Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Hybrid View

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    134
    Bedankjes
    61
    Bedankt
    22 keer in 17 posts

    Kan niet aanmelden met EID bij overheid

    Ik heb een cardreader DIGIPASS 870 van Belfius waarmee ik zowel draadloos of met USB-kabel probleemloos mijn bankverrichtingen mee kan doen. Me aanmelden bij overheidsdiensten lukt echter niet meer. Telkens krijg ik de foutmelding "kan uw EID niet correct lezen". Ik heb de software van mijn Chrome browser en van mijn EID-reader upgedate maar niks helpt. Vroeger had ik een Token waarmee ik kon aanmelden maar die is onleesbaar geworden en om een andere aan te vragen ... moet je aanmelden met je cardreader.
    Gezien het voor mijn bankverrichtingen werkt, vermoed ik dat het niet zal helpen als ik een ander bakje aanvraag. Weet er iemand hoe ik dit op kan lossen ?

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.649 keer in 7.877 posts
    Aangezien het nog steeds werkt met uw bankkaart vermoed ik dat er een probleem is met uw identiteitskaart in plaats van de cardreader.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    scorpio_charly (24 March 2017)

  4. #3
    carfran
    Gast
    Met een Belfius cardreader kan men inderdaad niet meer gebruiken bij overheidssites . Je zal dus een eID card reader moeten aanschaffen , maar dan eentje die wel werkt bij de overheidssites .Vind je bij mediamarkt , en heel wat goedkoper dan bij online webshops.
    De software installeren van de overheid en ook de nodige plug-in .

    https://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken


    https://www.eidkaartlezer.be/nl/?gcl...FQ48Gwod1ogPug






    Laatst gewijzigd door carfran; 22 March 2017 om 22:20

  5. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    scorpio_charly (24 March 2017)

  6. #4
    carfran
    Gast
    kan uw EID niet correct lezen
    De chip kan niet gelezen worden . Eens met een doekje overgaan , eventueel eens kijken of er geen krassen opzitten . Met een eID Cardreader kun je wel heel wat meer functies gebruiken bij de overheid dan met de belfius cardreader .

  7. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    scorpio_charly (24 March 2017)

  8. #5
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Voor alleer je een nieuwe koopt probeer dit eens . Rechts heb je in chrome die drie bolletjes , klik daar op ga dan naar meer hulpprogramma's , dan krijg je een keuze menu kies daar extensies en kijk als uw eidReader Plugin Chrome Extension , ingeschakeld staat. Zoniet aanvinken chrome afsluiten , terug opstarten probeer het dan eens.

    Belfius cardreader zou toch wel moeten werken volgens deze site , daar staan ook nog oplossingen moest het zijn
    https://www.belfius.be/retail/nl/zel...e%2Fkaartlezer

    En dit heb ik ook nog gevonden er over https://retail.vasco.com/du/install/...ipass_870.aspx
    Laatst gewijzigd door ghost; 23 March 2017 om 10:47
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  9. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    14 May 2005
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    134
    Bedankjes
    61
    Bedankt
    22 keer in 17 posts
    Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb min browsergeheugen van Chrome gewist. Maar het bleek aan de usb-kabel te liggen. De reader van Belfius werkt dus wel degelijk met mijn EID-kaart.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •