Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Vraag Op W7 wordt NU ineens opnieuw upgrade W10 opgedrongen !!

    Ik heb twee gescheiden opstartschijven voor W7 en W10.

    Sinds de ultimatum datum van de gratis upgrade naar W10 had ik geen last meer ondervonden van opdringerigheid om W7 te upgraden naar W10. Vandaag echter krijg ik bij W7 een popup bericht dat vertelt dat W10 klaar is om te installeren dat ik maar moet herstarten om de installatie te starten. Gaat die miserie ineens weer herbeginnen ? Er is geen optie om het bericht te negeren of de optie te weigeren.

    Wat zou ik moeten doen om tijdens heropstarten van W7 die upgrade te vermijden ?

    Moet ik in Win 7 blijven hangen (zonder herstarten en zonder power off) om te gemakkelijker te kunnen ingrijpen ? De kans bestaat wellicht dat de installatie van W10 meteen begint bij het heropstarten op W7 zonder dat ik de upgrade kan stoppen.


    Hoe kan ik de Update History exporteren en hier voorleggen ?
    De vele laatste binnengekregen updates dateren allen van 3 April 2016.
    (Blijkbaar hebben andere gebruikers ook geen automatische updates van W7 meer gekregen)

    Bedankt
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  2. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    GWX Control Panel geïnstalleerd en geconfigureerd.
    Die heeft nu (denk ik toch) alle reeds W10 gedownloade bestanden gewist en zou hopelijk alle pogingen om W10 te installeren moeten verhinderen.

    Nu nog de "onschadelijke updates" proberen te installeren op basis van de "grote" sterren-topic die hier reeds verscheen over het onderwerp.Men moet ze een voor een proberen te downloaden als ik het goed begrijp (met het lijstje van Carfanà.
    Wat een sh.t ! Ik heb eigenlijk momenteel nog minder problemen met W10.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  3. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    In september en october en ook daarvoor werden er toch wel wat updates van Windows 7 gedaan. Er is ooit een probleem geweest met dat updaten, en toen heb ik het eens gedaan via WSUS, en sindsdien gaat het normaal elke maand.

    GWX Control Panel staat bij mij al lang geïnstalleerd en van een upgrade naar Windows 10 zie ik niets. Vandaag werden enkel de nieuwe definities van MS Defender aangeboden.

  4. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Merel ( 1 November 2016)

  5. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Ben vermoedelijk al op de weg naar een overwinning. Vertel er later meer over.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  6. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    De vijand is taai he, en geeft zich niet rap gewonnen.

    Ik durf al niet meer naar het toilet gaan als win 7 is gestart. Eigenlijk is Linux Mint mijn beste vriend geworden

  7. #6
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Licht De oplossing

    Ik heb twee “beste” vrienden : GoogleSearch en Murphy (die van de gelijkgenoemde wet)

    De weerbarstige updates zijn uiteindelijk binnengehaald en geïnstalleerd dankzij DE TIP aangereikt door Typetje.

    Waarom dan die plotse aanslag op W7, zo lang nadat M$ de vredespijp leek te hebben gerookt met het plebs.
    Ik heb meteen tevens contact genomen met de auteur van GWX Control Panel. Ik kreeg prompt een antwoord.
    Hij was verbaasd omdat ik de éérste was die na al die tijd plots een nieuwe aanslag van M$ op eigen producten (als W7) rapporteert :


    Hi, yours is the first case I've heard of since Microsoft put the "Get Windows 10" campaign on hold a couple months ago. According to your log it does look like you are safe (although I recommend clicking the "Disable non-critical Windows 10 settings" button in my program just to make sure, however I am concerned that you received the upgrade notification at all. (Microsoft isn't supposed to be doing that anymore.) It is POSSIBLE that they have re-activated the campaign, and in that case it's also possible they're doing something new that my program doesn't yet detect.
    I have not seen any news stories about them turning forced upgrades back on though, so I THINK you're in good shape now.
    Dus, Murphy zal er wel voor iets tussen hebben gezeten.
    Ik hoop dat W7 zich nu verder zal gedragen als het hoort.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Sinds de installatie van het tooltje GWX is hier niks meer verschenen. Wat ik wél heb gedaan is een W10 installatie op stick zetten voor 'installatie op een andere computer'. Blijkbaar is dat voor Microsoft al genoeg om me verder met rust te laten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel ( 2 November 2016)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 8
    Laatste bericht: 3 December 2009, 02:24
  2. XP home wordt XP pro
    Door HMa in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 June 2005, 17:56

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •