Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: temp controle

  1. #1
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.323
    Bedankjes
    378
    Bedankt
    600 keer in 341 posts

    temp controle

    jips
    ik heb hier een Acer Aspire 7520
    denk dat ik een probleem heb met de warmte dus ff speedfan en HW monitor geïnstalleerd.
    deze geven een verschillende uitkomst
    welke is nu de juiste?

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.748
    Bedankjes
    7.527
    Bedankt
    12.497 keer in 4.822 posts
    De Hd geeft zelfde temp aan, 29°C.
    De Cpu geeft ook gelijk aan 44°C. Ik gebruik hier altijd coretemp voor (moet je niet iets voor installeren), ik denk dat het bij de downloads staat
    De GPU geeft 76 °C aan bij speedfan. De andere geeft deze blijkbaar niet. Ik controleer die in catalyst of tegenhanger als je nvidia hebt. Graka's kunnen warm worden , tot over 90°c als je echt gamed is niet een uitzondering. Nu als dit idle is, is het te hoog.
    Wat die 55°C bij speedfan is weet ik niet, mss je chipset? Langs de andere kant heb je THRM 46°C in HW monitor dat waarschijnlijk je moederbord temperatuur is.

    Ik zou hem even open draaien als hij niet in garantie is, eens uitblazen en zeker de ventilator even uitnemen en de koelvinnetjes erachter schoonmaken. Wat je ook kan doen als je handig bent is even de heat pipe die over de cpu en gpu loopt naar de koelvin eens los maken. Maak proper en doe nieuwe warmtegeleidende pasta erop en monteer terug. Die pasta wordt hard en met schokken etc is er dan geen goede koeling meer

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    slicky (11 March 2011)

  4. #3
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.323
    Bedankjes
    378
    Bedankt
    600 keer in 341 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    De Hd geeft zelfde temp aan, 29°C.
    De Cpu geeft ook gelijk aan 44°C. Ik gebruik hier altijd coretemp voor (moet je niet iets voor installeren), ik denk dat het bij de downloads staat
    De GPU geeft 76 °C aan bij speedfan. De andere geeft deze blijkbaar niet. Ik controleer die in catalyst of tegenhanger als je nvidia hebt. Graka's kunnen warm worden , tot over 90°c als je echt gamed is niet een uitzondering. Nu als dit idle is, is het te hoog.
    Wat die 55°C bij speedfan is weet ik niet, mss je chipset? Langs de andere kant heb je THRM 46°C in HW monitor dat waarschijnlijk je moederbord temperatuur is.
    kheb eens HWmonitor pro geprobeerd en die geeft de GPU ook weer met dezelfde waarde als speedfan en dat is in idle toestand das dus te warm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ik zou hem even open draaien als hij niet in garantie is, eens uitblazen en zeker de ventilator even uitnemen en de koelvinnetjes erachter schoonmaken. Wat je ook kan doen als je handig bent is even de heat pipe die over de cpu en gpu loopt naar de koelvin eens los maken. Maak proper en doe nieuwe warmtegeleidende pasta erop en monteer terug. Die pasta wordt hard en met schokken etc is er dan geen goede koeling meer
    dat heb ik ook al gedaan maar zo te zien geen verbetering ,denk dat ik eens ga zien of ik nog ergens een stuk van een koelvin kan tussen de gpu en die heat pipe steken,denk dat er daar te veel plaats tussen is?
    ik vind dat die gpu toch beter is met zijn eigen koeling,maar dat is dus niet zo hé.
    als je weet dat een amd redelijk warm wordt moet die warmte dan nog eens over die GPU passeren,hoe kan die dan eigenlijk afkoelen.

    alvast bedankt voor de reactie
    ga nog een beetje knutselen

  5. #4
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.323
    Bedankjes
    378
    Bedankt
    600 keer in 341 posts
    okekheb er een koelvin van een koeler tussen gestoken en zo te zien zal dat een oplossing geweest zijn


    ga hem nu ff zo gebruiken en de temp in de gaten houden

    bij deze is ook de discussie ivm speedfan en de juiste temp de kop ingeslagen.had hier en daar gelezen dat je niet mocht voortgaan op temperatuur van speedfan,die zouden niet kloppen?.


  6. De volgende gebruiker bedankt slicky voor deze nuttige post:

    PeterN (11 March 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. cpu temp
    Door W1nD0wS 3x P33 in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 19 January 2006, 21:20
  2. cpu temp
    Door timberke in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 8 October 2005, 14:17

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •