Beste leden, ik zit al een tijdje op de sukkel met twee van onze pc's maar laat ik het maar makkelijk houden door te beginnen met één van de twee probleemkinderen naar voor in de klas te sturen.

Bij deze pc zijn de problemen begonnen toen hij in werkende toestand opeens op niks meer reageerde via muis of toetsenbord. Bij heropstarten werkte alles terug, maar niet voor lang en het werd nog erger toen bij een nieuwe heropstart ook geen signaal op het beeldscherm meer kwam. Dit lukte dan wel terug als ik bij het opstarten op 'del' drukte. Ik kon windows dan gewoon normaal terug opstarten en kon blijven werken. Ik wilde de case van de pc dan terug op zijn plaats schuiven maar net bij het verschuiven, viel hij prompt uit en startte opnieuw op. Toen dacht ik dat er iets kon loszitten in de case zelf en ben aan het zoeken gegaan. Daarbij stelde ik vast dat zodra ik nog maar iets aan de ventilator op de cpu roerde, de pc uitviel en opstartte. De cpu zit echter nog netjes vastgeklikt. Nu sta ik zover dat ik op geen enkele manier nog een beeldsignaal krijg en ik hoor ook niks vanuit de bios bij het opstarten. Intussen heb ik een nieuwe voeding geprobeerd en had ook al andere geheugenlatjes geprobeerd uit een andere pc, maar niks bracht soelaas. Ik heb een UBCD4win-cd en heb deze ook proberen op te starten, maar totaal niks, enkel de fan's draaien en dat is het. Ik heb zelf nog niks in de bios veranderd, enkel eens de batterij verwijderd.
Het moederbord op deze pc is een MSI 7091 VER 10 en wat opzoekwerk heeft me al geleerd dat deze moederborden op zijn minst niet van onberispelijke kwaliteit zijn. Ik heb er dus een sterk vermoeden van dat het mobo idd naar de vaantjes is, maar had graag nog eens jullie oordeel gehoord.

Als ik dan toch het mobo moet vervangen, nog deze vraag: kan een chipset 945 werken op een 915? Het huidig moederbord heeft een 915 chipset.
Alvast bedankt voor jullie reactie.