Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts

    Wat moet ik me voosrstellen met 5x optische zoom?

    Vrouwtje thuis wou graag deze fototoestel kopen http://www.samsung.com/be/consumer/p...66ZZBPBE1-spec
    Was gemakkellijk voor als we naar een concert of festival gaan , omdat het kleiner en compacter is .
    Ik hoop wel dat het een goeie fototoestel is ?
    Toch een paar vragen .Wat bedoelen ze nu eigenlijk met 5x optische zoom ,als we nu vb. 50 meter van ons doel staan tot hoeveel meter is dan die 5 x zoom?
    Dan bij dat scherpstellen ; snap ik ook niet zo?
    Normaal: 80 cm tot oneindig (groothoek), 150 cm tot oneindig (tele)
    • Macro: 5 cm tot 80 cm (groothoek), 100 cm tot 150 cm (tele)
    • Automacro: 5 cm tot oneindig (groothoek), 100 cm tot oneindig (tele)
    Dan bij de kenmerken staat lichtgevoelige f2,5 lens , is ook goed voor in het donker , is dat ook zo of is dat een verkoop techniek , voor de onwetende ?

    schrijf foutje in de titel voorstellen natuurlijk.


    Of is deze beter http://www.samsung.com/be/consumer/p...BPWGB-features ?
    Laatst gewijzigd door ghost; 7 March 2013 om 14:01
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  2. #2
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    5 April 2008
    Berichten
    1.016
    Bedankjes
    294
    Bedankt
    282 keer in 216 posts
    Wat optische zoom betreft, kijk eens hier: http://www.optischezoom.nl/
    Scherpstelolen is automatisch, maar als je zoom niet opstaat, heb je een scherpte van 80 tot oneindig. Zet je je zoom op maximum (5x) dan is alles wat dichter bi!j is dan 150 cm onscherp.
    Hoe kleiner het focusgetal F2,5 in dit geval, hoe GROTER de lensopening hoe meer licht je binnen krijgt, dus in hoe donkerder plaats men kan fotograferen. Maar ondanks dat, hoe donkerder hoe minder goed beeld.
    En of dat toestel goed is? Wat wil je er mee doen. Ik heb ooit op fotowedstrijden winnaars gezien die met een 'boxke' genomen zijn.

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken theo2602 voor deze nuttige post:

    eplerra ( 8 March 2013), ghost ( 7 March 2013)

  4. #3
    Gevorderd   JimmyJump's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 January 2013
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    281
    Bedankjes
    365
    Bedankt
    433 keer in 220 posts
    De "F" (f-stop) is het diafragma: hoe kleiner het getal, hoe meer licht de sensor ontvangt. f2.5 is zeer goed voor een lens aangezien bij spiegelreflex cameras de standaardlenzen tussen de f5 en f6 hebben.

    Bij een compact- of bridgecamera (bridgecameras zijn apparaten die er uitzien als een spiegelreflex, maar dan zonder spiegel, i.e. met een digitale sensor) moet men de optische zoom omrekenen naar het 35mm equivalent (20x zoom is bjvoorbeeld 560mm in 35mm, wat wil zeggen dat bij een spiegelreflex de lens een lengte zou hebben van 56 centimeter. In jouw geval is het 35mm equivalent een lens van 432mm). Verder moet er worden rekening gehouden met de zogenaamde "crop-factor" omdat alle compacts (en veel kleinbeeld- of spiegelreflexcameras) een sensor hebben die kleiner is dan het werkelijke beeld (1:1), maar dat is voor mensen die met spiegelreflex werken.

    Met digitale zoom moet je nooit rekening houden, aangezien het hier niet langer inzoomen betreft door middel van de lenzen te verschuiven, maar er door de camera op digitale wijze wordt ingezoomd op een plek binnen het reeds optisch ingezoomd beeld. Da's net hetzelfde dan een bestaande foto te bekijken door een vergrootglas: een detail van de foto wordt inderdaad groter gezien, echter zonder pixel schaalherverdeling zodat de pixels ook groter worden voorgesteld en bijgevolg de foto onzuiver wordt en "ruis/pixelatie" vertoont.

    De brandpuntafstanden zorgen ervoor dat je binnen het minumum en het maximum kan scherpstellen. Buiten die parameters blijft het beeld onscherp, behalve wanneer de maximum zoom ook een "oneindig" stand heeft (horizontale 8 op de lens). Bij gewoon gebruik moet men dus een minimale afstand bewaren tussen een object en de lens. Om toch korterbij het object te kunnen komen hebben de meeste cameras een "Macro" of zelfs "Supermacro" functie, waardoor men tot vlak bij het uitgekozen onderwerp kan komen en toch nog kan scherpstellen. Macro en Supermacro zijn handig voor wanneer men op zijn buik door het lover wenst te kruipen om een plantje of insect op de gevoelige plaat vast te leggen, of om een detail loepzuiver te fotograferen...

    Alhier een review van de Samsung WB150f
    De uitzondering bevestigt de regel niet,
    De uitzondering bewijst alleen dat de regel overbodig is...

  5. De volgende 4 gebruikers bedanken JimmyJump voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 9 March 2013), eplerra ( 9 March 2013), ghost ( 9 March 2013), Phil O'Sophe ( 8 March 2013)

  6. #4
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    31 December 2007
    Locatie
    huis
    Berichten
    1.877
    Bedankjes
    10.410
    Bedankt
    7.317 keer in 2.565 posts
    Ga eens kijken www.digitalefotografietips.nl

    gr Vincent

  7. De volgende 3 gebruikers bedanken Vincent voor deze nuttige post:

    eplerra ( 9 March 2013), ghost ( 9 March 2013), Phil O'Sophe ( 8 March 2013)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. wat moet ik met die rommel?
    Door crazyding in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 April 2006, 08:04
  2. Wat moet ik met deze subs doen...please!!!
    Door cookie in forum Audiovisueel
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 1 December 2005, 16:24
  3. Fifa 2006 - wat moet ik met de bestanden ?
    Door tarlmars in forum Audiovisueel
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 25 November 2005, 23:59
  4. Reacties: 2
    Laatste bericht: 1 September 2005, 20:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •