Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts

    Windows 7 update: doen of niet doen?

    Zoals jullie wel weten heeft Windows een upgrade-actie gehouden (en houdt die nog altijd) om Windows Vista te upgraden naar Windows 7. Als je dan aan bepaalde voorwaarden voldoet (welke pc/laptop en wanneer je die kocht), krijg je die update gratis. Het is te zeggen, Windows zelf rekent geen kosten aan. De hardware fabrikant daarentegen wel. In mijn geval is dit Toshiba. Daar rekent men 29.90 euro voor een upgrade. Dit lijkt misschien meer dan andere fabrikanten, maar dat heeft ook een reden. Bij veel fabrikanten omvat dit upgrade het minimum dat je nodig hebt om Windows 7 te draaien. Bij Toshiba is dit een uitgebreid (volledig pakket) met alle benodigde drivers en extra programma's ed. (wat dat juist allemaal inhoudt, weet ik niet juist).

    Mijn vraag is nu: zou ik die upgrade doen of niet?
    Momenteel draai ik Vista SP2. Ik heb hier niet echt klachten van, maar overenthousiast ben ik nu ook weer niet. De upgrade kost 30 euro. Dit is dan wel een mooi totaalpakket, maar het kost nog steeds 30 euro (het geld groeit niet op mijn rug maw :P ). Eveneens ga ik (na mijn examens) Ubuntu op mijn laptop installeren (in dualboot) dus misschien is het zowiezo overbodig om nog windows 7 te installeren. Het is alleen zo dat ik daar nu allemaal geen tijd voor heb (wegens blok ed), terwijl ik voor die windows7-upgrade wel ongeveer nu moet beslissen. Weten jullie misschien raad? Of hebben jullie goeie/slechte ervaring oid?

    bedankt
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

  2. #2
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    we kunnen blijven upgraden,hé
    http://tweakers.mobi/nieuws/62951
    maar voor 30€ zou "ik" die upgrade doen.

  3. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Op het internet zijn genoeg reacties te vinden van mensen die een upgrade hebben gedaan. Bij de meesten met een Windows-ready status is dat ook gelukt. Het is enkel bij de neveneffecten waar de meesten problemen mee hebben: hardware die niet meer compatibel blijkt, programma's met eenzelfde kwaal.
    Kijk dus eerst of je kleine investering in een nieuw besturingssysteem niet kan uitmonden in een grote voor hardware en nieuwe software, zelfs al de compatibiliteitsmodus beschikbaar is.
    De meesten zweren bij een clean install, dus vanaf zero. In dat geval moet je ook je drivers bij elkaar gaan sprokkelen, maar behalve dat geeft dat het minste problemen.
    Overleggen is dus de boodschap.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #4
    AP-tje
    Gast
    Ben je dan ontevreden over Vista?

    In feite is Win7 toch gewoon een Update van Vista!

  5. #5
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    De meesten zweren bij een clean install, dus vanaf zero. In dat geval moet je ook je drivers bij elkaar gaan sprokkelen, maar behalve dat geeft dat het minste problemen.
    Dat is één van de redenen waarom de upgrade via Toshiba 'zoveel' kost. Alle benodigde drivers zijn aanwezig in dat pakket (of dat zou toch moeten)

    Ook had gedacht (aangezien ik zowiezo voor een clean install zou gaan) om eerst Windows 7 apart te installeren (dus ook via dualboot). Op die manier kan ik dan 7 uittesten en indien het me echt niet bevalt kan ik nog gemakkelijk terug naar Vista. Anderzijds is dat natuurlijk wel een beejte duur om "gewoon maar eens te testen".


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AP-tje
    Ben je dan ontevreden over Vista?
    In feite is Win7 toch gewoon een Update van Vista!
    Dat is ook het geen wat mij het allermeest tegenhoud om de upgrade te doen. Vista vind ik persoonlijk niet super. Het meest irriterent is dat ik "wat extra" in mij laptop heb geïnversteerd (intel p7450, 4gb ram, 1gb videoram) om een snelle en vooral krachtige laptop te hebben. Maar met Windows Vista erop heb ik enkel het gevoel dat mijn laptop een log bakeest is :S En ik vrees dat dit met Windows 7 niet echt veel beter zal zijn.
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Weet niet wat te doen?
    Door Land196 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 20 March 2008, 11:00
  2. draadloos netwerk installeren .....niet te doen!!!!!
    Door Robbedoeske in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 5 December 2005, 22:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •