Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Up-to-date   swaxmot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2006
    Locatie
    Peer
    Berichten
    81
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    17 keer in 10 posts

    Nieuwe PC: Goed of niet goed?

    Hey,
    Ik zou een nieuwe PC willen kopen, multifunction.
    DWZ dat ik erop wil kunnen gamen, gewoon gebruik en dingen zoals photoshop enzoverder.
    Nu heb ik deze computer gevonden: http://ankermann-pc.shops4ecommerce....0&extrahtml=2&
    Is deze goed voor te gamen, bijvoorbeeld battlefield bad company 2, en is de prijs/kwaliteitverhouding ook goed?
    Ik heb nu ook een Ankermann PC en die werkt nu al zo'n 4 jaar zoals het hoort dus ik heb geen klachten over het bedrijf.

    Mvg,
    Ruben

  2. #2
    Up-to-date   swaxmot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2006
    Locatie
    Peer
    Berichten
    81
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    17 keer in 10 posts
    Ik heb net ook http://ankermann-pc.shops4ecommerce....30&pr=Njk5LjAw gevonden, 25 euro meer maar volgens mij een stuk beter.
    Welke is het beste qua prijs/kwaliteit?
    Mvg, Ruben

  3. #3
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ja in elk geval de tweede is inderdaad een heel pak beter imo. Een core i5 vergeleken met een core 2 quad, daar zijn zelfs geen woorden voor nodig denk ik
    Only great minds can afford a simple style.

  4. #4
    Up-to-date   swaxmot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2006
    Locatie
    Peer
    Berichten
    81
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    17 keer in 10 posts
    Inderdaad
    Dan maar proberen mijn huidige pc te verkopen voor een redelijk bedrag en kope maar!

  5. #5
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts
    Ziet er zeker netjes uit ja! Met een core i5 kun je sowieso weer een tijdje vooruit.
    Bestel je vaker computers uit duitsland aangezien hier niets in het engels/nederlands vermeld staat?
    Laatst gewijzigd door Nijntje666; 23 September 2010 om 20:52
    Live Life to the Fullest


  6. De volgende gebruiker bedankt Nijntje666 voor deze nuttige post:

    swaxmot (23 September 2010)

  7. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    De i5 is een nieuwe processor en kan profiteren van de turbo bij gaming die oploopt tot een frequentie van 3,46GHz. Hyperthreading heeft hij niet dus 1 thread per core, 4 cores. Het is de betere van de twee en heeft ook het snellere DDR3 geheugen.
    Di tweede configuratie heeft wel de mindere grafische kaart: de HD5830 van de eerste configuratie zal beter scoren dan de HD5770.

  8. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    swaxmot (23 September 2010)

  9. #7
    Up-to-date   swaxmot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2006
    Locatie
    Peer
    Berichten
    81
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    17 keer in 10 posts
    Nijntje, ja ik heb daar mijn huidige PC gekocht en een kameraad van mij heeft daar een half jaar geleden een PC+scherm gekocht, nooit klachten van gehad. Voor de windows versie moet je gewoon naar hen bellen of mailen zodat je een Nederlandse krijgt.
    PeterN, bedankt voor je nuttige informatie .

  10. De volgende gebruiker bedankt swaxmot voor deze nuttige post:

    Nijntje666 (13 October 2010)

  11. #8
    Up-to-date   swaxmot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 October 2006
    Locatie
    Peer
    Berichten
    81
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    17 keer in 10 posts
    Mijn budget is gekrompen, dus ben ik nu aan't twijfelen tussen 3 andere systemen:
    Deze AMD hexacore:
    http://ankermann-pc.shops4ecommerce....ON+PCs&pr=NjQ5
    Ofwel deze I5:
    http://ankermann-pc.shops4ecommerce....+INTEL&pr=NTg5
    Ofwel nog een andere I5:
    http://ankermann-pc.shops4ecommerce....ON+PCs&pr=NTk5

    Opnieuw is de vraag, welke is het beste voor te gamen? Games zoals armaII of operation flashpoint.
    Laatst gewijzigd door swaxmot; 13 October 2010 om 15:03

  12. De volgende gebruiker bedankt swaxmot voor deze nuttige post:

    Nijntje666 (13 October 2010)

  13. #9
    Erelid   Nijntje666's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 July 2006
    Locatie
    Halsteren, Noord-Brabant
    Berichten
    858
    Bedankjes
    456
    Bedankt
    1.429 keer in 490 posts
    Persoonlijk zou ik dan gaan voor de derde optie.
    Een ruimere case, kan hoogstwaarschijnlijk beter zijn warmte kwijt dan een compactere kast (zeer belangrijk voor intensief gebruik van de processoren).
    De gear ziet er vrij veel hetzelfde uit. Low Noise PSU lijkt me ook wel beter.
    tipje: Sla deze gedetailleerde informatie goed op zodat je drivers later snel op kunt zoeken, scheelt je een hoop tooltjes of dozen/boekjes doorzoeken.
    Laatst gewijzigd door Nijntje666; 13 October 2010 om 22:58
    Live Life to the Fullest


  14. De volgende gebruiker bedankt Nijntje666 voor deze nuttige post:

    swaxmot (14 October 2010)

  15. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Zeker niet de derde

    De derde optie valt er zo wie zo al uit bij mij. De Core i5-750 is niet slecht het is een 4 core op 2,66GHz die met turbo naar 3,2GHz gaat. Met een goede koeler, dus niet die meegeleverd wordt, en een goede voeding, zelfs fijn om te overklokken. Maar de grafische kaart in die configuratie is niet echt om naar huis te schrijven als je games wil spelen. De HD 5570 is niet ideaal en heeft nog DDR3 geheugen ipv het veel snellere GDDR5 geheugen.

    De tweede optie, de Core i5-760, net iets beter als in de vorige configuratie en loopt in turbo tot een frequentie van 3,46GHz. Net als de i5 750 heeft de i5 760 ook geen hyperthreading, dus totaal 4 cores en 4 threads. Waar de reclame de 4,4GT/sec haalt is mij een raadsel: de i5 heeft 2,5GT:sec???
    De grafische kaart is hier beduidend beter, de hd5670 met GDDR5 geheugen is een stuk sneller dan de vorige setup. Ik zie eigenlijk niet direct waarom deze setup goedkoper is dan de vorige daar eigenlijk de rest niet veel verschilt of kijk ik ergens over?

    De eerste is niet de snelste en ook niet de beste voor games, maar heeft wel iets De AMD 1055T is een 6 core en gaat het best scoren in algemene dingen met verschillende threads zoals bv het compressen van files (winrar) etc. Dus in algemene zaken ga je zeker plezier hebben van die 6 cores. In gaming en applicaties met weinig threads is dit anders. Games gebruiken doorgaans weinig cores en daar zal de 5de en 6de core veelal gewoon onbenut blijven. Daar de AMD 1055T niet zo'n sterke turbo heeft en zo wie zo langzamer dan intel zal hij in games zeker de duimen leggen voor een core i5 750 en core i5 760. De snellere AMD 1090T hangt net onder of staat naast de prestaties van de i5 760. Langs de andere kant steekt in deze configuratie net de beste grafische kaart de HD 5770 die weer beter presteert als de 5670.

    Om een idee te geven daar je over de game ArmaII spreekt (een game die trouwens veel bugs bevat). Ik vond een test waar deze game werd gedraaid bij een lage resolutie zodat de grafische kaart geen invloed zou hebben, maar wel met maximum visibility etc zodat de CPU onder stress komt. Op die manier krijg je een idee van de sterkte van de cpu in de game zonder dat de grafische kaart een rol speelt.
    De AMD 1090T haalde nog 17,8 fps terwijl de AMD 1055T die in de setup zit nog 15,9 fps haalt.
    Vergelijk je met een Core i5 750 dan zie je dat die sneller is met 18,6 fps, een fps waar geen één AMD aan kan.
    Maar vergelijk je bij intel zelf:
    De dual cores van intel scoren allen lager dan de AMD 1055T met als snelste de Core 2 QX9770 met 15,1fps. Langs de andere kant zie je dat bv een core i7 870 vlot 21fps haalt.

    Uit deze waarde kan je het gevoel krijgen waar iedere cpu zich ongeveer bevindt als je enkel die game bekijkt. Operation flashpoint zal wel geen probleem geven want is al een oude game
    De keuze is aan jou

  16. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Nijntje666 (14 October 2010), swaxmot (14 October 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. pc aldi, goed of niet??
    Door Timon22 in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 28 May 2009, 18:48
  2. Ik weet niet of ik hier goed ben...
    Door Natazja in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 19 October 2007, 00:45
  3. Samenstelling niet goed genoeg
    Door Bartmen in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29 December 2006, 22:04
  4. Nieuwe pc kopen, goed of niet ?
    Door Emile.H in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 23 September 2006, 22:19
  5. vensters veranderen niet goed
    Door maigel in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 10 August 2006, 17:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •