Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    31 July 2010
    Berichten
    20
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    5 keer in 2 posts

    PSP herkent mijn printer met scanner niet

    IK heb windows 7 Ik kan normaal printen en copieren.
    Echter ik ga naar PSP op halen via twan , en dan lees ik het volgende .Scanner is niet verbonden .Wanneer u deze in Lan gebruikt, is de scanner niet verbonden met Lan.Ik zou alles draad loos kunnen maar zo ver ben ik nog niet dat ik dat kan . Dus werk ik met een kabel in mijn computer
    Melding is 5,145.55
    IK hoop dat iemand weet hoe ik dat moet oplossen
    Elegance

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Voor alle duidelijkheid, wat bedoel je met psp?

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    31 July 2010
    Berichten
    20
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    5 keer in 2 posts
    Vandaag met d e helpdesk gebeld van Canon
    Daar hij was aangesloten geweest op mijn Apple ,dacht DE HELPDESK dat na het loskoppelen hij nog steeds de oude instellingen gebruikte . En adviseerde om alles te verwijderen en opnieuw te instaleren op de WINDOWS 7. Mijn zoon heeft dat gedaan maar triest nog steeds de zelfde fout melding .Voor de duidelijkheid. Printen doet hij wel maar niet scannen . Hoop dat iemand enig idee heeft wat nu verder te doen gr, Elegance

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Voor alle duidelijkheid met psp bedoel je paintshop pro?
    Is het apparaat verbonden met uw netwerk? of via usb?
    Printen lukt, maar normaal is bij de installatie ook software dat geïnstalleerd wordt om te scannen, van Canon zelf. Werkt daar het scannen?
    Als het daar ook niet lukt gaat het uw firewall zijn die het tegenhoud. Normaal moet je een aantal poorten dan openzetten in je netwerk.

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Het is nogal onduidelijk waarover het eigenlijk gaat, je printer, de scanner of PSP (is dat dan een PSP-player of PSP-PaintShopPro?)
    Wordt je scanner geaccepteerd door Windows 7, zijn de juiste drivers ervoor geïnstalleerd? Hiervoor heb je mogelijk nog het installatie-schijfje ervan, of kan je de juiste drivers van de fabrikant downloaden.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 December 2010
    Berichten
    21
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    10 keer in 8 posts
    Na aanleiding van jullie reactie neem ik het even over van elegance (ik ben haar zoon)
    het betreft een canon pixma mp 640 die altijd in een netwerk heeft gehangen samen met een imac een asus laptop core 5 en een sitecom router .
    Helaas kon mijn moeder niet wennen aan de Mac zodoende staat die nu bij mij.
    Alleen is het volgende aan de gang:
    De printer hangt nu via een usb kabel aan de laptop een print opdracht wordt geprint alleen als je opdracht geeft om te scannen (ongeacht bij gebruik van welk programma) dan volgt er een foutmelding iets met de oude lan verbinding.
    ik heb in de printer de instelling lan verbinding uitgeschakeld (geeft geen resultaat zelfde melding)
    Canon gebeld oplossing alles van de printer verwijderen en opnieuw installeren incl win7 drivers
    (geen resultaat dezelfde melding)

    Tja en nu weet ik eigenlijk ook geen oplossing meer en richt ik me tot jullie..

    Ps ook geinstalleerde canon scan software werkt niet alles is ook al weer losgekoppeld en opnieuw aangesloten.

  7. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Mss kliknkt het vervelend maar toch eens doen
    Eerst de printer uit de usb poort halen. Dan de hele software installatie verwijderen via de uninstall. Download ccleaner en installeer dit. Laat ccleaner alle resten van eerdere installaties opruimen zodat er niks blijft hangen.
    Pas dan terug installeren met de canon software. Tijdens de installatie gaat hij vragen om de printer aan te sluiten. Dan pas sluit je hem aan via usb en laat je de rest van de installatie uitvoeren.

    Normaal moet het zo lukken. Door ccleaner worden resten verwijdert want waarschijnlijk zijn de resten verantwoordelijk dat hij nog steeds denkt dat de printer via het netwerk is aangesloten.

    Btw, proficiat met je mac

  8. #8
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 December 2010
    Berichten
    21
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    10 keer in 8 posts
    Bedankt peter voor je reactie ik ga je voorstel uitvoeren (wanneer weet ik nog niet) en koppel even terug wat het resultaat is.

    Ja bedankt het is even wennen op zo'n Mac maar het werkt wel goed hoor.
    maar ja ik kom dan ook van een xp installatie Win7 lijkt in veel opzichten op de mac.
    maar goed ik ga de mac gebruiken voor photo en video bewerking en de xp voor .........

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    3 December 2010
    Berichten
    21
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    10 keer in 8 posts
    Sorry Peter, ik zat nog even te denken ik heb de laatste keer alles van Canon verwijderd met het progje Revu uninstaller (dit ga ik nu ook weer doen en daarna gebruik ik ccleaner) maar kan het niet zo zijn dat er ergens in netwerkbeheer een koppeling of verwijzing weggehaald moet worden?
    alleen kan ik daar niets vinden wat wijst op een printer.?

  10. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Normaal zou bij het deinstalleren alles moeten weg zijn. Bij netwerk ga je geen koppeling vinden normaal.
    Soms helpt het om de printer gewoon volledig te installeren zodat zeker alles erop staat. Dan via de uninstall installeren, die loopt dan volledig uit daar alles gevonden wordt. Je moet dan ook zeker eens kijken bij configuratiescherm, software in het lijstje als daar niks meer staat van canon. soms blijven er hulp programma's staan die je apart moet wissen zoasl een scanprogramma of controle centrum. Daarna eens kijken op je harde schijf als je nog ergens een map van canon tegen komt. Met revu kan je de rest weg doen en met ccleaner wordt dan het register opgeschoond. Ik hoop dat dan toch alles weg is
    Best bij installatie uw virusscanner afzetten, ook die kan soms invloed hebben. Erna niet vergeten terug op te zetten

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. herkent mijn externe harde schijf niet
    Door Elegance in forum Opslagmedia
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 1 December 2010, 21:54
  2. Drivers printer en scanner
    Door WeZZe in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 12 April 2006, 17:57
  3. printserver met all-in one printer scanner werkt niet
    Door kekelen in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 February 2006, 16:23
  4. Nero 6 herkent mijn Laptop schrijver niet
    Door Nikolas in forum Audiovisueel
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 20 November 2005, 15:14
  5. printer aangesloten via scanner doet het niet goed
    Door klick in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 July 2005, 18:09

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •