Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    106
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    21 keer in 14 posts

    scherm definitief kapot?

    Hallo,

    mijn pc stond in standby, wanneer ik de muis bewoog zag ik strepen op het beeld( de geopende webpagina) en dit kreeg ik niet meer goed. Het scherm is van Benq ( FP547,jaartal 2003).
    Meteen een oud scherm aangekoppeld en er waren geen problemen,dus zal het niet aan de pc liggen.
    Wanneer ik de Benq gaat verbinden met de electiciteit brand het groene lampje kort en gaat daarna over in oranje. Op het scherm is er niets te zien.
    Heeft hij zijn tijd gehad?

  2. #2
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    892
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    809 keer in 408 posts
    Dat oranje lampje is omdat je scherm dan in een soort stand-by modus overgaat tot de computer terug opdrachten stuurt, dit om stroom te besparen.

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    106
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    21 keer in 14 posts
    dit is het hem juist,als ik de monitor volledig aansluit met alle voorziene kabels gebeurt er niks.Ook monitor aangeschakeld op andere pc en ook hier geen resultaat.
    Voordien nooit problemen gehad.
    Heb ik het fout dat je je monitor kan testen door hem gewoon te verbinden met het net en niet met die blauwe fiche of hoe heet dat?

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Het kan zijn dat een bepaald programma je scherm resolutie heeft aangepast naar een te hoge resolutie die het scherm niet aankan.
    Daarom sluit de monitor aan, zet hem aan en start dan je pc op. De bios post moet je alleszins zien verschijnen. In Windows zelf kan een te hoge resolutie staan zodat je niks zien. Start dan eventueel Windows op in save mode door F8 te drukken net voor windows opstart.

  5. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    106
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    21 keer in 14 posts
    pc stond gewoon op de startpagina,niets anders was geopend of zo. Maar hoe komt het dan dat ik nu wel beeld heb op zo'n oud scherm met beeldbuis? Weet ook nog dat ik net vooraleer de pc uit standby te halen de printer heb uitgeschakeld, nu misschien doet dit niets ter zijde.Zoals al eerder gezegd heb ik de benq aangeschakeld aan een andere pc en daar was ook niks te zien bij het opstarten.

  6. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts
    Ik heb ook al wat probleempjes gehad met mijn monitor, vooral als die moest afgekoppeld worden om aan te sluiten op een andere pc. Bij het terug zetten op dit systeem is het enkele keren gebeurd dat hij gewoon aangaf: geen connectie. Met het terug (goed) inpluggen op de videokaart ging het nadien dan weer. Het kan ook zijn dat stof tussen die fijne naaldjes is geraakt of in het contact op de pc zelf, oorzaak is hier dus nog onbekend.
    Wat ook kan, is dat je vernieuwingsfrequentie niet haalbaar is ingesteld voor je monitor.
    Gooi hem in elk geval niet te snel weg! Een vriendin had haar hele installatie water gegeven, niet om te surfen, maar via een plant boven haar tafel. Monitor gaf kortsluiting, bleef uren erna nog knetteren en tegen de avond werkte hij gewoon weer.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif ( 4 March 2010)

  8. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    106
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    21 keer in 14 posts
    geprobeerd wat Peter N voorstelde.Niet gelukt zag helemaal niks op het scherm,ook geen bios. Er zal niks meer aan te doen zijn zeker? Het scherm werd nog nooit losgekoppeld.Moets er iets aan de videokaart zijn zou een ander scherm toch ook niet werken zeker?

  9. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Inderdaad, als er geen bios scherm komt en de monitor heeft spanning (oranje lampje) en de aansluiting is ok, dan zal hij naar de eeuwige jachtvelden zijn. Aan de grafische kaart gaat niks zijn daar een andere monitor er wel op werkt

  10. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 October 2008
    Berichten
    106
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    21 keer in 14 posts
    Ok, vandaag een nieuw aangeschaft.Bedankt voor jullie tijd!!!!!

  11. De volgende 3 gebruikers bedanken megane voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 6 March 2010), peenif ( 6 March 2010), PeterN ( 5 March 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Geheugen definitief verwijderen
    Door lila_87 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 15 April 2009, 00:09
  2. Scherm kapot
    Door arthurke in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 22 January 2009, 19:54
  3. WLCtrl32.dll definitief verwijderen
    Door dogegg in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 March 2008, 23:11
  4. Progje voor bestanden definitief te deleten !!
    Door Some_body in forum Overige software
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 25 March 2007, 17:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •