Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Opladen website

  1. #1
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts

    Opladen website

    Ik heb een kleine website gemaakt met de composer van Seamonkey en dat marcheert nogal. Blijft me toch één probleemke over : door via de functie Publish van Composer op te laden komen de bestanden niet terecht in de public_html directory maar ergens anders. En als ze niet in de public_html directory zitten werken ze ook niet. Door dan de File Manager van de webhoster te gebruiken kan ik de bestanden wel op de juiste plaats zetten. Op de help van de webhoster lees het volgende :

    /public_html




    The /public_html directory at the root of your account is actually a link to /domains/yourdomain.com/public_html. If you have more than one domain hosted on your account, this link will forward you to the public_html directory of the last domain created on your account.

    I
    k heb maar één domeinnaam. Wie verstaat daar wat van?

  2. #2
    carfran
    Gast
    Wie is uw webhosting ? Ik veronderstel dat je deze kompozer bedoelt .
    http://www.kompozer.net/
    Om uw files op te laden gebruik eens FileZilla
    https://filezilla-project.org/

  3. #3
    carfran
    Gast
    The /public_html directory at the root of your account is actually a link to /domains/yourdomain.com/public_html. If you have more than one domain hosted on your account, this link will forward you to the public_html directory of the last domain created on your account.
    Daar staat gewoon te lezen om uw files op te laden naar public_html wat je altijd moet doen om uw webpagina zichtbaar te zijn op het net .
    Indien je met je account (klant) meerdere domeinnamen zou hebben bij ons , zullen de files opgeladen worden naar de map met de laatste aangemaakte domeinnaam .Daarom ik geciteerd had om FileZilla te gebruiken .

  4. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Mijn domeinnaam en de hosting heb ik gekocht bij versio, gewoon omdat het daar het goedkoopste was. Misschien ook niet de beste.

    Het gaat wel om de module Composer van Seamonkey. Dat is een internetsuite met daarin een browser, een WYSIWYG html editor met publish functie, een mailprogramma, Daarmee kan men zijn html-code direct controleren in verschillende browsers. Dus niet Komposer, alhoewel die zowat dezelfde mogelijkheden heeft. Maar daar heb ik geen publish-functie gezien.

    Bij die publish functie gebruik ik gewoon de gegevens die versio me heeft bezord, een gebruikersnaam, FTP host, FTP user en een wachtwoord.

    En de naamservers : die stonden blijkbaar verkeerd, maar zijn nu correct ingesteld op de site van Versio.

    Ik gebruikte al verschillende FTP's waaronder SeaMonkey (onder Windows en Linux) , gFTP onder Linux, Filezilla onder ik weet niet meer juist wat, ANDftp onder Android . SeaMonkey onder Windows7 lijkt mij nog het eenvoudigste, straks wordt ik nog supporter van Microsoft . Maar de bestanden komen toe onder home/gebruikersnaam en niet in die home/gebruikersnaam/public_html. Dus moet ik ze achteraf met de filemanager van Versio goed zetten (kopiëren naar het klembord en in de juiste map plakken). Dat is wat tijdverlies, maar er zijn ergere dingen in het leven hé.

    Zowat alle FTP zijn gemaakt door programmeurs voor programmeurs en niet voor normale mensen.

    Ik zou het natuurlijk aan versio kunnen vragen maar ze blijken geen zeer goede reputatie te hebben qua responstijd. Voor 12.75 euro per jaar kun je natuurlijk ook niet te veel verwachten.

  5. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik denk dat ik van FileZilla wel een verkeerde vast had, Filezilla server en niet client, en dan nog een beta-versie. Ik hoopte zoals in de tijd die twee kolonnen te zien, maar dat niet zo. Ik ga nu toch eens terug op zoek naar Filezilla en liefst een deb-bestand. Want ik weet nog altijd niet hoe je zo'n tar dingens moet installeren.
    Ik gebruikte Filezilla vroeger en had daar goede herinneringen aan, maar : als ik nu ingeef in Google "Filezilla download linux Mint" dan moeten ze mij de juiste versie geven, en als er dan verschillende versies bestaan zoals client en server dan moeten ze me dat duidelijk zeggen. De programmeurs van die dingen denken allemaal dat wij dat allemaal wel weten, maar niet iedereen is gelukkig programmeur.
    Laatst gewijzigd door berger; 21 June 2017 om 15:30

  6. #6
    carfran
    Gast
    jij gebruikt toch Linux Mint
    Ga naar softwarebeheer en type in het zoekvak Filezilla en installeer zo Filezilla
    Ik ben ook klant bij versio en mag je zeker kwaliteitshosting noemen . Versio is nederlands en in Nederland is webhosting bijna 10 x goedkoper dan in Belgie .
    Ik weet niet wat je bedoelt met responstijd ? Bij de meeste Belgische webhostings word je zomaar niet gratis geholpen .
    Wat zijn je concrete plannen ? Vanuit je DirectAdmin paneel heb je de mogelijkheid om tientallen webapplicaties te installeren .

  7. #7
    carfran
    Gast
    Anders moet je kiezen voor de sitebuilder van versio .
    https://www.versio.nl/sitebuilder?gc...iAAEgKHX_D_BwE

  8. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    compuchrisje (21 June 2017)

  9. #8
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb ondertussen Filezilla wel kunnen doen werken op Windows 7, is inderdaad gemakkelijk en de bestanden kunnen zo direct in de juiste directory komen. Maar in Linux Mint ben ik er nog niet in geslaagd. Heb wel de debian file van Filezille gedownload (versie 3.24), die versie geïnstalleerd en na allerlei dingen die ik niet begrijp zegt hij "Gereed". Dan ga ik er van uit dat Filizilla dan kan opgeroepen worden via "Alle applicaties (of is het all toepassingen?" maar Filezilla staat er niet tussen. En ik ben niet meer van plan om die voor mij onmogelijke commandotaal te leren. Ik weet dat jij daar een grote liefhebber van bent.

    Ik ga dat eens opnieuw doen via softwarebeheer.
    Responstijd : ik heb wat gezocht naar het kommentaar op internet op versio, en daar vond ik wel wat berichten dat ze soms pas antwoordden na een achtal dagen. Zo lang kan ik niet wachten.
    Die sitebuilder van versio heb ik nog niet ontdekt. Zal dat zeker doen.

  10. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (21 June 2017)

  11. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ondertussen is Filezilla inderdaad geïnstalleerd via Softwarebeheer. Ik had dat daar nooit ontdekt, gewoon omdat ik altijd zocht naar "ftp" en dan krijg je een aantal ftp's maar filezilla niet. Zo heb ik er van daaruit een paar geïnstalleerd en terug weg gesmeten.

    Wat mijn concrete plannen zijn? Dat ga ik zo maar niet verklappen hé. AQnders nemen andere mensen mij iedee over! Het is eigenlijk heel simpel : met nieuwjaar doet mijn vrouw altijd iets voor de klein mannen en dan bak ik de frieten en doe iets speciaals. Verleden jaar heb ik een nieuwjaarsbrief voorgelezen, de klein mannen doen dat niet meer. Dit jaar wil ik gewoon een website tonen over de familie. Iets dat dus wat verder gaat dan een diashow hé. Zo blijft ne mens bezig.
    Laatst gewijzigd door berger; 21 June 2017 om 17:18

  12. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    compuchrisje (21 June 2017)

  13. #10
    carfran
    Gast
    Die seamonkey is eigenlijk ook zowat een sitebuilder maar van Mozilla , en is intressant als je zelf een server opgezet hebt . Dat kan hé thuis een servertje opzetten , je moet er juist voor zorgen dat hij goed beveiligd is .Lees hier meer .
    http://baudrez.be/lamp-webserver-ins...in-ubuntumint/

    Je installeert dan op je eigen server seamonkey , je logt in op je server en je kan aan je site werken . Je pagina(s) worden tijdelijk opgeslagen terwijl je er aan werkt en als je klaar bent met je pagina ga je ze publiceren en zijn die openbaar door iedereen te bekijken .
    Ik begrijp waar je heen wilt .
    GSM's waarmee je op internet kan surfen en tablets zijn hedendaags niet meer weg te denken en maken dan ook gebruik van moderne browsertechnieken . Uw site moet dan ook goed kunnen weergegeven worden in elke browser en op elk type apparaat .Of je zou zelf de nodige kennis moeten hebben van webdevlopement .
    Daarvoor is dan CMS ontwikkeld . Wordpress is het bekendste .
    Je kan het vanuit DirectAdmin installeren en moet je zelf geen databank en gebruiker(s) gaan aanmaken .
    Je kan Wordpress ook downloaden , uitpakken , en met Filezilla naar je public_html folder downloaden en zo ook installeren . Je zal dan wel eerst een database via MySQL Management moeten aanmaken .
    Het lijkt moeilijk en ingewikkeld maar het is eenvoudiger dan je denkt . Je hebt gekozen voor het goedkoopste webhostingpakket en daar hun je al heel wat mee hoor .
    Ik kan nu voor jou niet beslissen , maar moest je een site willen maken met wordpress , een handleiding vind je hier.
    http://www.wpsitemaken.nl/wordpress-...voor-beginners

    Een tip : gebruik geen Admin als gebruikersnaam die bij de installatie word voorgesteld of je wordpress site is zo gehackt .

  14. De volgende gebruiker bedankt carfran voor deze nuttige post:

    compuchrisje (21 June 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •