Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    carfran
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
    Even een update,het is me gelukt om weer windows te kunnen gebruiken.
    Bij de install heb ik steeds bepaalde partities,waar ik windows zou installeren,geformatteerd.Zonder resultaat.

    Nu heb ik partities,in de set-up van windows,verwijdert en terug geïnstalleerd.
    Er stonden 3 partities op, 2x 450GiG en 1 recovery van 1GIG.
    Nu heb ik 1 van 900GIG en 1 recovery.
    Op de 900GIG staat er windows 7,die echter de originele code niet aanvaard
    En,raar maar waar, staan er bij opstarten nog 2 andere windowd 7 installs op,vreemd omdat ik voor de install de 900GIG heb geformatteerd...De 2 andere windows 7 werken niet,wel had ik graag bij het opstarten niet de keuze gehad van welke van de 3 windows 7 ik zou nemen,er werkt er toch maar 1!
    Ik hoop dat je mij niet kwalijk neemt , maar je hebt er een zootje van gemaakt waar ik zelf niets van begrijp .

    Ik ga er vanuit dat een oem installatie gelinkt is aan de HDD,of niet?
    Een OEM versie is gekoppeld aan uw moederbord !!!

    Het probleem zit hem zo,ik heb hier een oude desktop gekregen met windows vista.
    Omdat vista geen updates meer krijgt in de toekomst had ik gedacht om er windows 7 op te plaatsen van een kapotte pc.
    Ofwel koop je een duurdere versie van windows (geen oem) om een nieuwe installatie uit te voeren, ofwel koop je een Upgrade van Vista naar Windows 7.
    Koop je een Upgrade koop dan de juiste . Als die Vista een 32-bits is koop je een upgrade van vista 32-bits naar windows 7 32-bits en is de vista een 64-bits koop je een windows 7 64-bits upgrade . Het grote probleem zal wel zijn dat je die bijna niet meer zal vinden .
    Als dat een oude computer is , dan zou ik daar een Linux distro op installeren . Is Linux moeilijk om leren met te werken ?
    Nee Linux is niet moeilijk , het is een aanpassing . Vergelijk het als ik heb altijd met een bromfiets in het verkeer gebruikt , kan ik ook leren een auto in het verkeer gebruiken .
    Laatst gewijzigd door carfran; 27 February 2017 om 01:22

  2. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    Qbek ( 1 March 2017)

  3. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 April 2009
    Berichten
    212
    Bedankjes
    75
    Bedankt
    20 keer in 16 posts
    Je hebt gelijk,ik had een verkeerde gedacht dat de install meeging met de HDD!!
    Wat met linux betreft,ik heb er totaal geen ervaring mee.Mss in de toekomst even proberen.

    Wat betreft linux,hoeveel kost zo een install?kan er daar office op?Kan deze dezelfde apps installeren zoals windows?

  4. #13
    carfran
    Gast
    Buiten een paar Linux distro's kost dit helemaal niets , buiten een leeg DVD schijfje of een USB stick . Linux is vrij in gebruik , voor Windows moet je betalen om het te mogen gebruiken , want iedereen denkt dat ze betaald hebben en hiermee windows aangekocht hebben.
    Voor deze PC zou ik de keuze maken voor Linux Mint Bureaubladomgeving Xfce . Versie 17 Dit is een LTS (Long Term Support) versie die nog tot april 2019 ondersteund word wat nog drie jaar is .
    Xfce is de meest geschikte voor oudere computers en ook voor beginners omdat die het meest lijkt op Windows .
    bij het installeren worden er al een paar andere programma's mee geïnstalleerd die zeer gemakkelijk te verwijderen zijn . Je moet ook geen programma's gaan downloaden omdat in Linux een softwarebeheer mee geïnstalleerd word waar een keuze is aan tienduizenden programma's en waar je zelfs niet moet voor betalen . Bij de installatie word automatisch Libre Office mee geïnstalleerd .
    https://www.linuxmint.com/release.php?id=22

    Downloaden en het ISO bestand naar een DVD schijfje branden of een opstartbare USB stick van maken als de PC kan booten vanaf USB stick . Een opstartbare USB stick kun je maken met UnetBootin.
    https://unetbootin.github.io/

  5. #14
    carfran
    Gast
    In deze video zie je hoe linux mint vanuit windows gedownload werd , een opstartbare stick word gemaakt en geïnstalleerd word .
    Dit is een installatie voor gevorderden , wat betekent zelf partities aanmaken . Ben je beginner herpationeer dan de harde schijf tot één volume en formateer ze dan in NTFS . Bij de installatie zal alles automatisch gebeuren dan en hoef je zelf vooraf geen partities aan te maken.
    https://www.youtube.com/watch?v=XKI024wUTUw
    Laatst gewijzigd door carfran; 1 March 2017 om 12:39

  6. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    salmax ( 3 March 2017)

  7. #15
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    De installatie van linux is gratis als je het installatiebestand van het internet haalt. Je kunt dat bestand ook bestellen op een CD en dan kost dat 30 euro dacht ik. De installatie is simpel, linux stelt een verdeling in partities voor, voorstel te aanvaarden of te wijzigen. Ik zou niet kiezen voor Linux KDE. Tijdens de installatie moet je wel kiezen om linux naast windows te plaatsen, anders zijt ge windows kwijt.
    Met de installatie krijg je een hoop dingen zoals firefox, thunderbird, iets om audio- en videobestanden af te spelen, ook LibreOffice, dat is ongeveer gelijk aan MSOffice, je kunt daarmee alle MSOffice bestanden openen en aanmaken, er is ook Okular voor het openen van pdf, GIMP is een soort fotoshop. Bovendien krijg je de mogelijkheid om honderden andere programma's te installeren.
    Na een eerste installatie zijn er best een aantal dingen te doen om de initiele installatie aan te passen. Zeker te doen is een update na de initiele installatie.
    Laatst gewijzigd door berger; 1 March 2017 om 12:49

  8. #16
    carfran
    Gast
    Dit is Libre Office , het vrije bureau software pakket zoals MS Office
    https://nl.libreoffice.org/

  9. #17
    carfran
    Gast
    Je kunt dat bestand ook bestellen op een CD en dan kost dat 30 euro dacht ik.
    Dat is niet van denken , dat is zo ! Ken je ook het verhaal hier achter ?
    Er bestaat een site die ik hier niet ga vernoemen . Daar kun je alle Linux distros bestellen en zelfs nog andere software op DVD . Je betaald en je krijgt het DVD schijfje toegestuurd , en hier zijn al heel wat klachten over . Linux DVD schijfjes zonder softwarebeheer bijvoorbeeld en de mensen dus geen nieuwe software kunnen via softwarebeheer . Schijfjes die crapware bevatten enz....
    De broncode zelf mag je niet verkopen omdat je er de licentie niet over bezit . Je mag de broncode wel verbeteren en zelf een nieuwe verbeterde versie hiervan uitbrengen . Je mag dan een vergoeding vragen voor het werk je er aan besteed hebt , als het om je eigen zelf nieuwe betere versie gaat . Nu zou ik met de broncode een nieuwe betere versie maken bijvoorbeeld , en zou die als download aanbieden op mijn site , gratis te downloaden, wil je dat ik ze naar een DVD schijfje brand vraag ik een kleine vergoeding .
    Nu zou ik op zo een site terechtkomen waar een hele lijst aan linux distros te lezen staat en er te lezen valt , wij branden ze naar DVD en sturen ze naar jou maar vragen hier 30 euro voor . Nu zie ik dat mijn nieuwe betere versie ook in dat lijstje staat , dan zal ik eerst de eigenaar van de site vriendelijk verzoeken mijn versie uit dat lijstje te verwijderen of verzoeken om te linken naar de site van mezelf , waar te lezen valt , voor mijn nieuwe betere versie naar een schijfje te branden en te verzenden vraag ik 7,50 euro . Hierin zitten dan de kosten voor het schijfje en de verzendkosten en voor het werk dat ik erin gestoken heb .
    Er zijn zelfs onofficiële sites die linux distros op schijfjes aanbieden tegen betaling . Je besteld daar zo een schijfje en krijg je crapware meegeleverd . Canoncical , de makers van Ubuntu hebben hiertegen al verzet aangetekend omdat ze via zulke sites al een slechte naam gekregen hebben dat Ubuntu schijfjes crapware bevatten .

    Lukt het niet om een schijfje of stick te maken, lukt het niet om Linux te installeren, problemen om nieuwe hardware te installeren , ga dan naar een Linux steunpunt waar je gratis geholpen word . Ik heb me ook opgegeven als steunpunt .
    https://www.ubuntu-nl.org/steunpunten/
    Laatst gewijzigd door carfran; 1 March 2017 om 13:55

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. XP nog steeds niet dood.
    Door compuchrisje in forum Fun
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 23 February 2017, 02:58

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •