Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Gloeiworm

  1. #1
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts

    Gloeiworm

    Daar ik niet echt een fotograaf ben maar deze u niet wilde onthouden post ik dit hier maar
    Vroeger zag je veel gloeiwormen maar tegenwoordig valt het echt op als je nog eens een groen ledje in je tuin ziet. Omdat dit nu de derde dag was dat er drie op dezelde plaats zaten in de tuin ben ik naar buiten gegaan, gewapend met fototoestel om te proberen iets op foto vast te leggen. Zoals je ziet heb ik het takje op een marmeren tafel gelegd waardoor de refectie van het gloeilicht te zien is op de tafel. De oranje toon van foto komt omdat ik buiten zo'n oranje nachtverlichting heb zoals de verlichting langs snelwegen. Na de opname heb ik de arme stumper terug op zijn vertrouwde plaats gelegd



    De gloeiworm of Lampyris Noctiluca is eigenlijk een kever. Aan de onderkant van het achterlijf is een apart orgaan dat door biochemische wijze een groen-geel licht afgeeft. Meestal zijn het de vleugelloze wijfjes die op die manier de vliegende mannetjes willen aantrekken om te paren.

    De foto is zeker niet optimaal en daar ik geen makro lens heb, heb ik een uitsnijding gemaakt zodat je niet mijn tuinmeubels moet keuren
    Nikon D90 standaard lens 35-105mm. Zonder flash, met de hand scherpgesteld (wat ook wel te zien is ) Scherptediepte 105/diafragma 5,6/iso 1600/belichtingstijd 0,625.

  2. De volgende 8 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Adnilleke (15 July 2010), Archer (13 July 2010), Baki (13 July 2010), Baloeke (13 July 2010), Obsessed (12 July 2010), peenif (20 July 2010), salmax (13 July 2010), Vincent (13 July 2010)

  3. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.198
    Bedankjes
    15.138
    Bedankt
    15.838 keer in 6.996 posts
    Toch best wel een prachtige én unieke foto Peter
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  4. De volgende 3 gebruikers bedanken Obsessed voor deze nuttige post:

    peenif (20 July 2010), PeterN (13 July 2010), salmax (13 July 2010)

  5. #3
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.291
    Bedankjes
    16.589
    Bedankt
    12.204 keer in 6.001 posts
    Blijven oefenen Peter en je wordt nog een fotograaf . Je moet maar geluk hebben dat dat diertje 3 dagen achter elkaar in je tuin zit, en wij hier van je kunstwerk mee mogen genieten .
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  6. De volgende 3 gebruikers bedanken Baloeke voor deze nuttige post:

    eplerra (13 July 2010), peenif (20 July 2010), PeterN (23 July 2010)

  7. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.745
    Bedankjes
    13.678
    Bedankt
    33.666 keer in 13.883 posts
    Vermits het in Limburg altijd warmer is dan elders in de zomer, gloeien de vliegjes er ook helderder en langer. Bespaart meteen tuinverlichting. Voor nachtopnamen heb je geschikte apparatuur nodig, maar ik vind deze toch al best geslaagd.
    En je tuintafel blinkt PeterN

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif (20 July 2010), PeterN (23 July 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •