Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.232
    Bedankjes
    15.230
    Bedankt
    15.906 keer in 7.038 posts

    Hulpje bij overschakelen naar Office 2007/2010

    Sinds ik onlangs van Office 2003 overschakelde naar de versie 2010 liep ik menig keer verloren in de nieuwe "ribbon", dewelke de klassieke menubalk vervangt.
    Sommige vertrouwde handelingen in Excel, Outlook, Word,.... zijn soms ver te zoeken.
    Nu heb ik onderstaande pagina op de Microsoft-site gevonden en zijn al mijn eerdere problemen van de baan

    http://office.microsoft.com/en-us/ex...130.aspx?CTT=1

    Je kiest gewoon de gewenste Office applicatie en klikt in het gekende Office 2003 menu op het verloren gewaande commando.
    De locatie van dit commando wordt meteen grafisch getoond binnen Office 2010

    Let wel: De site maakt gebruik van Microsoft Silverlight, indien je deze nog niet moest hebben.
    Laatst gewijzigd door Obsessed; 26 November 2011 om 13:28
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  2. De volgende 6 gebruikers bedanken Obsessed voor deze nuttige post:

    Baloeke (26 November 2011), compuchrisje (27 November 2011), Merel (28 November 2011), Mrjraider (16 December 2011), peenif (27 November 2011), Pjotr (29 November 2011)

  3. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts
    Er is blijkbaar een probleem. Vertrekkend van die pagina
    http://office.microsoft.com/en-us/ex...101794130.aspx
    klik ik op het het Excel icoon, waarna men terechtkomt op de download pagina van SilverLight (in plaats van op de downloadpagina van de "Excel-asssistent" als dat zo mag noemen mag.

    Men ziet dan wel "Excel 2010" op de bereikte pagina, maar waar men ook de muis naartoe brengt, verwijst de muispointer (handje) naar de download van SilverLight.

    Daar ik SilverLight voorheen reeds had geïnstalleerd, zoek ik een knop "skip" die er niet is. Om er uit te geraken laat ik SilverLight dan maar installeren (met de hoop dat er geen 2de installatie bijkomt.) Gelukkig komt ten lange laatste, de melding dat dezelfde versie reeds is geïnstalleerd op de PC en stopt het proces van SilverLight installatie.

    Ik hoop dus op het verschijnen van een "next" knop, om het proces van de Excel verder te downlmoaden, maar noppes ...
    Terug naar de hoofdpagina , opnieuw dezelfde handelingen, maar aldus blijft men blijkbaar in een lus draaien.

    Begrijp niet hoe je daar uit geraakte, Obsessed
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #3
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.232
    Bedankjes
    15.230
    Bedankt
    15.906 keer in 7.038 posts
    Van hieruit geen enkel probleem hoor Merel
    Als ik de Excel-icoon aanklik krijg ik mooi de Excel layout 2003 te zien.
    Daar kan ik gewoon door de menubalk browsen zoals in de "echte" applicatie en een functie aanklikken.
    Daarop volgt de visualisatie voor versie 2010.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  5. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    Merel (29 November 2011)

  6. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts
    Zal opnieuw eens proberen eventueel met andere browser(s) en gewiste bestaande cookies
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts
    Vooraleer met een andere browser te testen, heb ik toch maar eens opnieuw op hetzelfde Excel icoon geklikt;
    Vandaag reageert die link volledig anders dan gisteren !!! Het werkt dus met Firefox wél.

    Gisteren kwam ik telkenmale op de download pagina voor SilverLight en zopas kom ik met FF netjes onmiddellijk op het hulpje voor de commando's 2010. Op het eerste gezicht lijkt dat wel heel goed doordacht van conceptie en presentatie.

    Ik was gisteren met een andere browser bezig die vandaag nog steeds dezelfde fout maakt (AvantBrowser, een verbeterde shell op de kern van IE8).
    Dus ik weet al waar die fout vandaan komt: zowel met IE8 als met AvantBrowser gaat het volledig mis.
    Wel een zeer eigenaardige zaak; een link kan toch niets anders doen dan maar naar één enkele url verwijzen toch !?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Obsessed (30 November 2011)

  9. #6
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    892
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    809 keer in 408 posts
    @Merel: de pagina's die MS heeft op zijn website zijn dynamisch. Dit betekent concreet dat bv. naargelang welke browser je gebruikt, je andere informatie te zien krijgt. Zo kan het dus dat iets met één browser wel werkt en met een andere niet. Waarschijnlijk zijn er in jouw geval problemen met de installatie van Silverlight onder IE of wordt IE8 niet ondersteund? Microsoft kennende zullen zij wel hun IE9 willen promoten .

    In Firefox werkt het hier, ik kende de link ook al. Ik vind het een goed concept van Microsoft, mijn vader heeft er bij de omschakeling van Office '03 naar '10 veel genot van gehad. Ik hoop dat ze dit doortrekken, ik zou later nog wel gelijkaardige dingen voor Windows XP - Windows 7 willen zien, of binnenkort misschien wel Windows 8?

  10. De volgende 3 gebruikers bedanken butskristof voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 5 December 2011), Merel ( 5 December 2011), Obsessed ( 5 December 2011)

  11. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.799
    Bedankjes
    13.721
    Bedankt
    33.757 keer in 13.932 posts
    Had het ook geprobeerd, met Firefox en zonder enig probleem. Internet Explorer 8 onder XP, geen enkel probleem, IE 9 onder Windows 7 idem dito.
    Ik vrees dat Avant Browser zijn beste tijd wel gehad heeft. Heb hem vroeger ook gebruik omwille van zijn zuinigheid met bronnen, maar de huidige alternatieven zijn sneller gegroeid.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel ( 6 December 2011), Obsessed ( 6 December 2011)

  13. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Had het ook geprobeerd, met Firefox en zonder enig probleem. Internet Explorer 8 onder XP, geen enkel probleem, IE 9 onder Windows 7 idem dito.
    Ik vrees dat Avant Browser zijn beste tijd wel gehad heeft. Heb hem vroeger ook gebruik omwille van zijn zuinigheid met bronnen, maar de huidige alternatieven zijn sneller gegroeid.
    Helemaal mee eens; ga maar kijken op hun forum !

    Maar spijtig genoeg met IE8 onder XP reageerde de link (bv op Excel icoon) ook verkeerd en ik kwam eveneens op dezelfde verkeerde url terecht (downloaden van Silverlight).

    Ik ben toevallig nu met IE bezig; even kijken ....
    Klikken op het Excel icoon heeft vandaag nog steeds hetzelfde verkeerde resultaat. Dat is dan wel verassend dat het anders reageert dan bij jou. Vermoedelijk volgt AB gewoon het gedrag van IE.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  14. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 6 December 2011), Obsessed ( 6 December 2011)

  15. #9
    Games   Mrjraider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 December 2010
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    809
    Bedankjes
    211
    Bedankt
    518 keer in 278 posts
    Heel handig. Zeker voor mensen die 2003 gewend zijn. Super toffe tip.

    Hulp gevraag voor de gamesectie. Lijkt het je leuk om een steentje bij te dragen aan Minatica en heb je vooral een interesse in games en lijkt het je leuk hier wat over te schrijven? Stuur een Pm naar Compuchrisje.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Terug naar oude menubalk in office 2007
    Door filip in forum Office
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20 November 2007, 18:45
  2. pas op bij overschakeling naar TURBO bij TN
    Door sfx32 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 16 June 2005, 17:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •