Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: iPhone 3Gs

  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts

    iPhone 3Gs

    Hello !

    Ik zou mij in Januari ergens een iPhone 3Gs willen gaan halen . Maar omdat het toch wel een dure 'investering' is , zou ik toch nog eens wat meningen willen horen :P .

    Zijn er redenen waardoor ik hem echt niet zou moeten kopen ?
    Of waarom net wel ? Wat zouden jullie doen ?
    En hij kost toch overal evenveel hé (575/675)?

    Dankje .
    https://twitter.com/Fck___

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    De 3GS kost overal even veel ja, hij is in belgie toch alleen maar legaal verkrijgbaar bij mobistar.
    Als je zoekt naar redenen om hem wel/niet te kopen:
    niet: als je de functionaliteit niet gebruikt maar een iphone koopt omdat hij mooi is en cool staat
    wel: als je alle/veel functionaliteit op regelmatige basis gebruikt.

    Let er ook op dat bij zo een toestel echt wel een mobile internet formule hoort, en dat die doorgaans nogal duur zijn (er zijn uitzonderingen )

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    30 May 2009
    Locatie
    Huizingen / Gent
    Berichten
    125
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    49 keer in 43 posts
    Zoals carl ook vermeld, enkel kopen als je het echt denkt te gebruiken.

    Sms'en, fototjes nemen en bellen kan je met elke gsm tegenwoordig.

    Ook een iPhone (en dat geldt eigenlijk voor elke smartphone) kopen zonder een mobiel datapacket te nemen bij je provider is een beetje zonde van het apparaat. Dit kost je dan wel makkelijk 10 euro per maand extra bij de grote operatoren. (Er zijn goedkopere alternatieve die veel goedkoper maar iets trager zijn)

    Kortom, als je de mail-functie, agenda, gps en andere handige gadgets in applicatievorm denkt te gebruiken, dan is het de aankoop zeker waard.

    P.S.: ik heb mij de iPhone 3G aankoop nog geen seconde beklaagd...
    Georgke

  4. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Ik ben van plan om dat zeker te gaan gebruiken ja ^^ . Alleen heb ik wel wat vraagjes over het abonnement dat je erbij moet nemen fzo .

    Momenteel heb ik gewoon Proximus Generation , dat wordt automatisch herladen voor 25 Euro elke maand , heb dus ook zo'n 10.000 gratis berichten per maand.
    Betekend dit dan dat ik een volledig ander abonnement moet nemen? Dat wsl iets duurder is, en waardoor min gratis sms'en ook wegvallen ?
    https://twitter.com/Fck___

  5. #5
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Standaardtarief Internet On GSM bij gebruik in België
    De dienst Internet On GSM is standaard geactiveerd bij elk beltarief (met of zonder factuur). Het standaardtarief voor Mobile Internet is gebaseerd op de tijd dat u online bent.

    Internet On GSM
    Standaardtarief Tarief Details
    Internet On GSM Access Time
    € 4,99 /uur
    U surft weinig, tarief gebaseerd op de tijd dat u online bent, gefactureerd aan € 0,42 /5 min.

    Dit is dus ook geactiveerd bij Pay&Go Generation veronderstel ik? Volgens mij is dat wel genoeg voor mij.. Het is niet dat ik daar overdreven veel op ga surfen etc.

    Btw, daar ben ik ook benieuwd naar: Voor die TomTom op iPhone, hoe werkt dat precies? Werkt dat via zo mobiel internet?
    https://twitter.com/Fck___

  6. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    30 May 2009
    Locatie
    Huizingen / Gent
    Berichten
    125
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    49 keer in 43 posts
    Bij proximus kan je enkel "voordelige"data pakketen nemen met abbonement 50mb voor 15 euro per maand of 200mb voor 20 euro per maand. Dus dan kom je al snel aan 30-40 euro per maand.

    Inderdaad wat jij vermeld is de standaard tarief, maar dit komt duur uit. Ik had iPhone fout geconfigureerd gedurende 2 dagen, en dat grapje had me snel 40 euro gekost...

    Ik weet persoonlijk niet hoe veel jij sms't, en of ik hier eventuele lichte reclame mag maken (dus mods, pas aan indien nodig aub).

    Ik gebruik zelf mobile vikings, dit is een operator die het base netwerk gebruikt. www.mobilevikings.com, je moet maandelijks 15 euro herladen, en dan krijg je 1gb internet en 1000 smsjes.
    Georgke

  7. De volgende gebruiker bedankt georgke voor deze nuttige post:

    Fck_ (26 December 2009)

  8. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    30 May 2009
    Locatie
    Huizingen / Gent
    Berichten
    125
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    49 keer in 43 posts
    Je laatste zinnetje had ik niet gelezen.
    Je hebt standaard google maps staan, dit is gratis, maar gebruikt internet.

    Er is navigatiesoftware voor iphone zoals tomtom en navigon, maar die kosten snel 80-100 euro. Hiervoor is geen internet nodig omdat de kaarten op de iphone zelf staan. Uiteraard zijn er manieren om de kostprijs te drukken die hier niet vermeld mogen worden.
    Georgke

  9. #8
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Het 'abonnement' dat ik nu heb bij proximus , die 25 euro per maand dus , is ook vast . Dus ik kan niet onder 0 gaan fzo , zodat ik aan het einde van de maand een heel erg grote rekening voorgeschoteld krijg . Op = dus op . Als ik dat standaard tarief dat gewoon gebruik , dan kan ik toch ook niet 'onder' 0 gaan hé ? Het is wel iets van een 5 euro per uur ongeveer , mr ik ga het vooral gebruiken om bijvoorbeeld even FB te checken .. Zal dit dan niet meevallen voor mij ?

    Ik verstuur makkelijk 7-8000 SMS'en per maand ;$, dus mobile vikings lijkt mij niet direct iets .. Ga wel eens kijken als ze daar nog andere tarieven hebben.

    Voor die TomTom , als die éénmaal op iPhone staan nadat ik ze gekocht heb fzo , moet daar dan niets meer aan betaald worden ? Dus geen verbindingen met satelieten of zo :P ? Hoe weet die TomTom dan bijvoorbeeld waar je bent :P ?
    https://twitter.com/Fck___

  10. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    30 May 2009
    Locatie
    Huizingen / Gent
    Berichten
    125
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    49 keer in 43 posts
    Het programma tomtom (of andere navigatiesoftware met eigen kaarten), maakt enkel gebruik van je GPS ontvanger in de iphone. Je iPhone fungeert dan eigenlijk als een gps toestel dat je in de winkel koopt.
    Dus eens navigatiesoftware gekocht (geinstalleerd) op de iPhone, komt er voor de navigatie geen internet meer van te pas => dus ook geen extra kosten.

    Voor het internet bij proximus dan, dat is dan als je je iphone hebt een beetje uitzoeken naar wat je nodig hebt.
    Georgke

  11. De volgende gebruiker bedankt georgke voor deze nuttige post:

    Fck_ (26 December 2009)

  12. #10
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Thxx , dat moest ik weten .

    Kga eens langs de Belgacom winkel gaan ^^ , zij zullen mij een goed abonnement fzo kunnen geven ^^ .

    Bedankt !
    https://twitter.com/Fck___

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. iphone op pc
    Door teken in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 July 2009, 00:21
  2. Iphone unlok
    Door helium1967 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 29 April 2008, 11:32

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •