Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts

    Canon PIXMA MP990 inkt-kuren...

    Drie, vier jaar geleden een Multi-Function (scanner/printer/copier/fax) van Canon gekocht, en wel de MP990.

    Gebruikt 7 C521 cartridges (Black, Grey, Yellow, Magenta, Cyan, Photo Magenta en Photo Cyan)

    Produkt is na een jaartje uit roulatie genomen, en nog twee jaar later heeft Canon -plezanterikken dat ze zijn- ook de produktie stopgezet van de C521 Photo Magenta en Photo Cyan, blijkbaar omdat deze laatste twee cartridges enkel voor de MP9xx en oudere MP8xx reeks werden gemaakt.

    Met andere woorden: ik kan het printer gedeelte niet meer gebruiken wegens twee lege (en niet meer te verkrijgen) inktpatronen...

    Kan er mij iemand vertellen of hier eventueel een mouw aan te passen is? Ik dacht aan ofwel software-matige manipulatie oftewel de hele zwik ombouwen (andere printschoen?) zodat ie met slechts vijf patronen werkt?

    Of neem ik drastischer maatregelen en maak ik er een (van tien-negen lekkende) aquarium van?

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Ikzelf heb een Canon MP560 en bestel mijn inktpatronen al jaren online.
    De webshop waar ik dat doe heeft blijkbaar de door u gezochtte cartridges beschikbaar.
    Ik gebruik het huismerk mét chip en heb er nog geen problemen mee gehad

    Klik HIER
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    JimmyJump (18 January 2013)

  4. #3
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Ikzelf heb een Canon MP560 en bestel mijn inktpatronen al jaren online.
    De webshop waar ik dat doe heeft blijkbaar de door u gezochtte cartridges beschikbaar.
    Ik gebruik het huismerk mét chip en heb er nog geen problemen mee gehad

    Klik HIER
    Bedankt voor de link, maar er zitten geen PM (Photo Magenta) noch PC (Photo Cyan) patronen tussen

  5. #4
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Inderdaad, ik heb blijkbaar niet goed gekeken
    Toch raar dat er voor MP990 nog steeds patronen worden aangeboden als men er toch niet mee kan printen
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  6. #5
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Obsessed Bekijk bericht
    Inderdaad, ik heb blijkbaar niet goed gekeken
    Toch raar dat er voor MP990 nog steeds patronen worden aangeboden als men er toch niet mee kan printen
    Ondertussen heb je me wel tot tegen het plafond laten springen van ongebreidelde vreugd

    De laatste die mij de betreffende patronen kon bezorgen was de gerant van PhotoHall Abdijstraat (Antwerpen), maar die winkel heeft de deuren gesloten alvorens de bestelling was toegekomen...

    Voor het printen zit ik er niet zo mee (heb nog een PiXMA D6700, werkt met C8 patronen), alleen vind ik het lichtelijk sneu dat Canon honderden (misschien wel duizenden) mensen naar den duvel stuurt omdat zij het niet meer nodig achten die twee extra patronen in produktie te houden...

  7. #6
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    934
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Staat er hier niets tussen dat past?
    http://www.officesavers.nl/c-12206-pixma-mp990.aspx

  8. #7
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimmyJump Bekijk bericht
    Drie, vier jaar geleden een Multi-Function (scanner/printer/copier/fax) van Canon gekocht, en wel de MP990.

    Gebruikt 7 C521 cartridges (Black, Grey, Yellow, Magenta, Cyan, Photo Magenta en Photo Cyan)

    Produkt is na een jaartje uit roulatie genomen, en nog twee jaar later heeft Canon -plezanterikken dat ze zijn- ook de produktie stopgezet van de C521 Photo Magenta en Photo Cyan, blijkbaar omdat deze laatste twee cartridges enkel voor de MP9xx en oudere MP8xx reeks werden gemaakt.

    Met andere woorden: ik kan het printer gedeelte niet meer gebruiken wegens twee lege (en niet meer te verkrijgen) inktpatronen...

    Kan er mij iemand vertellen of hier eventueel een mouw aan te passen is? Ik dacht aan ofwel software-matige manipulatie oftewel de hele zwik ombouwen (andere printschoen?) zodat ie met slechts vijf patronen werkt?

    Of neem ik drastischer maatregelen en maak ik er een (van tien-negen lekkende) aquarium van?
    Ik begrijp eigenlijk niet goed waar jij die gegevens haalt hoor.

    HIER zegt men iets totaal anders over de MP990
    Blijkbaar slechts 6 catridges: Black (PGI 220BK), Black (CLI 221BK), Magenta (CLI 221M), Grey (CLI 221GY), Cyan (CLI 221C) en Yellow (CLI 221Y). Allemaal nog beschikbaar.
    Onderstaande afbeelding laat dit trouwens ook duidelijk zien.


    ??????????
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  9. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    JimmyJump (19 January 2013)

  10. #8
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Nou breekt mijn klomp (met licht Noord-Brabants accent)... Je hebt gelijk. Ik heb net mijn MP990 uitgepakt en even aangesloten om zeker te zijn...

    Na ook onder de kap van mijn iP6700D te hebben gekeken blijkt het DIE te zijn die Photo-Magenta en Photo-Cyan heeft (maar geen grijs) maar dan in de C8 cartridge reeks...

    Ergens moet ik ooit een mix hebben gemaakt in mijn hoofd en sindsdien verkeerdelijk hebben aangenomen dat de MP990 degene was met die "Photo" toestanden.

    Redelijk lomp van mijzelve, al zeg ik het zelf.

    Maar... wat dan gezegd van de lui bij Canon, met wie ik hierover ettelijke malen aan de telefoon (en via e-mail) heb liggen discussiëren over het niet meer beschikbaar zijnde van de patronen in kwestie (of naast de kwestie, al naargelang)... is nogal straf dat er daar niemand is die mij -net als jij hier- er op wijst dat ik verkeerdelijk abuis was/ben...

    Enfin... eind goed al goed, hé? Ik had 'em (de 990) al ingepakt tegen de verhuis (lang verhaal). Zal hem maar uitgepakt laten voorlopig en hem nog eens gebruiken... de eerste keer in bijna twee jaar

    Thanks amigo!!

  11. De volgende 3 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    compuchrisje (19 January 2013), Fakke_Berto (19 January 2013), Obsessed (19 January 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Canon Pixma ip1600
    Door gerson in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 17 April 2009, 21:57
  2. canon pixma mp140
    Door stephke in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 31 July 2008, 13:35
  3. all in one canon pixma mp 600
    Door jaenke in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 28 November 2006, 22:14
  4. Inkt printer
    Door dirk2 in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 15 November 2005, 12:22
  5. Canon Pixma iP3000
    Door joeytirol in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 28 July 2005, 18:19

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •