Bekijk resultaten enquête: Heb jij een of meerdere paswoorden?

Aantal stemmers
159. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik gebruik steeds hetzelfde paswoord

    31 19,50%
  • Op meerdere plaatsen (site's) gebruik ik hetzelfde paswoord

    82 51,57%
  • Waar ik ook geregistreerd ben, steeds heb ik een ander paswoord

    28 17,61%
  • Ik verander regelmatig van wachtwoord

    26 16,35%
  • Ik gebruik externe software om mijn wachtwoorden te beheren

    16 10,06%
  • Mijn wachtwoorden hangen met een plakbriefje op mijn computerscherm

    5 3,14%
  • Paswoord, wat is dat?

    4 2,52%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Ik gebruik op meerdere fora hetzelfde paswoord, enkel dit forum heeft een ander.
    Zelfde geldt voor openbare emailaccounts, allemaal hetzelfde paswoord. Daar staat toch niets speciaals in.
    Bankaccounts en Paypal account hebben allemaal speciale (ingewikkelde) paswoorden.
    Veranderen doe ik zelden, het is zo al ingewikkeld genoeg

  2. #12
    Beginner  
    Geregistreerd
    13 October 2009
    Berichten
    0
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Poll van de maand : Hoeveel wachtwoorden onthou je?

    Onthou tamelijk veel wachtwoorden, maar op de één of andere site moet ik toch even in het haar krabben betreffende gebruikte gebruikersnaam en wachtwoord.

  3. #13
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 May 2009
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Voor fora en andere sites, waar het mij geen ernstige schade doet als er iemand als mij inlogt, heb ik zoveel mogelijk hetzelfde password. Maar helaas verschllen de regels waaraan zo'n password moet voldoen. En mijn username is ook niet steeds dezelfde/ Ik heb dus een file waar ik dat spul bewaar. Het zijn er NB meer dan 200.

    Voor belangrijke sites (bankieren) heb ik 'echte' passwords. Maar die moet ik dan weer af en toe opnieuw aanvragen omdat ik het password vergeten ben. Dus dan kan ik weer twee weken niet internet bankieren. Grr.
    Mijn laptop is met een vingerafdruk beveiligd, maar helaas is dat niet altijd betrouwbaar, dwz het laat me er niet in, dus dat is ook geen goede optie.

    Verder heb ik nog digi passen, smartcards met pincodes en usb dongles. Er valt dus eigenlijk niet mee om te gaan. KeePass lijkt me voor sommige zaken handig, maar ik werk om meer dan een PC.

    Ik zou willen dat er eens een echt goede oplossing voor kwam! Chip in mijn oor?

  4. #14
    Beginner  
    Geregistreerd
    20 May 2008
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Wanneer je een wachtwoord vergeten bent, dan kun je natuurlijk altijd je vraag nog goed beantwoorden. Maar zorg wel dat je vraag een antwoord heeft wat niemand zou verwachten

    Echter gebruik ik software voor het wachtwoord probleem omdat ik dermate veel wachtwoorden heb die ik niet zomaar kan opschrijven omdat ze niet alleen van mij zijn maar ook van mijn klanten.

    Als IT'er zijnde kom je namelijk veel dingen tegen dat je een wachtwoord nodig hebt op websites of om bij mensen te kunnen inloggen en dan zul je toch het juiste wachtwoord moeten hebben en dat ben ik toch echt niet van plan om allemaal te gaan onthouden. Een briefje bij de computer is natuurlijk geen oplossing of een plakken op je scherm of onder je toetsenbord. Het moet wel op een veilige locatie staan. dus in je computer buiten het zicht van internet. (want een hacker moet er natuurlijk niet bij kunnen)

    Maar ook ik wens iedereen een prettige kerst en een goed en gezond nieuwjaar!

    Mvg. nightrunner

  5. #15
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Ik gebruik overal een ander paswoord ^^ . Wel niet héééél erg anders . Het zijn allemaal een beetje variaties van elkaar .
    https://twitter.com/Fck___

  6. #16
    Gevorderd   namaste's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 July 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    307 keer in 150 posts
    Ik gebruik meerdere paswoorden voor mail, internet bankieren, fora, beveiligde bestanden, etc.

    Hoe belangrijker de info, hoe moeilijker en langer het paswoord. Mijn langste is een 26-tal letters en cijfers.

  7. #17
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Ik gebruik ook meerdere wachtwoorden en die staan dan ook "ergens" op papier.
    Voor belangrijke info worden ze regelmatig veranderd en zijn ze behoorlijk lang, maar voor "gewoon en safe" gebruik, bv minatica, is dat niet het geval. En ja, soms moet ik naar mijn papiertje grijpen om gebruiker en wachtwoord terug te vinden als ik die lang geleden niet meer gebruikte. Hopelijk merk ik wanneer Alzheimer voorkomt

  8. #18
    Up-to-date   numberseven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Zonnebeke
    Berichten
    10
    Bedankjes
    6
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik verander regelmatig van ww, de meeste onthou ik, maar het gebeurt ook regelmatig dat ik een ww moet resetten of een nieuw aanvragen

  9. #19
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 October 2008
    Berichten
    324
    Bedankjes
    436
    Bedankt
    231 keer in 125 posts
    kdacht toch wel dat deze een anonieme gign zijn :s

  10. #20
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Een tijdje geleden gebruikte ik voor alles en nog wat het zelfde paswoord. Was opzich makkelijk, maar denkelijk onveilig.
    Bij Clickxmagazine zat dan eens een CD met het programma Password Depot met een volledige licentie. Dacht dat is interesant. Heb het programma geïnstalleerd en heb nu voor elke site, waar ik geregistreerd ben een ander paswoord. Nu hoef ik maar 1 paswoord meer te onthouden.
    Heb van deze file, met paswoorden een backup file gemaakt, deze staat op mijn 2de partitie, van mijn harde schijf. Ook is diezelfde file terug te vinden op mijn externe harde schijf.
    Om nog zeker te zijn, zijn die paswoorden ook uitgeprind en liggen hier op veilige plaats.
    Wat ik wel vergeet, dat ik geen paswoord verander. Toch heb ik de mogelijkheid, om dit te doen met dat programma.

    Nadeel is, dat ik ergens op een andere lokatie ben, zonder mijn laptop, niet direct kan inloggen op BV Minatica. Ik ken dit paswoord zelf niet. Ik kan natuurlijk het hulpmiddel gebruiken, maar wat is het paswoord weer van mijn mailbox.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •