Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Gevorderd   Ignace93's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 April 2008
    Berichten
    116
    Bedankjes
    47
    Bedankt
    18 keer in 15 posts

    Lage prestaties in games

    Hoi Minatica,

    Allereerst de specs:
    4 GB 1066 mhz OCZ RAM
    Q8200 @ 3.15 ghz (450 x 7) 4mb cache
    5870 stock - driver versie: 12.6

    Ik zit al een tijd met dit probleem en kan het maar niet oplossen.

    De gpu haalt in sommige games geen 99% activiteit.

    De games waarbij de gpu 80% of meer haalt zijn:
    Far Cry 2
    Metro2033
    Maffia 2
    Just Cause 2
    Crysis 2
    Benchmarks haalt ie ook altijd 99%

    Maar spellen als Saints Row 2 & 3, Test Drive Unlimited zijn enkel speelbaar op de laagst mogelijke instellingen, en dan nog is er in het beste geval 20 fps. Ik denk toch dat deze setup deze spellen zou moeten kunnen draaien, of loop ik nu gewoon keihard achter ?

    Assassin's Creed 1 werkte een tijdje geleden perfect, maar AC 2, Brotherhood, en Revelations hebben op de laagste instellingen min 10 en max 25 fps.

    GTA IV werkte vroeger goed, maar na lange tijd van niet spelen werkt dat al helemaal niet, 10 fps op laagste settings met drops naar 0 fps. Alle patches zijn geïnstalleerd.

    Battlefield 3 heeft dan weer in singleplayer en co-op goede prestaties (60fps), maar online is het één-en-al fps drops. Het multiplayergedeelte is op zowat elke server onspeelbaar. De internetverbinding heeft meestal een snelheid van 30 mbps down en 2 mbps up.

    Ik heb de drivers van de 5870 al ontelbare keren verwijderd met bv. Driver Sweeper en heb zowat alle driver versies geprobeerd incl. die van de bijgeleverde cd, niets mocht helpen.

    De gpu (850 mhz) en geheugen (1200 mhz) snelheden zijn stock en uitleesbaar via MSI Afterburner, het probleem is dat deze bij bovengenoemde spellen maar tot bv. 30% usage komt.

    De CPU loopt nooit tegen de 100% aan, dus voor zover ik weet is er geen sprake van een cpu-bottleneck.
    Het probleem is ook aanwezig op standaard cpu/ram instellingen, dus de overclock kan hier niets mee te maken hebben denk ik.

    Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben ? Ik heb op Google rondgekeken en heb alleen maar topics gevonden waar een verse driverinstall hielp.

    Alvast bedankt voor degenen die de moeite hebben genomen om dit ff door te lezen.

  2. #2
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Welk besturingssysteem gebruik je? Indien mogelijk eens een format uitvoeren en kijken of er verbetering is?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 7
    Laatste bericht: 24 December 2008, 01:33

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •