zit niet mee in de connector...

    Nu is het zo dat ik (blijkbaar meer dan de andere pc's) last heb van een internetverbinding die af en toe en zonder reden wegvalt (zeer fijn als je grote downloads aan het doen bent, want vaak kan je opnieuw beginnen) en nadat ik opgestart ben, duurt het openen van een browser nogal een tijdje...

    Dit gaat dom klinken... maar hoe groot achtte jullie de kans dat als ik de connectoren opnieuw doe (UT niet te ver "ontdraaid" en kabelhoes netjes voor een paar mm mee in de connector) dat al deze problemen opgelost zijn? En... euh, heeft iemand toevallig een heel duidelijke handleiding van hoe je dit doet?

    Greetz V.

  2. #2
    Gevorderd   Elboulle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2008
    Locatie
    A'pen
    Berichten
    174
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    91 keer in 58 posts
    Hmm, mij lijkt het daar niet aan te liegen hoor. Moest het de kabel zijn die voor een slecht 'contact' zou zorgen, dan zou je rechts vanonder een waarschuwing krijgen, dat er een netwerkkabel niet is aangesloten.
    Als je internetverbinding wegvalt, dan lijkt het me vooral een router/nat server probleem. Kijk eens naar de instellingen daar. Hoe is de router/nat/dhcp/dns all in one daar geconfigureerd? En anders moet je maar eens een packet analyzer draaien, dan weet je onmiddelijk wat er mis aan het lopen is. (maw, welke packets er niet meer binnenkomen, of buitengaan). Het kan zijn dat de 'router' packets verliest, doordat er veel verkeer is op in/uitgangen. Wanneer heb je dit precies voor? Als iedereen online is? Als je alleen aan het downloaden bent?

    Laat het maar weten!

  3. #3
    Aries51
    Gast
    Hey,

    sorry, dat was ik vergeten te zeggen, maar die melding krijg ik dus wel degelijk...
    zoiets in de trend van "De LAN-verbinding is niet goed verbonden" ofzoiets dergelijks.

    Het gebeurt af en toe, maar nu juist had ik het heel erg, ik was net Visual Studio aan het downloaden van MSDNAA... (5 zipfiles van elk +/- 700mb). Op dat moment waren maar twee van de vier pc's in gebruik, de mijne en degene beneden waarop mijn vader gwn op een forum zat...

    Greetz V.
    Alvast bedankt!

  4. #4
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Vervang die kabeltjes al eens. Om het pakketverkeer te bekijken gebruik je het dos commando ping. Pingen doe je op een ip adres, dus: ping xxx.xxx.xxx.xxx Als er pakketten verloren gaan, is er iets mis met de verbinding.

  5. #5
    Gevorderd   Elboulle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2008
    Locatie
    A'pen
    Berichten
    174
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    91 keer in 58 posts
    Yep, vervangen die kabels. Hoe je dat moet doen met zo'n tang, daar heb ik totaal geen idee van. En idd, als je het ip hebt van de eindbestemming, site, router, etc...dan kan je gaan pingen en kijken of ze terug aankomen of niet.

    Succes ermee!!

    (of koop gewoon een nieuwe utp kabel....of vraag er eentje voor x-mas...)

  6. #6
    Aries51
    Gast
    Kabels voor kerstmis... dan probeer ik het liever eerst zelf

    Bedankt allemaal!

  7. #7
    Aries51
    Gast
    Hey,

    ik heb zojuist gepingd? ...
    van mijn pc naar de pc die beneden staat en omgekeerd, 2x hetzelfde:

    verzonden: 4, ontvangen: 4, verloren: 0 (0% verlies)
    De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    minimum: 0ms, maximum: 0ms, gemiddelde: 0ms

    Dat klopt toch allemaal, niet?

    Greetz.V.

  8. #8
    Gevorderd   Elboulle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2008
    Locatie
    A'pen
    Berichten
    174
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    91 keer in 58 posts
    Dat ziet er allemaal héél gezond uit. Het icmp bericht Ping,(type 8) stuurt een vraag voor echo (reply) 4 keer naar de opgegeven hosts. Die lezen dat en geven een antwoord. (ping bericht type O). Dat de reactietijd zo weinig is, komt omdat jullie op hetzelfde lan zitten én bijna naast mekaar....Dus ja, je hosts zijn 'alive', ze zijn er dus. Maar dat gaat je fysiek probleem met je RJ45 niet oplossen hoor. Nieuwe stekker steken, maar daar ken ik niets van, (nog niet), of een nieuwe kabel gaan kopen.

  9. #9
    Expert   jellabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2007
    Berichten
    589
    Bedankjes
    362
    Bedankt
    149 keer in 102 posts
    Voordat je met het vervangen begint, schrijf eerst de kleurcode in de connector op, op welke volgorde ze dus zitten

    als je de connectoren gaat vervangen, zul je eerst de oude eraf moeten knippen, deze zijn geen tweede keer te gebruiken. Ga naar de doe-het-zelf zaak, en haal een speciale tang voor rj-45 connectors. Vraag daar naar een tang voor internetkabels, en hun zullen jou precies de goede wijzen Koop er ook meteen een doosje connectoren bij, en altijd meer dan je nodig hebt, want het kan wel eens fout gaan . Met de tang die je hebt gekocht knip je de oude connector eraf, je stript de draad, stopt de kleuren IN DE GOEDE VOLGORDE!!!!! terug in de connector en je doet hem in de tang en je knijpt de connector dicht. That's it .
    banner te groot !

  10. #10
    Gevorderd   Elboulle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2008
    Locatie
    A'pen
    Berichten
    174
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    91 keer in 58 posts
    Aha, zo te zien, blijkt dat nog 'mee te vallen'. Niet te na gelaten dat het de eerste keren wat prutsen gaat worden, maar kom. En op hoeveel komt zo'n tang eigenlijk?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Internet Probleem (netwerkverbinding)
    Door crash in forum Internet
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 21 March 2007, 16:30
  2. Netwerkverbinding ongedaan maken?
    Door Mimosa in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 22 September 2006, 20:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •