Mijn domeinnaam en de hosting heb ik gekocht bij versio, gewoon omdat het daar het goedkoopste was. Misschien ook niet de beste.

Het gaat wel om de module Composer van Seamonkey. Dat is een internetsuite met daarin een browser, een WYSIWYG html editor met publish functie, een mailprogramma, Daarmee kan men zijn html-code direct controleren in verschillende browsers. Dus niet Komposer, alhoewel die zowat dezelfde mogelijkheden heeft. Maar daar heb ik geen publish-functie gezien.

Bij die publish functie gebruik ik gewoon de gegevens die versio me heeft bezord, een gebruikersnaam, FTP host, FTP user en een wachtwoord.

En de naamservers : die stonden blijkbaar verkeerd, maar zijn nu correct ingesteld op de site van Versio.

Ik gebruikte al verschillende FTP's waaronder SeaMonkey (onder Windows en Linux) , gFTP onder Linux, Filezilla onder ik weet niet meer juist wat, ANDftp onder Android . SeaMonkey onder Windows7 lijkt mij nog het eenvoudigste, straks wordt ik nog supporter van Microsoft . Maar de bestanden komen toe onder home/gebruikersnaam en niet in die home/gebruikersnaam/public_html. Dus moet ik ze achteraf met de filemanager van Versio goed zetten (kopiëren naar het klembord en in de juiste map plakken). Dat is wat tijdverlies, maar er zijn ergere dingen in het leven hé.

Zowat alle FTP zijn gemaakt door programmeurs voor programmeurs en niet voor normale mensen.

Ik zou het natuurlijk aan versio kunnen vragen maar ze blijken geen zeer goede reputatie te hebben qua responstijd. Voor 12.75 euro per jaar kun je natuurlijk ook niet te veel verwachten.