Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Uitroep IMAP - Outlook2010 - Outlook.com - Opslagen van je mai berichten - Telenet

    Telenet stuurde ons mailtjes hoe wij onze mailsoftware moeten klaarstomen om de zomervakantie door te komen.
    Ik zou zeggen vergeet je computers maar en geniet van de gewonnen vrije tijd. Maar goed, toch maar eens gelezen wat de voordelen zijn van een IMAP account boven een POP account (waarbij ik mij eigenlijk nooit ongelukkig bij voelde) om in de vacantie alle laptops en portable gadgets synchroon te houden voor je mailverkeer. (En Macs ?)

    Over naar Microsoft informatiebronnen over
    Accounts die gebruik maken van IMAP in Outlook en Outlook.com

    The Auto-Complete List is saved in the Outlook Data File (.pst). The Outlook Data Files (.pst) for these
    account types differ from other Outlook Data Files (.pst) in Outlook. These files are used as copies of
    information on your mail server account and not intended to be moved or restored. A new Outlook Data File
    (.pst) is created when you configure an IMAP or an Outlook.com (formerly Hotmail) account in a different
    Outlook profile or on another computer. Your Auto-Complete List, therefore, is unique to the computer and
    profile where the account is set up and the entries do not appear in any other profile or computer that you
    use.


    Als ik dat goed interpreteer (ze zijn zelden duidelijk) wat onthouden we hieruit en wat concluderen ?

    Het outlook.pst bestand van IMAP account is verschillend van het outlook.pst bestand van bij de POP accounts. De gebruiker van een IMAP account moet het niet proberen (zoals vroeger met zijn POP account) om het outlook.pst bestand van locatie te veranderen.

    De mail-gegevens welke men vroeger graag bij de persoonlijke mappen opgeslagen zag op een partitie voor DATA, blijven aldus (met IMAP) in de klasssieke locatie "Documents and Setting" van Windows vastgeketend. Bij een Windows systeemcrash ben je tevens uw emails kwijt.

    Conclusie : Spijtig is dat !
    Waar je vroeger gerust mocht slapen met gemaakte backups van de partitie waarop alle eigen gegevens gegroepeerd zijn, worden backups van Docs&Settings NOG belangrijker dan voorheen.
    (Nog niet in slaap ? Dan ten minste dat onthouden)

    Hopelijk is dat nog te omzeilen met een dubbele opslag op de klassieke locatie en een opslag op een locatie naar keuze. Voor Oulook2010 zou ik dat graag kunnen, want ik ben helaas al klaar voor de zomervacantie van Telenet.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Als je dan toch bang bent om mails te missen tijdens de vakantie (prettige vakantie btw! ), waarom schakel je de webmail dan niet in? Zolang ze daar niet verwijderd zijn (instellingen!) krijg je ze op elk apparaat opnieuw te zien.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (20 July 2013)

  4. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Kwaad Het is niet alles goud wat blinkt

    Was maar als experiment bedoeld hoor ! Webmail gebruikte ik sinds jaren op reis en dan nog maar als het echt moet. Ik wilde maar eens zien wat IMAP in zijn mars heeft. Nu weet ik het !

    Maar er is nog méér van dat leuks in de toverhoed van Outlook 2010 !

    Een ander onverwacht resultaat met Outlook 2010 ? Ik zit nu met twee verschillende "Postvak IN" !!

    Het oude postvak IN (van mijn POP account dat trouwens is verwijderd)bestaat nog steeds en bevat alle oude mails. Het nieuwe postvak IN (van de nieuwe account) waar alle nieuwe mails binnen komen.

    Plezant is anders, maar het is een technische ervaring méér. Ben benieuwd wat men bij de Microsoft Community zal vertellen op mijn vraag. Ik heb al een eenvoudige oplossing welke handmatig wat meer werk vraagt.

    Maar het is toch vacantie dus niet echt om werk te zoeken.
    Maar we moeten Minaticaërs toch wat bezig houden zeker ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  5. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Nu weet ik het !


    Je eureka-uitroep deed me aan iets denken... klik maar op de quote
    Laatst gewijzigd door compuchrisje; 20 July 2013 om 22:06 Reden: link verhuisd

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ik heb geklikt... maar er klikt iets niet ?
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 11
    Laatste bericht: 27 June 2013, 00:05
  2. outlook.com
    Door theo2602 in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 9 February 2013, 01:01
  3. Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 April 2008, 00:01

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •