Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Google Chrome

  1. #1
    Gevorderd   klaaske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Oudenaarde
    Berichten
    215
    Bedankjes
    130
    Bedankt
    25 keer in 15 posts

    Google Chrome

    Chrome geinstalleerd maar... mijn favorieten zijn weg. Hoe kan ik die terughalen ? Is Chrome wel betrouwbaar ? Oh ja ik heb IE10.
    Laatst gewijzigd door klaaske; 14 February 2013 om 11:29

  2. #2
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klaaske Bekijk bericht
    Chrome geinstalleerd maar... mijn favorieten zijn weg. Hoe kan ik die terughalen ? Is Chrome wel betrouwbaar ? Oh ja ik heb IE10.
    Je kan je favorieten importeren vanuit Firefox Of IE. Er verschijnt dan een map onder de toolbar links bovenaan, genaamd "Imported from Firefox/IE" waar je favorieten in terug te vinden zijn.
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    klaaske (14 February 2013), Phil O'Sophe (14 February 2013)

  4. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Chrome laat Favorieten links liggen

    Bij Chrome bestaat geen mogelijkheid om een 'bookmark' toe te voegen bij de echte map Favorieten.
    Men kan wel nieuwe submappen en een nieuwe bookmarks aanmaken in de map die JJ aanhaalt, welke door Chrome de benaming "Imported from IE" meekrijgt.

    Maar deze is (helaas) totaal gescheiden van de oorspronkelijke map Favorites, welke onaangeroerd zal blijven, ook mocht je eigenlijk wensen alle nieuwe bookmarks rechtstreeks in je oorspronkelijk Favorieten-mappen te kunnen plaatsen.

    Dat is dus bij Chrome een tekortkoming. Andere browsers (onder andere Firefox) hebben geen bezwaar dat je uw echte map Favorieten kan aanspreken en updaten. Die 'optie' wordt dan soms aangereikt als 'Favorieten gebruiken als bookmarks' (of een similaire beschrijving). Firefox laat je zelfs beide mogelijkheden tegelijk ; ofwel de bookmarks eigen aan Firefox, ofwel de Favorites gebruiken.

    Beschouwen wij het feit dat Favorieten niets meer is dan een een verzameling mappen die onder gelijk welke
    Windows of Linux versie kan worden geopenend, dan is het wellicht interessant om alle bookmarks (plus eventuele links naar locaties op je eigen computer) tezamen te bewaren, en te kunnen updaten.
    Aldus kan je die op gelijk welke manier bereiken; vanuit verschillende configuraties en (uitgekozen) browsers.

    Voor wie het eigszins mocht interesseren wordt de programmering voor import/export in Chrome in detail HIER uit de doeken gedaan. Het heeft dus alles te maken met de programmering.

    Er bestaat misschien een plugin voor Chrome zoals "Favorieten als bookmarks gebruiken" ?
    Ik zou het niet weten.

    Uiteraard kan heden ten dage niemand nog garanderen dat een software veilig is. Een ketting is maar zo sterk als zijn zwakste schakel. In een computerverbinding is de zwakste schakel nooit gekend en wij zijn het dikwijls zelf.

    (Deze post gemaakt onder Chrome, welke ook eigen voordelen heeft. maar Favorieten is iets voor Firefox en enkele andere browsers)
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    JimmyJump (16 February 2013), klaaske ( 4 March 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Google Chrome - IE
    Door 'Rainman' in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 March 2009, 21:38
  2. Google Chrome layout
    Door Ducktape in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 March 2009, 20:45
  3. Iron:Google Chrome met privacybescherming.
    Door PAUL in forum Internet
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 28 September 2008, 09:41
  4. Google Chrome kan site niet openen
    Door Gio in forum Internet
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 13 September 2008, 12:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •