Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Verkenner Win7

  1. #1
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts

    Vraag Verkenner Win7

    Heb sinds 1 maand een nieuwe laptop, en ik ontdek dus Win7 (vorige was XP SP3).
    Vanaf het begin heb ik een probleem met de Windows Verkenner.


    Context :
    Windows 7 SP1 -64bit (up-to-date)
    ASUS K95VM
    CPU Intel Core I7 3610 QM
    12 GB DDR3 RAM
    BitDefender Internet Security 2013 (up-to-date) en Windows Defender enabled.


    Had wel eerst een probleem met IE9, heb daar van alles en nog wat over gelezen, maar gebruik nu Mozilla Firefox 18.0 en deze doet het prima.


    Alle andere programma's draaien gewoon foutloos.
    Meestal treed het probleem op als ik een aantal willekeurige mappen doorloop, zoekend naar bestanden.
    Ik merk dat er dan in de adresbalk bovenin (die de path naar het bestand weergeeft), een groen laadbalkje verschijnt die vreselijk langzaam volloopt.
    Soms loopt hij volledig vol en dan werkt alles zoals het hoort, maar soms loopt het balkje niet vol en loopt de verkenner gewoonweg vast.
    Ik maak ook geen gebruik van de « Bibliotheek » (die staat gewoon leeg).


    Heb al in Ccleaner « cache van miniaturen » uitgeschakeld (maar dit betreft toch maar bestanden met afbeeldingen dacht ik) en ook « andere laatst geopende bestanden van verkenner », gecontroleerd of alle nodige bestanden wel deel uitmaken van de indexering ...


    PC werd gescand met Bitdefender en MBAM => niets te vinden.




    Heeft dit te maken met verkeerde instellingen ? Waarschijnlijk, maar kan maar niet vinden dewelke.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Staan er verschillende partities op je systeem? Dan kan het helpen als je de indexering van een partitie weghaalt. Indexeren van de harde schijf is bedoeld om daar een soort momentopname van te maken, zodat Windows weet wat waar staat. Sla je documenten, foto's e.d. op een andere partitie op, dan stel je die partitie als te indexeren. Sluit je systeempartitie uit als je die niet gebruikt voor opslag.
    Als eerste wordt bij het zoeken altijd gezocht in Documents and settings, dan komt het systeem aan de beurt en dan al de rest wat aangesloten is (bv externe, usb). Met het instellen van filters voor de zoekfunctie kan je gerichter werken en zal zoeken minder lang duren.

    De functie om dat allemaal eens netjes op een rij te zetten, zit in het configuratiescherm: Indexeringsopties. Klik op de knop Wijzigen als je onderdelen wil toevoegen of verwijderen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    papypc (21 January 2013)

  4. #3
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Wow, je was nog laat (vroeg!) bezig met hulp te verlenen aan de minaticaërs ... Dank U.
    Heb idd 1 systeem partitie en 1 partitie voor data.
    Ik was dus totaal verkeerd : dacht dat het indexeren eerder alles zou versnellen en dat het een background process was die zijn updates uitsluitend bij een wijziging uitvoerde.
    Ik zal nu maar eens je raad volgen en mijn kennis (of zal ik zeggen miskenning) van Win wat op te krikken.

  5. #4
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Ik heb tien hard drives (zonder partities) variërend van 1,5TB tot 3TB. Ook ik heb dat soms dat de groene balk bovenaan zéér traag volloopt.

    Soms is dit te wijten aan BitDefender 2013 (dewelke ik ook gebruik -3-jaarlijks abo, net overgestapt van de 2010 versie) die niet overdreven goed overweg kan met Windows Explorer. Bij BitDefeder claimt men dat "ze eraan werken".

    Verder heb ik ook gemerkt dat Windows 7 nogal laks omgaat met het RAM geheugen. Soms wanneer ik muziek aan't sorteren ben (heb dan minstens 5 mappen open, 3 text bestanden waarvan één in Word, plus Ulead/Corel PhotoImpact X3, plus FireFox (v18) en dan nog WinAMP (waar ondertussen zo'n 15.000 CDs opstaan) dan begint de miserie met het traag vollopen van die balk, omdat er teveel zou geëist worden van mijn RAM (Heb 16GB DDR3@1600MHz).

    Een andere oorzaak kan zijn dat een map files bevat die corrupt zijn (of een "onbekende" extentie hebben) en die bijgevolg moeilijk tot niet kunnen worden uitgelezen, wat het proces van herkenning (en dus het vollopen van die balk) vertraagt...

    Dat zijn zowat mijn ervaringen...
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  6. De volgende gebruiker bedankt JimmyJump voor deze nuttige post:

    papypc (24 January 2013)

  7. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Las toevallig iets dat misschien kan helpen. Ik ken de software niet en heb ze ook niet geïnstalleerd, maar bekijk het zelf maar even hier.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  8. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    papypc (24 January 2013)

  9. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papypc Bekijk bericht
    Meestal treed het probleem op als ik een aantal willekeurige mappen doorloop, zoekend naar bestanden.
    Ik merk dat er dan in de adresbalk bovenin (die de path naar het bestand weergeeft), een groen laadbalkje verschijnt die vreselijk langzaam volloopt.
    Soms loopt hij volledig vol en dan werkt alles zoals het hoort, maar soms loopt het balkje niet vol en loopt de verkenner gewoonweg vast.
    Als u de vraag krijgt om te indexeren geef dan toestemming. Dat "vreselijk langzaam" wordt dan supersnel.

    Dat ondervind ik zelf nog elke dag, een harde schijf van 1 TB doorzoeken naar een willekeurig woord duurt nu nog geen seconde.
    J.W.
    Google is uw vriend

  10. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    papypc (24 January 2013)

  11. #7
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    Ben niet zeker dat ik echt duidelijk was in mijn vraag.
    Dit is een voorbeeld van vandaag.
    Wil een progje downloaden, en ga dus een specifiek mapje aanmaken onder C:\freeware via de Win7 verkenner.
    Dit gaat heel vlot, ook het downloaden en wegschrijven in dit nieuw mapje.
    Met een rechtsclick laat ik dan een antivirus scan uitvoeren op het nieuwe .exe bestand, en dit loopt ook zeer vlot.
    Wanneer ik op het .exe bestand dubbel click om het uit te voeren, dan ... moeder hij begint weer ...
    in de adresbalk bovenin loopt het groen laadbalkje opeens vreselijk langzaam en start de .exe pas als het voltooid is ???
    WAT STEEKT WIE DAN UIT ???

    @J.W. wil je best geloven, maar kreeg nooit een vraag om te indexeren



    Op dit ogenblik staat uitsluitend de D:\data partitie geïndexeerd.
    Na veel zoeken op Win sites las ik dat het niet verstandig is systeem bestanden te indexeren, dus heb ik de index van de C : partitie uitgeschakeld.


    Wanneer ik ECHT op zoek ga naar een map of een bestandje gebruik ik zoals op mijn XP PC Xyplorer (freeware versie) ; heeft veel handige zoekfuncties, gaat snel, maar heeft één nadeel : bij rechtsclick krijg ik niet alle opties zoals in de win7 verkenner (volgens mij al wat specifiek 64bit is), of ik zou naar een betalende versie moeten gaan.
    Verder gebruik ik vaker Copernic Desktop Search en heb daarin bewust uitsluitend bepaalde data
    geïndexeerd (om o.a. te zoeken op een woord, een naam ...).

  12. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.028
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.145 keer in 2.294 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papypc;585483
    [COLOR=#ff0000
    Wanneer ik op het .exe bestand dubbel click om het uit te voeren[/COLOR], dan ... moeder hij begint weer ...
    in de adresbalk bovenin loopt het groen laadbalkje opeens vreselijk langzaam en start de .exe pas als het voltooid is ???
    WAT STEEKT WIE DAN UIT ???
    In Windows 7 klikt je niet dubbel op een .exe bestand.
    Je klikt er met de rechtermuisknop op en je kiest dan voor: uitvoeren als administrator.

    Waarschijnlijk zal het zo veel vlotter verlopen.
    J.W.
    Google is uw vriend

  13. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    papypc (25 January 2013)

  14. #9
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Is je schijf een Sata die draait aan 7200rpm of "slechts" 5400rpm? En waarom zit er 12GB aan RAM op het moederbord? Zou geen verschil mogen maken maar sommige computers waarvan het RAM aan dual channel werkt doen ambetant wanneer er een oneven paar aan dimms gebruikt wordt....
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  15. #10
    Gevorderd   papypc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 March 2006
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    371
    Bedankjes
    303
    Bedankt
    243 keer in 104 posts
    HD is een Seagate SATA III 7.200 RPM 1TB
    RAM 3 x 4GB DDR3 is de standard config van ASUS K95V

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 11 July 2006, 10:00
  2. Probleem Memorycard reader/Windows verkenner
    Door Golfvi in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 10 March 2006, 13:35
  3. Uitbreiden van menu in verkenner
    Door iffepee in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30 May 2005, 18:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •