Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    28 January 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts

    Windows Live Messenger verwijderen lukt niet

    Een goedenavond,

    Zojuist heb ik de installatie van de nieuwste Windows Live Messenger geannuleerd na 90% en wil ik de geïnstalleerde files graag verwijderen. Als ik kijk in Configuratiescherm > Software, zag ik niet 'Windows Live Messenger', maar wel software als 'Windows Live Sync', 'Windows Live Mail' en 'Windows Live Essentials'. De eerste twee kon ik via dit scherm verwijderen, de laatste niet, deze blijft gewoon staan.

    Ik wil graag alle restjes van Windows Live verwijderen, zodat ik de nieuwe versie 100% kan installeren. Als ik de nieuwe versie wil downloaden, zegt ie dat het messenger programma en de mail al geïnstalleerd zijn. Deze vind ik echter niet. Wie weet wat ik kan doen?

    Alvast bedankt voor de hulp!

    Met vriendelijke groet,

    Rob Bongers

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bongers Bekijk bericht
    Een goedenavond,

    Zojuist heb ik de installatie van de nieuwste Windows Live Messenger geannuleerd na 90% en wil ik de geïnstalleerde files graag verwijderen. ...

    Ik wil graag alle restjes van Windows Live verwijderen, zodat ik de nieuwe versie 100% kan installeren. ...
    Snap niet goed waarom je na 90% hebt geannulleerd, om dan daarna terug te gaan installeren.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    28 January 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baloeke Bekijk bericht
    Snap niet goed waarom je na 90% hebt geannulleerd, om dan daarna terug te gaan installeren.
    Ja achteraf ook dom, ik dacht laat ik het maar bij de oude versie houden, die is goed genoeg. Alleen waren er na 90% al een aantal delen geïnstalleerd, vandaar.

  4. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Het mail programma gaat denkelijk windows live mail zijn.

    Kan misschien helpen. Installeer eens RevoUninstaller eens. Deze vindt je bij onze Downloads.

    In onze Tutorials vind je ook een handleiding

    Klik in het eerste scherm op het pijltje naast beeld, en kies daar voor gegevens. Je krijgt nu te zien wanneer het programma is geïstalleerd. Als je op Installatiedatum klikt, komen de recent geïnstalleerde programma's boven of onderaan te staan.

    Het zijn in principe de laatst geïnstallerde programma's, van messenger die je zal moeten verwijderen. (Hopelijk komen deze voor in dat programma)
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    28 January 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Ok bedankt!

    Ik ben aan de slag gegaan met het programma en het vond 3 programma's die vandaag gedownload waren, namelijk:

    - RevoUninstaller
    - Windows Live Essentials
    - Microsoft .NET Framework 2.0

    De derde hoort waarschijnlijk wel bij de update van Windows Live, toch? Ik durfde deze echter niet te verwijderen. Of moet ik dit alsnog doen?

    De tweede heb ik verwijderd met het programma. Alleen kwamen er in RevoUninstaller meer dan 1000 verwijzingen naar het programma uit. Dit vond ik ook niet zo'n goed idee om deze allemaal te verwijderen, dus heb ik deze stap overgeslagen. Had ik deze toch allemaal moeten verwijderen?

  6. #6
    Gevorderd   Mike's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 August 2008
    Locatie
    Zuid-Limburg, Nederland
    Berichten
    253
    Bedankjes
    54
    Bedankt
    88 keer in 69 posts
    Waarom niet gewoon de oude versie volledig installeren? Dan kan de installatie afgerond worden: hij geeft waarschijnlijk geen error dat er al dingen geïnstalleerd zijn als je hetzelfde installatiebestand gebruikt als voorheen.

    Na die installatie kun je dan de nieuwe versie eroverheen gooien, dat zou geen probleem moeten vormen: je hoeft dan dus niet eerst de oude versie te deïnstalleren.

    Betreft Microsoft .NET Framework 2.0, dit is niet alleen voor Live bedoeld, dus je kunt dat het beste laten staan.
    De tweede is inderdaad wel van Live, en mocht je dus ook verwijderen.

    Probeer eens in het zoekvenster van Revo Uninstaller "Live" te typen (zonder aanhalingstekens). Dan krijg je alle resultaten met Live in de naam en kun je zien welke je kunt deïnstalleren.

    Succes
    Groet,
    Mike

  7. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    28 January 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Met Revo Uninstaller vind ik niks meer met de term 'Live' erin, op 'LiveUpdate (Symantec Corporation)' na, maar dit heeft geloof ik niks met Windows Live te maken toch?

    Het Messenger icoon staat nog steeds rechtsonder in de taakbalk. Aanmelden gaat overigens niet. In de map Program Files staat ook nog steeds een map 'Windows Live', die ik niet kan verwijderen. Als ik probeer te verwijderen krijg ik de volgende melding: 'Kan liveNatTrav.dll niet verwijderen. De toegang is geweigerd. Controleer of de schijf vol of tegen schrijven is beveiligd of dat bestand momenteel in gebruik is'.

  8. #8
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    probeer eens systeemherstel naar de datum waarvoor je die nieuwe installeerde normaal zou je dan terug de oude versie hebben en kan je daarna de nieuwe installeren,het enige wat je verliest zijn progje's die je vanaf dan geinstalleerd hebt je verliest geen data


  9. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    28 January 2008
    Berichten
    203
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    22 keer in 13 posts
    Waarschijnlijk een domme vraag, maar hoe doe ik dat?

  10. #10
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    xp of vista


Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows Live Messenger installen lukt niet
    Door butskristof in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 7 June 2009, 19:12
  2. windows live messenger
    Door fredje3 in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 12 January 2008, 13:15
  3. Windows Live Messenger
    Door 3raGnicS_ in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 September 2007, 18:35
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 23 June 2006, 21:18
  5. Windows Live Messenger
    Door smurfslover in forum Internet
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 15 March 2006, 22:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •