Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts

    herinitialiseren verbinding met server.

    Verbinding met server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

    Deze melding krijg ik regelmatig op 2 laptops die draadloos verbonden zijn met mijn thuisnetwerk.
    Mijn netwerkomgeving bestaat uit:

    • ADSL-Modem Thomson Speedtouch 510
    • Router Linksys WRV200 Wireless-G VPN Router with RangeBooster.
    • Desktop met netwerk verbonden via homeplug. OS = XP-Pro
    • Laptop Acer Aspire 9502 draadloos verbonden met Intel PRO/Wireless 2200BG. OS = XP-Home
    • Laptop Acer Aspire 5051 draadloos verbonden met Broadcom 802.11g. OS = XP-Home
    • Laptop XXODD XNi 760 wun draadloos verbonden met Intel Wifi link 5100 300 Mbps (802.11 a/b/g/n). OS = XP-Pro

    Alle computers/laptop hebben de browsers Firefox 3.5 en IE 8.
    De verbinding met internet wordt gemaakt via OPEN DNS.
    De desktop en Aspire 9502 hebben nauwelijks last van bovenvernoemde melding. De laptops Aspire 5051 en de XXODD hebben om de haverklap last van deze melding en altijd met dezelfde pagina’s.
    Als ik deze laptops bedraad met de router verbind treed de melding niet op.
    Voor mij betekent dit dat het probleem gezocht moet worden in de draadloze verbinding tussen de 2 genoemde laptops en mijn router. Het probleem zit m.i. niet in de router want dan zou de Aspire 9502 hier ook last van moeten hebben en dat is niet het geval.
    Alle laptops zijn voorzien van de meest recente drivers. Dat de Aspire 5051 met de Broadcom deze melding krijgt zou ik nog enigszins kunnnen plaatsten omdat dit al een wat oudere laptop is met misschien een verouderde wifi netwerkkaart van Broadcom. De XXODD is echter spiksplinter nieuw en de Intel Wifi link 5100 zou dit toch ook niet mogen veroorzaken.

    Ik heb al verschillende forums afgezocht naar dit probleem, maar ik vind nergens een oplossing terwijl het probleem zich toch verschrikkelijk vaak voordoet. Ik hoop dat er op dit forum iemand is die mij op weg kan helpen, want het kan toch niet zo zijn dat uitgerekend het pronkjuweel binnen mijn netwerk niet naar behoren draadloos kan funtioneren.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik denk dat je zelf al een heel deel tests hebt gedaan en tot de conclusie bent gekomen. Bedraad werkt het, draadloos niet.
    Draadloze verbinding wordt door allerlei factoren beïnvloed. Het kan zijn dat je op bepaalde plaatsen in je huis slechte ontvangst hebt. Dat kan je testen door op exact dezelfde plaats twee laptops te testen.
    Een andere zaak die je nog eens kan proberen is de beveiliging. Sommige draadloze kaartjes kunnen minder goed overweg met bepaalde beveiliging. Probeer eens je beveiliging af te zetten en zet bv enkel mac adres beveiliging aan om te testen. Zo kan je zien als het fenomeen beter is.
    Je kan ook eens een ander kanaal kiezen in je router. Daar de andere laptops er geen last van hebben twijfel ik wel als het zou helpen. Idem met verbindingssnelheid van je modem. Als je zegt dat bedraad er nooit deze melding komt moet het een slechte draadloze verbinding zijn.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Thunderbird - Verbinding werd door server geweigerd.
    Door Haganibbo in forum Internet
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 4 December 2009, 00:06
  2. geen LAN-verbinding en draadloze verbinding
    Door bartw2 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 7 February 2009, 16:02
  3. lan verbinding
    Door Timon22 in forum Internet
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 20 November 2008, 19:11
  4. Verbinding
    Door N-sane in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 27 December 2006, 17:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •