Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts

    Gratis PC Tools Firewalll ... farewel !! - Weeral een rotstreek meer van Symantec !

    Weeral een nieuwe rotstreek van Symantec !
    Ik steek het niet onder stoelen of banken, ik heb meer dan genoeg redenen om geen fan te zijn van Symantec (te zacht uitgedrukt!).

    PCTools was sinds de jaren stillekens van de PC steeds een uitstekende softwareploeg.
    Ik wist niet dat ze, naast vele andere goede softwarehuizen, ook al door Symantec werden opgekocht!
    Aldus, niets vermoedend, was ik al geruime tijd zeer tevreden met de gratis firewall van PC-Tools.

    Wat is nu gisteren gebeurd ?
    ZONDER ENIGE VERWITTIGING of boe of ba, krijg ik bij het opstarten een pop-up van PC-Tools, zeggend ... dat het gedaan is ! Ik dacht eerst dat het een hackergrap was, tot ik ontdekte dat Symantec mij de betalende versie aanbood !


    Op de download webpagina van CNET, zal je zien dat er 6 miljoen gebruikers waren, bij CNET alleen al.
    Al de gebruikers kregen dus die pop-up voorgeschoteld. Alle persoonlijke instellingen die men met de jaren heeft verfijnd zijn dan wellicht meteen verdwenen of toch niet ?

    Paniek zaaien en dan als het ware uit paniek een product doen kopen ... dat mogelijk later ook wordt verwaarloosd zoals het verging met zoveel andere producten die eertijds goed draaiden, vooraleer hun overname ?

    Voilà, dat zijn de manieren van Symantec !

    De bedrijfscultuur van S. is al lang niet meer in overeenstemming met de verwachtingen van k...e-klanten (als noodzakelijk kwaad).

    Wie het schoentje past trekke het aan.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (15 October 2012)

  3. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.742
    Bedankjes
    13.673
    Bedankt
    33.657 keer in 13.877 posts
    Niet alleen Symantec, je mag dit gerust veralgemenen. Nog steeds niet door dat de beste melkkoeien juist die kl...klanten zijn?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (13 October 2012)

  5. #3
    Expert   strikerfox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 May 2005
    Locatie
    wervik
    Berichten
    579
    Bedankjes
    126
    Bedankt
    292 keer in 202 posts
    Ik gebruikt enkele jaren private firewall en scoort heel goed en bovendien is hij gratis,natuurlijk is het een beetje wennnen in het begin maar achteraf zul daar héél tevreden mee zijn, dit is het adres hieronder.

    http://privacyware.com/PF_support.html

    suc6.

    strikerfox
    Eagle pass

  6. De volgende 2 gebruikers bedanken strikerfox voor deze nuttige post:

    Merel (13 October 2012), peenif (13 October 2012)

  7. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 December 2010
    Berichten
    23
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    41 keer in 18 posts
    Of kijk eens naar Online Armor firewall. Er is vorige week nog een nieuwe versie uitgebracht.

  8. De volgende gebruiker bedankt ESN voor deze nuttige post:

    Merel (13 October 2012)

  9. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts

    Kwaad Gewilde PANIEK is goed gelukt !!

    Deze morgen ben ik wat gaan opzoeken wat er precies met mijn Firewall is gebeurd. Kon toch niet zomaar "verdwenen" zijn ?

    Vaststellingen :

    - services.msc toont aan dat de service van PCTools was gestopt (niet verwijderd) Die heb ik dan weer opgestart.
    - Bij geïnstalleerde programma's was deze Firewall nog steeds vermeld in de lijst van elke klassieke methode. Maar het werd niet meer automatisch opgestart ! Manueel opstarten bleek dus nog steeds te werken.


    Conclusie :
    Paniekzaaierij ! Pop-up bericht met erg dramatische bewoording, onmiddellijk gevolgd door een commercieel aanbod was dus echt uitsluitend bedoeld om de gebruikers aan te zetten een betalende versie te kopen !

    Een ongevraagde tussenkomt op je PC was nog een bijkomende slag onder gordel, die dus volldig in overeenstemming is met de bedrijfs"cultuur" van deze gigant software-overnemer-manipulator.
    En die linke stuut zal nog lukken ook bij de minder ervaren gebruikers (een zeer grote groep) !

    De millesime (2012) is tevens al opgenomen bij in de benaming van dit product, zoals bij veel producten.
    Ook al een zeer duidelijk teken dat marketing nooit onderdoet voor bekommernis van kwaliteit !
    Zelfs voor de betalende producten was hun "Product Support" geëvolueerd van zeer goed naar praktisch onbestaand, tijdens de periode dat ik nog een kl..e klant was van S.

    Ik wacht dus af :
    Vermits de firewall van origine door de ploeg PCTools werd gemaakt en dit product nog niet naar de duvel is geholpen, wacht ik toch nog af om zonodig te veranderen. Zolang ik het gebruikte, kwamen er regelmatig updates (gelukkig in de goede zin) zodat vermoedelijk die PCTools ploeg nog niet op straat werd gezet.

    De combinatie van deze firewall met free Avast! antivirus is (althans bij mij) een perfecte keuze gebleken, welke nooit conflicten of hangups heeft veroorzaakt.


    Avast! is daarentegn wel zo correct om je te verwittigen dat uw gratis antivirus op zijn 12-maandelijks einde loopt en dat je moet opniew registreren. Een beleefde en correcte aansporing te upgraden naar het volledig beveiliginspakket wordt er bijgevoegd. Een totaal andere attitude !

    Bedankt voor uw suggesties van alternatieven voor firewals, welke mogelijk nog zullen te pas komen.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto (13 October 2012), Phil O'Sophe (15 October 2012)

  11. #6
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.051
    Bedankjes
    23.757
    Bedankt
    13.474 keer in 5.064 posts
    suggesties van alternatieven
    Toen ik nog Avast Free bezigde op mijn laptop deed ik dit in combinatie met Comodo Firewall Free en dit tot grote voldoening. Ben daarna overgestapt op Avast Internet Security.

  12. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    Merel (13 October 2012)

  13. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.742
    Bedankjes
    13.673
    Bedankt
    33.657 keer in 13.877 posts
    Hier nog een tijdje Emsisoft met Comodo als firewall. Die laatste is mijn favoriet, eender welk aanbod ik ervoor in de plaats krijg.
    Wat dikwijls gebeurt met gratis software is, dat éénmaal de lancering een succes wordt, er ook een prijskaartje aan gaat hangen. Daarom krijg je niet direct meer functionaliteit of degelijkheid, meestal is er wel een stuk ondersteuning bijgekomen of ook niet.
    Algemene trend is tegenwoordig, hoe minder waar voor hoe meer geld. C'est la vie zeker he... en crisis tuurlijk.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  14. De volgende 3 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (13 October 2012), peenif (14 October 2012), salmax (13 October 2012)

  15. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts

    De freeware PCTool Firewall Plus is inderdaad begraven ... Maar HOE !!

    HELAAS de freeware versie is nu begraven door Symantec.... Maar HOE ? Op welke manier !!

    De hele lakonieke blablabla uitleg van Symantec staat op hun forum (van PCTOOLS)

    De eerste reactie op hun aankondiging komt van uw dienaar en die is niet mals. Het zou me niet verwonderen dat het er wordt weggehaald, maar het deed deugd om hun mijn ongezouten mening te geven over hun gedrag.

    De zoveelste bevestiging in mijn overtuiging om NOOIT meer wat te kopen van die software-handelaar.
    Veel firma's opkopen, mensen op straat zetten en dan bepaalde goede producten laten verkommeren...
    is toch erg ?

    Het koste mij vandaag op de koop toe tot 3 maal een totale freeze van XP al bij het opstarten van Windows !
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  16. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (15 October 2012)

  17. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    13 December 2010
    Berichten
    23
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    41 keer in 18 posts
    Wanneer een product wordt overgenomen door een ander bedrijf kun je er eigenlijk wel op wachten dat het product zal verdwijnen. Slechts in sommige gevallen is het alleen maar beter voor het product, en dat is wanneer het bedrijf dat het product heeft overgenomen niet iets vergelijkbaars in het assortiment heeft. Da's nog geen garantie dat het product zal blijven bestaan, maar geeft wel een beetje hoop

    Ben zelf werkzaam in deze branche en weet dat er binnen de bedrijven veel discussies zijn over het wel of niet voort laten bestaan van een (gratis) product. Wanneer een bepaald (al dan niet gratis) product geen merkbaar positief bedrijfsresultaat oplevert en wel vele uren kost qua ontwikkeling dan is de keus meestal snel gemaakt.

    Is heel spijtig voor de trouwe fans, maar zo gaat het nu eenmaal in de harde zakenwereld.

    Er zijn zat voorbeelden te vinden die precies zo zijn verlopen. Er zijn maar zeer weinig voorbeelden te vinden van producten die alleen maar beter werden na een overname.

  18. De volgende 2 gebruikers bedanken ESN voor deze nuttige post:

    compuchrisje (15 October 2012), Merel (15 October 2012)

  19. #10
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.980
    Bedankjes
    960
    Bedankt
    1.266 keer in 827 posts
    Beste ESN en Compuchrisje,

    Hopelijk gebeurt het nooit dat Symantec zijn zinnen zet op Emsisoft, wiens producten (en personeel) dan ook zouden kunnen worden gedumpt.

    Zelf heb ik het zelf ook allemaal mogen meemaken met mijn Amerikaanse multinationale werkgever (ooit wereldwijde marktleider). Eerst opgekocht door ATT en een jaar nadien weer afgestoten. Niemand heeft er bij gewonnen, tenzij de CEO en grootste aandeelhouders die met de verkoop van kunstmatig opgefokte aandelen nooit meer terugkwamen.

    Zo denk ik hierbij tevens aan Peter Norton, wiens naam ooit voor betere producten heeft gestaan.
    Symantec heeft daar er een rotzooi van gemaakt (persoonlijke mening) zoals hun "support" dienst trouwens .
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Weeral een prachtig reclamefilmpje
    Door Obsessed in forum Fun
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17 November 2011, 17:02
  2. Gratis Webdevelopment Tools
    Door Milo in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19 January 2007, 17:48
  3. wil je eens je telemeter van telenet bekijken
    Door ciriel in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 5 September 2006, 10:52
  4. Hoe back up ik een navigatie cd van vavtech (opel)
    Door cabriocruiser in forum Audiovisueel
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 6 December 2005, 05:16

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •