Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    29 December 2010
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    MP3 stick (1GB) wordt niet meer (goed) gedetecteerd door mijn laptop

    Hoi allemaal,

    Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn laptop, wanneer ik mijn mp3 speler via USB aansluit. Als ik dit doe "bevriest" Vista, maar zodra ik mijn mp3 eruit trek doet ie het gewoon weer. Voorheen werd mijn mp3 speler goed gedetecteerd, dus ik heb geen idee wat dit ineens veroorzaakt kan hebben. Om vast te stellen of het misschien aan de mp3 speler lag heb ik hem ingeplugd in m'n vaste PC, maar daar werd hij wel gewoon goed gelezen. Ook ligt het niet aan de USB slots van m'n laptop, want andere USB sticks worden wel gewoon gelezen.

    Ik heb net al gegoogled en kwam een aantal "oplossingen" tegen die voor mij niet het gewenste effect hadden. Zo heb ik al mijn USB-controllers (via apparaatbeheer) verwijderd en m'n laptop opnieuw opgestart, zodat deze opnieuw geïnstalleerd zouden worden. Dat gebeurde ook, maar zonder resultaat. Ook heb ik m'n virusscanner/malware programma's er op los gelaten, maar ook dat heeft me niet verder geholpen.

    Wat me net nog opviel is dat wanneer ik in het Computer gedeelte van Vista zit, dat mijn laptop de mp3 speler even lijkt te detecteren wanneer ik hem weer eruit haal. Station H wordt dan kortstondig aangegeven, maar verdwijnt een seconde later ook weer...

    Als iemand me hier mee verder kan helpen zou ik het graag horen, want ik heb geen idee meer hoe ik het op moet lossen.

    Groeten,
    Ron

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Kijk eens even in je logboeken. Mogelijk speelt de autorun-functie je hier parten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Beginner  
    Geregistreerd
    29 December 2010
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik heb net het logboek bekeken en zie dat er meerdere kritieke gebeurtenissen zijn voorgevallen. De beschrijving die wordt aangegeven luidt:

    "Er is een probleem opgetreden met één of meer stuurprogramma's in gebruikersmodus en het hostproces is afgesloten. Hierdoor hebt u mogelijk tijdelijk geen toegang tot de apparaten."

    Zou dit iets met het voorval te maken kunnen hebben en zoja, heb je enig idee wat ik hier aan kan doen?

    Alvast bedankt!

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Best mogelijk. Misschien kan je de stick wel inkijken als je bent ingelogd als administrator. Probeer dat maar even voordat je grote manoeuvres zou gaan uitvoeren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Beginner  
    Geregistreerd
    29 December 2010
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ben standaard ingelogd als administrator, dus dat zal het probleem niet zijn :(

  6. #6
    Beginner  
    Geregistreerd
    29 December 2010
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Ik merkte net toevallig iets op wat wel eens van belang zou kunnen zijn. Wanneer ik mijn mp3 stick plaats in een andere computer dan mijn laptop zie je op de display van mijn mp3 speler een icoontje van de speler en van de computer, met daartussen een streep. Wanneer mijn stick echter in mijn laptop zit, beweegt er een soort balletje van links naar rechts over die streep en ik heb het idee dat dat aan wil geven dat er een overdracht is van mijn computer naar mijn mp3 speler (of andersom).

    Is het mogelijk dat mijn mp3 speler het idee heeft dat er een overdracht gaande is wanneer ik deze inplug, terwijl dat niet het geval is?

  7. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Eerst en vooral wat bedoel je nu juist met 'bevriest vista'? Later schrijf je dat je er een scan hebt op gedaan, ik veronderstel dan met een andere pc? Je bent wel zeker dat de stick niet door een Mac of zo is geformateerd.
    Probleem gaat hoogst waarschijnlijk uw autoplay zijn zoals CompuChrisje al zei. Kan je als je de stick hebt ingestoken rechts klikken op het icoontje op je desktop van 'mijn computer'? Daar kiezen beheren en in het lijstje 'schijfbeheer' kiezen. Uw stick moet daar als 'verwijderbare opslag' of zoiets te zien zijn.

    wat is het laatste wat je hebt gedaan op de laptop toen het nog wel werkte? Zijn er nieuwe programma's (virusscanners, firewalls?) of updates geweest?

  8. #8
    Beginner  
    Geregistreerd
    29 December 2010
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Wat ik daarmee bedoel is dat gewone windows opdrachten (zoals deze computer openen) niet gedaan wordt zolang de stick erin zit. Haal ik deze eruit, dan ontdooit (?? ) de computer meteen en opent ie deze onderdelen alsnog. Ik heb het idee dat mijn stick explorer.exe bevriest...

    Ik heb trouwens geprobeerd wat je zei over schijfbeheer, maar ook hier hetzelfde probleem. Zolang mijn stick in de computer zit krijg ik dat onderdeel niet geopend, zodra hij eruit is wel, maar dan wordt hij dus ook niet aangegeven...

  9. #9
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Kan je misschien bepaalde instellingen aanpassen op de MP3-speler zelf? Ik heb hier ooit een gelijkaardig probleem gehad. In andere computers werkte mijn speler zonder problemen, maar als ik hem op mijn eigen computer aansloot werd hij niet herkend. Ik kan me niet direct herinneren welke instellingen het waren die ik toen gewijzigd heb, maar na deze te veranderen werkte hij ook op mijn eigen computer. Welke type mp3-speler heb je?

    Mvg,
    Kristof.

  10. #10
    Beginner  
    Geregistreerd
    29 December 2010
    Berichten
    7
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Een Philips SA12

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Nieuwe DVD Writer wordt niet gedetecteerd
    Door Rikketik in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 17 April 2009, 16:58
  2. Pandavirus2007 scant mijn C-schijf niet goed?
    Door tonnie in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 October 2007, 17:14
  3. DRINGEND!! usb stick wordt plots niet meer gevonden
    Door Yelleken in forum Opslagmedia
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 November 2006, 14:37
  4. Reacties: 6
    Laatste bericht: 5 March 2006, 06:01
  5. geluid niet goed meer
    Door schana in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 June 2005, 16:49

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •