Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts

    ati2dvag in oneindige lus

    Ik heb een pc (XP, SP3) die geregeld uitvalt (steeds meer), ik krijg dan een blauw scherm met de melding dat ati2dvag in een oneindige lus is blijven hangen en dat ik het systeem moet heropstarten.
    Ik heb er hier op het forum al iets over gevonden, nl. dat ik de ati2dvag.dll moet downloaden en opnieuw installeren.
    Nu dat installeren lukt niet omdat er een programma in gebruik is waardoor dit bestand niet kan vervangen worden.
    Dit bestand staat in de map "Windows-system32-DRVSTORE-en dan nog enkele submappen", echter de submap DRVSTORE en alle items erin staan volledig in het blauw (is dit goed of niet?).
    Ik wou een prinstcreen uploaden via Imageshack maar ik kreeg een melding van een Flash plugin crash.
    Ik weet niet of dit laatste iets met het probleem heeft te maken.
    zal dadelijk nog eens proberen na verzenden van dit bericht.

  2. #2
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Blauwe mappen, bestanden, geven aan dat ze gecomprimeerd zijn.
    Mappen die in gebruik zijn kan je meestal wel bewerken als je opstart in veilige mode.
    'ati2dvag' gaat van uw grafische kaart zijn denk ik, een ATI? Anders verwijder gewoon via uninstall alles van je grafische kaart. Download terug Catalyst, daar zitten je drivers bij, en herinstalleer deze?

  4. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene (11 January 2011)

  5. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    393
    Bedankjes
    199
    Bedankt
    112 keer in 78 posts
    Ik heb de uninstall uitgevoerd, dus alles van ati verwijderd.
    Daarna de laatste Catalist gedownload en geinstalleerd, maar het probleem blijft hetzelfde.
    Ik heb ook hetzelfde geprobeerd met een vorige versie maar ook dit bracht geen verbetering.
    Wel bleef de map DRVSTORE met daarin ati-inhoud behouden in system32 na de uninstall.
    Zou ik deze map handmatig volledig mogen verwijderen na een uninstall van de ati software, en dan de Catalyst eens opnieuw installeren?

  6. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    Neen zomaar wissen mag je niet. Het heeft alleszins iets te maken met je videodriver.

    Probeer zo eens:
    Uninstall catalyst, draai daarna ccleaner eens zodat zeker alles weg is. Daarna naar configuratiescherm/systeem/hardware/apparaatbeheer gaan en daar in het hardwarelijstje zoeken naar je grafische kaart. Kies daar via rechtsklik eigenschappen en neem installatie ongedaan maken. Installeer daarna terug catalyist.

    Ik vond op internet ook nog wat maar ik zou het eerst gewoon proberen door nieuwe drivers te installeren zoals hierboven vermeld.
    Op internet zei men ook in je hardware lijstje op eigenschappen klikken en dan update driver kiezen (juiste benaming kan mss iets verschillen, ik heb geen ned. XP)
    Kies daarna installatie via een specifieke locatie (geavanceerd), kies dan 'niet zoeken, ik duid driver aan' en selecteer dan in het lijstje 'PCI standard PCI-to-PCI bridge'. Daarna herstarten

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ati2dvag
    Door Superke in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 22 May 2007, 21:33
  2. Oneindige loop
    Door Bertrangstje in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 15 May 2007, 16:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •