Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 December 2006
    Berichten
    55
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts

    iets aan de hand wat ik niet kan verklaren

    Hallo,
    Het gaat om een dell computer desktop. Het probleem is het volgende,nadat ik savonds de comp uitzet en hem daarna sochtends weer wil aanzetten duurt het ongeveer en kwartier voordat hij gaat opstarten. Verder ook geen problemen meer.Normaal als ik hem aanzet begint gelijk een groen lampje wat achter de aan en uitknop zit te branden en gaat hij opstarten. Nu als ik hem aanzet is het lampje geel/oranje en knippert. Vlak voordat de comp gaat opstarten gaat het ritme van geknipper veranderen, eerst is het aan/uit en dan aan,aan/uit/aan,aan.
    ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschrijf.
    Het gaat om een dell E510 of iets uit 2006.
    Misschien is hier iemand die er iets zinni9gs over kan zeggen.
    b.v.d

    groet botje
    Laatst gewijzigd door botje; 22 January 2016 om 20:54

  2. #2
    carfran
    Gast
    Is het nog altijd de eerste harde schijf die in de computer zit ?
    Het eerste waar ik aan denk is een harde schijf met beschadigde bootsectoren . Heb je herstelschijfjes van deze computer en maak je regelmatig backup's .
    Als de harde schijf beschadigde bootsectoren heeft , heeft het ook geen zin om deze gaan te klonen naar een nieuwe harde schijf want je kloont de beschadigde sectoren ook mee . Mij lijkt het best om de harde schijf te gaan vervangen . Een harde schijf van bijna 10 jaar oud is al een aardige leeftijd .
    Laatst gewijzigd door carfran; 22 January 2016 om 22:23

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 December 2006
    Berichten
    55
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Allereerst bedankt voor je reactie.
    het is niet nog steeds de eerste harde schijf, ik gok zo'n beetje dat deze schijf 6 of 7 jaar oud is.
    De eerste schijf was al na anderhalf jaar stuk dus het is best mogelijk. Ik zal eens het een en ander uitproberen, er zit ook nog een tweede harde schijf in maar daar staat geen besturings programma op en zou daar wel eens een nieuwe installatie op kunnen zetten om zo het een en ander uit te kunnen sluiten. Die schijf is weliswaar nog iets ouder ... of denk je dat ik beter een nieuwe kan kopen.

  4. #4
    carfran
    Gast
    De eerste schijf was al na anderhalf jaar stuk dus het is best mogelijk.
    Bootsector fouten hoeven daarom niet onmiddelijk gezocht worden bij de harde schijf zelf . In de meeste gevallen word dit veroorzaakt door bootsector virus(sen) .
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Bootsectorvirus

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 December 2006
    Berichten
    55
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Ik begrijp niet zo goed wat je met je reactie wil zeggen of bedoeld

  6. #6
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    934
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Ik heb ook zo een pc staan, nog uit de oertijd. Een Medion 1800 is het. Die wordt ook maar wakker na een kwartier tot een half uur nadat ik op de startknop heb gedrukt. Daarna werkt hij zoals het hoort. Ik heb alles nagekeken aan dat ding en volgens mij is het moederbord naar zijn grootje.
    Als je hem afsluit en daarna terug opstart, start hij dan vlugger op?
    Hoor je de harde schijf opstarten nadat je op de startknop heb gedrukt?
    Start hem eens op met een linux op schijf en zie of het normaal gaat. Ofwel kan je een programma draaien zoals mem86, die draait ook alleen maar vanop cd. Op die manier kan je uitsluiten of het aan de harde schijf ligt of niet.
    Je kan je geheugen eens reseaten en kijken of dat helpt.
    Suc6.

  7. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Soms een of ander antimalware of antivirus programma draaien dat uw pc scant vooraleer deze opstart??

    Welk OS staat op deze pc?
    Hoeveel geheugen heeft deze pc?
    J.W.
    Google is uw vriend

  8. #8
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Soms een of ander antimalware of antivirus programma draaien dat uw pc scant vooraleer deze opstart??

    Welk OS staat op deze pc?
    Hoeveel geheugen heeft deze pc?
    Mijn beveiligingssoftware is zo ingesteld dat de bootsector eerst gescand word voor windows opstart . Dit neemt maar 30-35 seconden in beslag .
    Ik denk het meest aan clusterfouten in de bootsector , wat kan veroorzaakt worden door bootsectorvirussen of door het verkeerd afsluiten van de computer . Als het scherm bevriest bijvoorbeeld en de computer zomaar uitschakelen met de aan/uit knop is niet echt gezond voor de harde schijf .

  9. #9
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Het beestje heeft dus al wat leeftijd, misschien heeft het ook een boel stof verzameld. Al eens vanbinnen gekeken? Wel voorzichtig zijn dat je niets beschadigd.
    Een schijfcontrole kan je helpen om te zien of en hoeveel slechte sectoren er zijn. Zijn dat er veel, dan zou ik niet meer op die schijf vertrouwen. Is de rest van je systeem nog paraat genoeg (geheugen, processor) zou ik overwegen om de HD te vervangen. Je kan er zelfs goedkoop vinden in de recycleerwinkel.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #10
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 December 2006
    Berichten
    55
    Bedankjes
    11
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    iedereen bedankt voor de reacties ... wel een tijdje geleden maar door omstandigheden niet in staat eerder te reageren. pc start nu helemaal niet meer op .. lampje blift knipperen en gaat na verloop van tijd gewoon weer uit. lijkt nu helemaal dood te zijn
    heb ook geen idee wat te doen verder

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows kan geen certificaat vinden aan de hand waarvan u bij het netwerk kan worden
    Door voiratsou in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 April 2009, 08:30
  2. Hier klopt iets niet, kan het worden nagekeken.
    Door baronvonkneukel in forum HijackThis
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 22 August 2007, 17:48
  3. kweet niet of er veel aan de hand is
    Door azibi in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 5 April 2007, 17:32
  4. Wat the hell is er nu weer aan de hand?
    Door Sativa in forum Overige software
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 5 November 2006, 18:51

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •