Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Dropbox of Onedrive

  1. #1
    Expert   Geraar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 June 2005
    Berichten
    555
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    46 keer in 26 posts

    Dropbox of Onedrive

    Hallo,

    Ik heb al enige informatie opgezocht over de veiligheid van dropbox en onedrive maar vind hier niet veel van terug. Ik gebruik al een paar jaar dropbox maar zou nu overwegen om over te stappen naar onedrive omdat die standaard ingebouwd zit in me nieuwe gsm en je hebt standaard meer opslagruimte ( 15 GB ). Ik weet dat dropbox gebruik maakt van 256-bits AES encryptie maar ik vind niets terug over de wijze van coderen die onedrive gebruikt. Mijn vraag is nu, is onedrive even veilig als dropbox ( zowel manier van beveiligen als privacy ) en zouden jullie me aanraden om over te stappen naar onedrive?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Welke encryptie OneDrive gebruikt heb ik ook niet direct kunnen vinden. Maar ik denk dat het vooral van jou afhangt in hoeverre je bepaalde bestanden wil delen met anderen (waarvan je de accounts kent) en welke ze niet mogen inzien.
    Over opslag online is er nooit een sluitende beveiliging, het risico blijft bestaan, alhoewel het niet elke dag rampendag is. Google is nu wel populairder dan Microsoft, maar beiden zijn nog altijd bij de grootsten, dus meer het doelwit van hackers en pestkoppen, maar mogelijk dan ook beter beveiligd.
    Bekijk even de gebruiksersovereenkomst om te zien je daarmee kunt leven of niet.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Delen dropbox op iphone gaat niet
    Door Geraar in forum Internet
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 March 2013, 14:07
  2. Dropbox
    Door dagini in forum Overige software
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 October 2012, 23:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •