Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Up-to-date   MicrosoftHelpt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 September 2011
    Berichten
    18
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    33 keer in 15 posts
    Hoi Merel,

    Als je de forumpost http://social.technet.microsoft.com/...0-bc3af4461f62 bekijkt zie je dat deze problemen allemaal naar voren gekomen zijn na het gebruik van een Betaversie/Technical preview van Office of de combinatie met een Office 2003 product.
    Het gebruik van Beta/Technical previews van Microsoft software kan problemen opleveren in het register, hiervoor waarschuwen wij ook bij het gebruik/testen van deze software.
    Vandaar dat ons antwoord dat de betreffende Office versie geen bekende problemen kent in combinatie met Office XP SP3.
    Wel is dit probleem bekend bij eerder vermelde oorzaken.
    Omdat deze oorzaken zo uiteenlopend zijn hebben wij hier geen directe oplossing voor.

    De optie die overblijft is een in-place upgrade uitvoeren om de registerwaarden van Windows XP te herstellen.
    Laatst gewijzigd door MicrosoftHelpt; 17 January 2012 om 13:14
    Met vriendelijke groet,

    MicrosoftHelpt

  2. De volgende gebruiker bedankt MicrosoftHelpt voor deze nuttige post:

    Merel (17 January 2012)

  3. #22
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Bedankt MicrosoftHelpt.
    In mijn geval geen trial van een betaversie maar alleszins wel een Office2003 combinatie!
    De registerwaarden van XP hesrtellen is inderdaad wat ik al lang in het achterhoofd heb.
    Wat is een "in-place upgrade" uitvoeren ?

    Een der symptomen nog : Ik kan Outlook2010 alleszins starten in veilige modus en zelfs een tamelijk lange email opstellen (alhoewel er dan tot 2x toe foutmelding opdaagde dat het werkbestand niet kan geopend worden. Met versie 2003 kon ik meteen de boeken sluiten; nu kan het foutbericht worden genegeerd en kan verder gewerkt zonder verlies van de inhoud. Het bericht versturen gaat echter niet. Het blijft hangen in de Outbox (lettertekens in italics) hoe men ook probeert.
    Copy/paste van de inhoud lukt gelukkig nog wel naar een nieuw bericht met Thunderbird, mijn trouwe postduif.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #23
    Up-to-date   MicrosoftHelpt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 September 2011
    Berichten
    18
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    33 keer in 15 posts
    Een (in-place upgrade) is een reparatie installatie, deze zal de huidige installatie overschrijven naar de installatie op de installatie DVD. Dit vereist ook dat na de installatie opnieuw moet worden gezocht naar updates omdat deze niet op de DVD aanwezig zijn.

    Zie : http://support.microsoft.com/kb/315341/nl voor verdere uitleg

    1: Opnieuw installeren vanuit Windows XP

    Ga als volgt te werk om Windows XP opnieuw te installeren vanaf de cd van Windows XP:
    1. Start de computer op.
    2. Plaats de cd met Windows XP in het cd- of dvd-station van uw computer.
    3. Klik op de pagina Welkom bij Windows XP op Windows XP installeren .
    4. Klik op de pagina Welkom bij Windows Setup op Upgrade (aanbevolen) in het vak Type installatie (als deze optie nog niet is ingeschakeld) en klik op Volgende.
    5. Klik op de pagina Gebruiksrechtovereenkomst op Ik ga akkoord met deze overeenkomst en klik op Volgende.
    6. Op de pagina Uw productcode typt u de uit 25 tekens bestaande productcode in de vakken Productcode en klikt u op Volgende.
    7. Selecteer de gewenste optie op de pagina Bijgewerkte installatiebestanden downloaden en klik op Volgende.
    8. Installeer Windows XP opnieuw volgens de aanwijzingen op het scherm.
    Als het opnieuw installeren van Windows is gelukt, bent u bijna klaar. U hoeft alleen nog enkele stappen uit te voeren. Ga naar de sectie "Nadat u Windows XP opnieuw hebt geïnstalleerd" om deze afsluitende stappen uit te voeren.
    Met vriendelijke groet,

    MicrosoftHelpt

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken MicrosoftHelpt voor deze nuttige post:

    compuchrisje (19 January 2012), Merel (19 January 2012)

  6. #24
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Toch graag vooreerst enkele basis instellingen nakijken

    Bedankt. Vooraleer deze herstelprocedure uit te voeren wens ik alsnog enkele toestanden vergelijken met wat in de standaard default waarden zijn in Win XP Professional (EN). De ene Windows is immers de andere niet; dezelfde familie heeft men steeds in meerdere versies. Identiek zijn ze dus zelden in de 'basis' instellingen ; bij een systeem upgrade zou het kunnen dat er iets blijft hangen wat weg mocht.

    Ik ben de situatie geraakt (besef ik pas recent) waarbij ik twee onderscheiden mappen Aplication Data heb.

    C:\Documents and Settings\username\Application Data
    C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data

    Ik veronderstel dat dit niet de bedoeling was van om het even welke Windows update/upgrade.
    Wat is de default locatie voor die map in XP Professional ?

    Als dat is gekend, kan ik ...
    - in het register alle referenties naar de verkeerde locatie wijzigen naar de juiste locatie.
    Dat is echt niet moeilijk met de find/replace tool.
    - de inhoud van de verkeerde map verhuizen naar de juiste map
    - (mogelijk) de verkeerde map tijdelijk herdopen met een andere naam.


    Terzijde :
    Alle Office registerseutels die niet met versie 14 (MSOffice2010) te maken hadden, zoals getoond in vorige afbeelding zijn nu verwijderd ; zonder probleem. Toch vreemd dat zulke nutteloze achterblijvers niet worden opgeruimd door de setup van elke Office upgrade/update.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (19 January 2012)

  8. #25
    Up-to-date   MicrosoftHelpt's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 September 2011
    Berichten
    18
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    33 keer in 15 posts
    Beide mappen worden gebruikt voor Windows XP, deze 2 mappen worden gebruikt om instellingen van programma's en configuratiebestanden in op te slaan.
    De "hoofd" appdata map is de map die geopend word als je %appdata% opent.
    Dat er geen opschoonprocedure (voor oude office versies) bestaat bij de installatie van een nieuwe office versie heeft diverse redenen. Het blijft natuurlijk wel zo dat een installatie van een softwareprogramma altijd uit gaat van een stabiele configuratie zonder fouten.
    Met vriendelijke groet,

    MicrosoftHelpt

  9. De volgende gebruiker bedankt MicrosoftHelpt voor deze nuttige post:

    Merel (20 January 2012)

  10. #26
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Dat klopt. Bij de aanmaak van een nieuwe account verschijnen die twee mappen met zelfde benaming. Het is uiteraard wel verwarrend in die zin dat het (voor de gewone sterveling) eerder lijkt op een foutieve toestand dan op bewust aangemaakte mappen.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  11. #27
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    "De boer hij ploegde voort..."

    • Ik krijg koude rillingen als ik de info lees over alles wat nog kan mis gaan bij de herinstallatie 'in-place' van XP.
    Ik stel het nog uit in de hoop toch nog een oorzaak en praktische oplossing te vinden.
    • Als test heb ik nu MSOPP2010 (Engels) grondig verwijderd met Revo Uninstaller welke restanten uit het register en mappen/bestanden verwijderd heeft.Heb ook veel overbodige register entries verwijderd (dat zat nog van alles bij)
    • Heb vervolgens de Nederlandstalige versie van MSOPP2010 geïnstalleerd, om te vergelijken, ook in de hoop dat ik uit de nood zou gered zijn ten einde te kunnen verder werken. Zoals ik al verwachtte was de installatie op CD iets verschillend als met de download versie van E-Academy. Maar ze verliep verder zonder enig probleem en zonder enige foutmelding !
    • De Nederlandstalige versie van 'Microsoft Office Professional Plus 2010' (kon het nog langer en pompeuzer ?) genereert momenteel met EXACT DEZELFDE FOUTEN en ze reageert op EXACT DEZELFDE WIJZE op alle gebieden. Het is te zeggen ... echt slecht in 'mijn' Windows omgeving.
    • Na verder zoeken op internet, blijkt nu heel duidelijk dat al die symptomen tevens aanwezig zijn bij eerdere versies ... zowel van de Office suite (of de losse modules hiervan) als met versies van Windows, tot de laatste nieuwe Windows 7 in begrepen. Dat betekent dus dat men door de jaren heen steeds opnieuw dezelfde bugs meesleurt van de ene versie naar de volgende versies.
    • Nogmaals : Niet alleen bij mij, maar bij talrijke andere gebruikers ! (Bij eventuele foutmeldingen is er geen enkel met een automatisch foutrapport dat naar MS kan worden verzonden)
    • Ik ben nu bezig om al die verschijnselen in kaart te brengen in een verslag dat ik later online zal plaatsen. Daar zullen zoveel als mogelijk alle symptomen worden beschreven. Hopelijk zal MS daar toch eindelijk aandacht aan besteden, een gedachte die tevens andere gebruikers op naar voor brengen op het internet.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  12. De volgende 3 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 7 February 2012), compuchrisje ( 7 February 2012), salmax (20 February 2012)

  13. #28
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Ik denk dat je wel een beetje moet oppassen met dat experimenteren.
    cfr
    Het blijft natuurlijk wel zo dat een installatie van een softwareprogramma altijd uit gaat van een stabiele configuratie zonder fouten.
    Bij té veel aanpassingen zullen herkenningspunten voor de installatiesoftware corrupt of niet herkend worden en dat kan ook fouten veroorzaken.
    Ik denk dat je altijd wel een rapport kan verzenden naar Microsoft hoor, je kan via je logboeken de lijst genereren naar een txt-bestand en die verzenden via Windows Foutrapportage. Antwoord krijg je niet, spijtig genoeg, dus zal je moeten afwachten of er rekening mee gehouden wordt of niet.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  14. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel ( 8 February 2012)

  15. #29
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Omgevings variabelen

    Een foutbericht dat regelmatig opduikt, vertelt dat het werkbestand niet kan worden gemaakt en er wordt daarbij 'gespecifieerd' (als men dat zo mag noemen) dat de omgevingsvariabelen moeten worden nagekeken.
    "Check Environment variables"

    Ik heb ze hieronder afgedrukt. Voor Windows XP Prof. vind ik zelf geen foutieve gegevens bij.
    Maar, daarom is dat nog niet zo ! Zoveel weet ik er ook niet over.

    - Eentje heb ik er zelf in bijgevoegd omdat Wikipedia het vernoemd heeft als een standaard variabele :
    USERDATA=C:\Documents and Settings\<username>\

    - De Windows account (inlognaam) is vervangen met <username>

    - Er staan toch wel enkele variabelen tussen die door programma's zijn aangemaakt en geen default variabelen zijn in Windows XP.


    Is er bij onze leden een guru is die wat abnormaals
    vinden kan in volgende omgevings-variabelen ?
    Bedankt.


    ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
    APPDATA=C:\Documents and Settings\<username>\Application Data
    C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Temp=C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Temp
    CLASSPATH=.;C:\Program Files\Java\jre6\lib\ext\QTJava.zip;C:\Program Files\Belgium Identity Card
    CLIENTNAME=Console
    CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files
    COMPUTERNAME=PC1
    ComSpec=C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
    FP_NO_HOST_CHECK=NO
    HOMEDRIVE=C:
    HOMEPATH=\Documents and Settings\<username>
    LOGONSERVER=\\PC1
    MOZ_PLUGIN_PATH=C:\Program Files\Foxit Reader\plugins\
    NUMBER_OF_PROCESSORS=1
    OS=Windows_NT
    Path=C:\WINDOWS\system32;C:\WINDOWS;C:\WINDOWS\Sys tem32\Wbem;C:\Program Files\Common Files\Adobe\AGL;C:\Program Files\Samsung\Samsung PC Studio 3\;C:\Program Files\Common Files\Acronis\SnapAPI\;C:\Program Files\QuickTime\QTSystem\;C:\Program Files\Belgium Identity Card;C:\WINDOWS\system32\WindowsPowerShell\v1.0;
    PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WS F;.WSH;.PSC1
    PROCESSOR_ARCHITECTURE=x86
    PROCESSOR_IDENTIFIER=x86 Family 15 Model 2 Stepping 7, GenuineIntel
    PROCESSOR_LEVEL=15
    PROCESSOR_REVISION=0207
    ProgramFiles=C:\Program Files
    PROMPT=$P$G
    PSModulePath=C:\WINDOWS\system32\WindowsPowerShell \v1.0\Modules\
    QTJAVA=C:\Program Files\Java\jre6\lib\ext\QTJava.zip
    SAN_DIR=C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2011
    SESSIONNAME=Console
    SystemDrive=C:
    SystemRoot=C:\WINDOWS
    TEMP=C:\DOCUME~1\<username>\LOCALS~1\Temp
    TMP=C:\DOCUME~1\<username>\LOCALS~1\Temp
    USERDATA=C:\Documents and Settings\<username>\
    USERDOMAIN=PC1
    USERNAME=<username>
    USERPROFILE=C:\Documents and Settings\<username>
    windir=C:\WINDOWS
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  16. #30
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Glimlach [OPGELOST] Oplossing voor Word 2010 alleen ...

    Voor Word 2010 (alleen) denk ik dat 'mijn' specifieke probemen nu opgelost zijn.

    Men volgt soms een vals spoor en dit was zeker het geval met de foutmelding die gebruik maakt van bepaalde termen.

    "Check the environment variables" (omgevingsvariabelen) daar kan je veel kanten op; men volgt een verkeerd spoor en men blijft daar zowat in gevangen.

    Voor Word is het hopelijk opgelost, met eenvoudige middelen.

    De uitleg is HIER beschikbaar (volledig met Word 2010 geshreven aub!)

    Voor wie geen .docx kan openen maak ik nog wel een pdf-je.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  17. De volgende 3 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    Baloeke (20 February 2012), compuchrisje (20 February 2012), salmax (20 February 2012)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. iemand die me wil helpen.
    Door Clioke16V in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 26 October 2006, 11:27

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •