Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    11 February 2009
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Windows 10: standaard mappen deels verdwenen

    Na het steken van een SSD schijf en een volledige herinstallatie + upgrade naar Windows 10 wilde ik mijn standaard mappen (Documenten / Afbeeldingen / Downloads / Muziek / ...) verplaatsen naar mijn 2e (oude) schijf.

    Ik ben al de mist in gegaan door eerst de map "Afbeeldingen" te verplaatsen en mijn 2e schijf aan te duiden als nieuwe locatie.
    Dus in plaats van eerst daar een map "afbeeldingen" aan te maken en deze aan te duiden heb ik mijn schijf als locatie "Afbeeldingen" aangeduid. Dit wil ik nu ongedaan maken (door "standaardinstellingen herstellen" te gebruiken) maar krijg de melding dat de "toegang is geweigerd".

    Hoe kan ik dit ongedaan maken?
    Is er een manier om alle mappen terug origineel te zetten in c:\gebruikers\naam

  2. #2
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts
    Je moet op je oude schijf eerst alsnog de mappen aanmaken die je gaat overzetten.Daarna kan je alle mappen KOPIËREN naar de betreffende map vanaf je SSD. (rechts klikken>kopiëren naar...)
    Die map afbeeldingen die je verplaatst heb die kan je ook KOPIËREN naar de aangemaakte map.
    Mocht je oude schijf nu afbeeldingen noemen dan kan je dit ongedaan maken door in de verkenner rechts te klikken op die schijf en naam wijzigen te kiezen.
    Het voordeel van kopiëren is dat ze op de oorspronkelijke locatie blijven staan,loopt er dan iets mis is er niets aan de hand.
    Je kan ze achteraf nog verwijderen als alles veilig is gekopieerd.
    Alles terug origineel zetten in c:\gebruikers\naam zal allicht enkel werken met een systeemherstel op die schijf voor zover de Windows die er op stond nog intact is.Als je eerst op je oude schijf de upgrade hebt uitgevoerd en daarna alles naar de SSD hebt versast al dan niet met migratiesoftware dan kan je het vergeten.De bedoeling was toch om die oude schijf als opslag te gebruiken,dus waarom zou je op de C alles ook terug willen hebben?

  3. #3
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Staat er nog een Windows op die oude schijf ?

    Terzijde :
    Ik weet trouwens nog steeds niet of het wel een goed idee is om de standaard mappen van Windows te gebruiken om gegevens op te slaan. Als men ze veplaatst is het ietsje veiliger, maar dan vervalt men in het soort problemen dat je nu tegenkomt.

    Ik laat ze mooi staan voor wat ze zijn, en maak mijn eigen mappen voor gegevensopslag op een andere partitie. M$ heeft daar geen vinger in de pap, tenzij op de systeempartitie.
    Het is zo al moeilijk genoeg.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. windows mail standaard zetten in win 7
    Door toycor in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 15 October 2009, 22:51
  2. vrijwel alles verdwenen in windows xp
    Door greg in forum Windows
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 December 2006, 01:21
  3. mappen verdwenen
    Door yoda in forum Malware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 7 April 2006, 18:38

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •