Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts

    Video driver installeren.

    Ik wil een video driver installeren op een Sony Vaio (VGN-FZ11E) laptop maar dit lukt niet.
    Ik heb de juiste driver voor Vista x32 (GeForce 8400M GT) gedownload maar als ik deze wil installeren krijg ik de melding dat de gepaste hardware niet aanwezig is en dat de installatie afgebroken word.
    Ik had alles opnieuw geinstalleerd via de recovery en wilde de video driver updaten omdat deze al enkele jaren oud was, maar aangezien dit niet lukte heb ik de bestaande driver verwijderd en werkt het nu met de standaard VGA driver.
    Echter de driver van Nvidia wil maar niet installeren, iemand een idee hoe dit zou komen?
    Met de originele driver was de Vista-score 3.5 en met de huidige VGA driver is dit 1.
    Naar vorig stuurprogramma terugkeren lukt ook niet.

  2. #2
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Is het mogelijk dat de grafische chip kapot is?
    Als ik een volledige recovery doe dan word de nvidia driver wel geinstalleerd en bij apparaatbeheer staat dan ook de 8400M GT als perfect werkend en een vista score van 3.5, ik denk echter niet dat dit klopt want de laptop werkt tergend traag
    Andere scores zijn, cpu 4.8, RAM 4.5, grafisch 3.5, grafisch voor spellen 4.6 en schijf 4.5
    Met deze score zou deze laptop toch vlot moeten werken denk ik.
    Als ik de driver verwijder kan ik zelfs diezelfde driver niet meer opnieuw installeren.
    Aan malware of dergelijke kan het ook niet liggen aangezien volledig is teruggezet naar fabrieksinstellingen.

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Heb je de hele driver van de nvidia pagina genomen? Dat zou deze moeten zijn voor de 8M reeks, vista 32 bit.
    Voor de installatie best virusscanner en andere progs afsluiten. Rechtsklik en kies uitvoeren als admin en dan laten installeren.

  4. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene (20 April 2011)

  5. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik heb inderdaad meermaals deze driver proberen installeren.
    Telkens krijg ik de foutmelding dat er geen hardware is aangetroffen betreffende deze driver.
    Toch raar dat als ik de recovery uitvoer de oude driver wel geinstalleerd word en dat de grafische kaart wel gevonden word, maar bij een update krijg ik dezelfde melding.
    Die oude driver begint met 100.???
    Ik heb eigenlijk niet veel ervaring met Nvidia, zijn er ook nog ergens iets oudere drivers terug te vinden? Mischien dat het daarmee wel lukt.
    Na wat googelen heb ik gezien dat dit probleem nog voorkomt, maar helaas nog nergens een oplossing gevonden.
    Ik ga eerst nog eens proberen met scanners uit en als admin te installeren maar ik vrees er voor.
    Laatst gewijzigd door De Koene; 20 April 2011 om 17:36

  6. #5
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.630 keer in 1.038 posts
    Als je deze link volgt , en je kiest dan optie 2 ( Automatically find drivers for my NVIDIA products).
    Lukt het dan?
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  7. De volgende gebruiker bedankt ghost voor deze nuttige post:

    De Koene (20 April 2011)

  8. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik heb nu net nog eens alles naar fabrieksinstellingen gezet.
    De Norton die er op proef bijzit verwijderd.
    Dan via de Explorer naar de nvidia site, daar had ik de optie om automatisch te laten scannen.
    De scan werkte, maar ik kreeg toen het bericht dat ik enkel kan updaten via de sony vaio support site.
    Dan naar die site en daar staat als nieuwste driver eentje van 2009, ik ga deze nu eerst eens uitproberen.

  9. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    De driver (7.15.11.6760) van de Sony Saio Support site kon ik wel installeren, deze dateerd wel al van 11-1-2008.
    Ik heb dan nog eens geprobeerd om de nieuwste die rechtstreeks van Nvidia komt te installeren, maar helaas terug hetzelfde.
    Het lijkt er op dat Sony de update van drivers ergens tegenhoud
    Dus zodra de support ophoud voor een bepaald model kan je gewoon niet meer updaten, zo lijkt het toch en dat vind ik toch niet kunnen.

  10. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Geen oplossing gevonden, dus zal het moeten volstaan met de laatste driver die beschikbaar was via Sony.

  11. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Je bent niet de enige. Kijk hier even. Het gaat wel over windows 7 maar voor vista zal wel het zelfde gelden. In post 4 staat een link naar hoe iemand het via, via, via, ... toch heeft voor elkaar gespeeld. Toeval mss, maar het zou kunnen lukken voor jou ook.

    EDIT: btw, als je de driver bij nvidia gaat zoeken , 8M serie , 8400M GT en je klikt dan op de support tab kan je onderaan lezen:
    The following Sony VAIO notebooks are supported: Sony VAIO F Series with NVIDIA GeForce 310M, NVIDIA GeForce GT 335M and NVIDIA GeForce GT 425M. Other Sony VAIO notebooks are not supported at this time (please contact Sony for driver support).
    Het bevestigt het verhaal: Nvidia wijst naar Sony, Sony naar Nvidia :s

  12. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    De Koene (26 April 2011)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Video driver
    Door Acid in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 23
    Laatste bericht: 27 January 2010, 19:12
  2. video driver
    Door klaasb03 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 11 November 2009, 19:11
  3. Driver installeren .
    Door Fck_ in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 7 May 2009, 17:37
  4. Problemen na installeren driver
    Door Trax in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 23 May 2007, 10:16
  5. probleem met installeren driver
    Door Lascar in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 28 February 2007, 19:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •