Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.492
    Bedankjes
    4.886
    Bedankt
    2.330 keer in 1.175 posts

    Ubuntu; Simpele vraag.

    Yo ,

    Als Ubuntu beginner heb ik een vraag.

    Ik moet gtk+ installeren. Maar deze heeft een 5-tal dependencies. 1 van deze is "Cairo". Ik heb de juiste versie gedownload. Maar als ik ./configure uitvoer dan zegt hij "Warning:Could not find libpng in the pkg-config search path".

    Bij de synaptic staat dat ik libpng geïnstalleerd heb. Dus dat is geen probleem normaal gezien. Maar hoe pas ik die search path aan? En naar wat? (de locatie uiteraard, maar welke?)

    Via search: libpng vind ik;

    libpng (map) in home/dave/src/

    en nog andere mappen/files van libpng in /usr/include, sommige met snelkoppelingen.

    Mvg
    - Dave -
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    kan je ze niet allemaal met synaptic installeren ?

    probeer anders:
    sudo apt-get install gtk+
    sudo apt-get install Cairo
    (mijn ubuntu is wat roestig dus kan foutje instaan )
    Of miss moet je wel
    sudo (sh) ./Configure
    gebruiken ?

  3. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    ultddave (10 April 2009)

  4. #3
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.492
    Bedankjes
    4.886
    Bedankt
    2.330 keer in 1.175 posts
    Mm raar, alsk de laptop opstart krijg ik de melding "greeter application appears to be crashing. Trying to use another one." in een loop. Kga eens opnieuw opstarten, desnoods ff onder windows. Wel raar datk dat ineens krijg ;D.

    Alvast bedankt voor je antwoord btw, kga het zo uittesten (hopelijk).
    Laatst gewijzigd door ultddave; 10 April 2009 om 19:33
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  5. #4
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.492
    Bedankjes
    4.886
    Bedankt
    2.330 keer in 1.175 posts
    Ok dat lukt niet, hij lijkt gecrashed te zijn doordat ik hem ervoren in 'suspend' mode heb gezet. Ik had hem 3uur in suspend mode gezet. Eruit gehaald en afgesloten. Nu start ik hem op en krijg ik console items te zien zoals battery status en sandbox tools [OK]. En dan uiteindelijk de error hierboven ""greeter application appears to be crashing. Trying to use another one."" Na 6 keer zegt ie "The display server has shut down about 6 times in the last 90 seconds. It is likely that something bad is going on. Waiting for 2 minutes before trying again on display :0".

    Ik ga proberen te zien wat er precies staat, maar het gaat nogal snel :(.

    Eens proberen in recovery; http://liltux.wordpress.com/2007/09/...ing-in-ubuntu/

    Komt door de GTK zo te zien. Raar want die wilde ik net installeren, had ik nog niet gedaan. :(
    Laatst gewijzigd door ultddave; 10 April 2009 om 19:42
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  6. #5
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.492
    Bedankjes
    4.886
    Bedankt
    2.330 keer in 1.175 posts
    Ik zit vast bij;

    3. press i to enter into insert mode. Locate the following line and comment it by inserting a # in front of the line.

    GtkModulesList=gail:atk-bridge:/usr/lib/gtk-2.0/modules/libdwellmouselistener:/usr/lib/gtk-2.0/modules/libkeymouselistener


    Via het zoeken in ViM met het '/' commando, vind ik niets. En de file is trouwens leeg :s. Ik heb zo een 50 regels commentaar met uitleg.

    En dan lijk ik menu's te hebben;

    [daemon]

    [security]

    [xdmcp]

    [gui]

    [greeter]

    ...

    Maar er staat geen tekst, commando's of iets dergelijks tussen, achter, langs ofzo. Gewoon een 7-tal titels tussen haakjes.

    Hetzelfde resultaat bij Emacs als tekstverwerker.

    This just sucks. :(

    PS: Dit zou er moeten staan;

    https://lists.ubuntu.com/archives/ub...ly/089982.html
    Laatst gewijzigd door ultddave; 10 April 2009 om 20:03
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  7. #6
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Even terzijde, ik vind nano een net iets handigere editor (maarja, kwestie van smaak )
    Kan je die config file gewoon niet overkopieren ?


    sudo cp bestand backup_naam --> backup maken

    sudo rm bestand --> verwijderen
    sudo mv bestand doel --> verplaatsen
    en dan die regel commentaar van maken (# voorzetten).
    Om te zien wat dat geeft ?
    Ik gebruik miss wel iets te vaak sudo, maar kvind het handiger zo, dan moet je nooit gaan commannds hertype omdat je es geen rechte hebt. Desgewenst kan je ook 'su' ingeven om je aan te melden als root, dan is da ni meer nodig.
    Daarvoor hebde dus wel een ingesteld root w8woord nodig (instellen: sudo passwd)
    Laatst gewijzigd door carl; 10 April 2009 om 20:21

  8. #7
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.492
    Bedankjes
    4.886
    Bedankt
    2.330 keer in 1.175 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Even terzijde, ik vind nano een net iets handigere editor (maarja, kwestie van smaak )
    Kan je die config file gewoon niet overkopieren ?


    sudo cp bestand backup_naam --> backup maken

    sudo rm bestand --> verwijderen
    sudo mv bestand doel --> verplaatsen
    Om te zien wat dat geeft ?
    Je bedoelt dus de file kopieren. De oude verwijderen en de kopie terug in de plaats zetten?
    Het probleem heb ik denk ik veroorzaakt door met een bepaalde path van de pkg-config te prutsen (denk ik altans - heb vandaag met veel zitten prutsen om toch alles aan de praat te krijgen).

    Ik zal het eens proberen. Als het niet gaat, ga'k alle data overtypen van de config file op het internet. Zonder de commentaar uiteraard. Zijn maar een 50 tal regels zonder de commentaar, is dus nog te doen .

    Ik laat je iets weten,

    Yuw
    - Dave -
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  9. De volgende gebruiker bedankt ultddave voor deze nuttige post:

    carl (10 April 2009)

  10. #8
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    Nee, ik bedoel de oude back-uppen, en dan overschrijven met die van internet Je kan natuurlijk altijd ook manueel gaan herschrijven

  11. #9
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.492
    Bedankjes
    4.886
    Bedankt
    2.330 keer in 1.175 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Nee, ik bedoel de oude back-uppen, en dan overschrijven met die van internet Je kan natuurlijk altijd ook manueel gaan herschrijven
    oow zo ;P ye das altijd makkelijker. Alleen ben ik niet zo vertrouwd met de commando's en de locatie van de files. Ik kan waarschijnlijk via de console in recovery mode, een USB stick gebruiken voor het kopieren van die file zeker?

    PS; Als ik fdisk -l doe, dan somt ie de partities etc op. En alsk de usb insteek zegt ie iets van /dev/sdb en /dev/sdb1, maar "cd /dev/sdb" of met sdb1, werkt niet. :(

    Mvg
    - Dave -
    Laatst gewijzigd door ultddave; 10 April 2009 om 20:46
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  12. #10
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.402
    Bedankjes
    1.377
    Bedankt
    1.438 keer in 945 posts
    sudo mount /dev/sdb1_/mapnaam ---> de underscore moet een spatie zijn, is gewoon o mduidelijk te make
    Dan zal ie de usb stick mounten naar die map zodat je dus cd /mapnaam kan doen. (als hij error geeft nekker mount -t gebruiken, dat forceert hem af ofzo).
    ls geeft een lijst van bestanden in die map dan (mocht je dat niet weten).

  13. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    ultddave (10 April 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Ubuntu feisty en Totem mediaplayer vraag
    Door MabadosS in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 May 2007, 18:39
  2. het begin is er> simpele site
    Door ramona r in forum Site-Check
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 23 March 2007, 21:47
  3. simpele gsm
    Door crazyding in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 7 October 2005, 22:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •