Beste,

ik heb momenteel volgend probleem met PC van nonkel.
De PC wordt opgestart, overloopt zn BIOS, toont héél even het XP venster (zo met die laadbalk eronder) en start dan opnieuw op. Dit doet hij dus een hele tijd, ik kan dus niets doen hiermee. Hij geeft geen foutmelding of géén bauw scherm of dergelijke.
Ik heb dus deze harde schijf (SATA) eens aan een andere (goedwerkende) PC gehangen. Daarmee proberen opstarten, zelfde probleem. Echter zie ik nu wel héééééél kort zo een blauw scherm. Dat is nog géén één seconde dat dit wordt getoond. Via te filmen heb ik kunnen zien dit het klassieke blauwe scherm is bij een hardware probleem, echter er staat géén foutcode bij.
Ik heb dus deze schijf als secundair aan de goedwerkende pc gehangen. Harde schijf draait mooi en ik kan aan alle data van die schijf. Ik doe hierop een volledige schijfcontrole (dus alle 2 de vinkjes aanzetten), maar het probleem blijft.
Ik heb dus 2 vraagjes:
Hoe kan ik een andere harde schijf benaderen via PC en daar instellen dat de Windows niet herstart bij een probleem. Als ik in het register zou geraken van die (slechte) harde schijf, kan ik dit mss instellen en kan ik (mss) toch een foutcode vinden.
Ofwel kan je even zeggen wat er nog mis kan zijn => het is de harde schijf zelf (ik denk wel van niet aangezien ik de data kan benaderen) of een slechte sector of slecht bestand of wat dan ook op die schijf...

Alvast bedankt.