Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    kaisersoze
    Gast
    @Torro,
    Ik heb net even gekeken via CPU-Z; Hier staat Type DDR2 Size 2GB
    Ja das ander verhaal he als 512MB, met 2Gb zou het moeten lukken
    Succes....
    Kaiser

  2. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het begint weer stilaan terug te komen : imgburn dat was het.

    Waar ik ook een probleem mee heb gehad is met het paswoord dat ik had ingegeven zonder de NumLock op AAN. Daarna kende Linux dat paswoord niet omdat er een cijfer in stond.

    Het toetsenbord stond ook verkeerd : dat stond op Qwerty ipv van Azerty (of is het omgekeerd?).

    Dat is allemaal te doen, maar soms .....

  3. #13
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Torro124 Bekijk bericht

    Het blijft voor mij wel belangrijk om straks 1 voor 1 op het gemak over te kunnen stappen, daar moet ik iets op zien te vinden.
    De grote vraag blijft daarbij: Wat heb ik eraan om bestanden op een windows-partitie te kunnen raadplegen met een Linux-verkenner als ik ze niet bewerken en wegschrijven kan zodat een windows gebruiker er weer mee verder kan?
    Dan kan je toch nooit iets echt naast elkaar gebruiken? Wat heeft bestandsdeling dan voor zin?
    Ik ben dat nog eens gaan bekijken : met de linux-verkenner kan ik dus naar de windows-partitie gaan kijken, bestanden openen en bewerken, ze ergens anders opslaan, bestanden verplaatsen naar bvb een map onder linux, het lijkt mij vrij soepel.
    Uw vraag over de bestandsindeling versta ik niet goed. In Linux gebruik ik eigenlijk dezelfde bestandsindeling als in windows (docx, pdf, gif, jpeg, ....).

  4. #14
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.815
    Bedankjes
    15.630
    Bedankt
    36.981 keer in 15.328 posts
    Kaiser heeft gelijk, die laptop zal geen Mint aankunnen, maar dat zal je dan wel op je scherm te zien krijgen, moest je het proberen. Mint heeft wel een minimum aan eisen en die zijn niet zo min, maar nog steeds aangenamer dan een Windows 10.
    Maar er bestaan ook uitgeklede linuxversies die met minder ook tevreden zijn.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    salmax (30 December 2017)

  6. #15
    PC-Freak   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    1.997
    Bedankjes
    9.559
    Bedankt
    3.144 keer in 1.917 posts
    Ik wil ook stilaan overstappen op Linux dus ga het wat volgen.
    Ben eigenlijk al even aan het proberen overstappen draai vooral in Virtualbox.
    Het is alvast een goed alternatief bij Windows frustraties.
    Mijn ervaring is dat het beter werkt en eigenlijk als gemakkelijker wordt ervaren.
    Draai Mint en Ubuntu op 1.5Gb maar weet niet virtueel gelijk is aan dualboot.
    Mij hebben ze verteld je hier goed met commandline kunt leren werken met pdf op deze site.
    http://linuxcommand.org/tlcl.php

  7. #16
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    @berger:
    Dat het allemaal stilaan terug begint te komen herken ik. Toen ik 30 was wist ik een kunstje wat ik 3 jaar geleden geflikt had nog perfect te reproduceren. Nu ik de 55 gepasseerd ben weet ik al niet meer hoe ik 2 weken geleden iets voor elkaar gekregen heb en van 4 weken geleden weet ik zelfs al niet meer dat ik het ooit voor elkaar gekregen heb.
    Ik had het niet over bestandsindeling, maar deling (filesharing). Daarmee bedoel ik wat is het nut als je bestanden delen kunt als je ze alleen maar kunt inzien en niet onderling bewerken.
    Ik denk echter dat het wel op een of andere manier moet kunnen lukken. Ik heb hier ook een 2-tal Linux sat.receivers die op openpli draaien en waar ik met total commander vanuit windows naar toe kan, bestanden op kan pakken en met notepad kan bewerken en weer terug plaatsen. Dus het zou ik moeten lukken door bijvoorbeeld een excelbestand vanuit Linux op te pakken, te bewerken met libra en lokaal op te slaan op de linuxcomputer om ze vervolgens met total commander weer terug te plaatsen naar de originele plaats zodat een windows computer er weer mee verder kan. Dat is althans de bedoeling en zou zo ongeveer moeten kunnen denk ik. Het is wel erg simpel gedacht misschien, maar ik voel me op dit gebied gelijk aan Sam Gooris in het gewone leven, lekker simpel en niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.

    Volgens de systeemeisen zou ik op het oude laptoppeke met een Mint Xfce uit de voeten moeten kunnen. Als ik dan het een en ander heb kunnen proeven ga ik proberen met het echte werk op de 3 productiemachines 1 voor 1 Cinnamon te installeren.

    Het gaat toch nog een hoop gedoe opleveren. Ik ben er inmiddels ook al achter dat mijn Sonos controller niet onder Linux kan draaien, dus ook dat zal virtueel moeten gaan gebeuren. Volgende kwestie is dan weer hoe snel je kan schakelen naar virtueel en terug als je dat tijdens je werkzaamheden "even wil doen".

    Hoe dan ook ik ga een Mint Xfce zoeken en aan de slag.
    Ik houd jullie op de hoogte van mijn ontwikkelingen.
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  8. #17
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    File sharing doe ik voornamelijk via dropbox, die is beschikbaar vanuit win 7, android en linux. Maar het kan wel veel verkeer geven met 3 productiemachines.
    Hoe slim Sam Goris is weet ik niet, misschien doet hij
    maar alsof, maar hij heeft wel een slimme vrouw.
    Maar als ik al uw commentaar lees over total commander, virtuele machines, sofos, ....dan denk ik dat ik nog heel veel moet studeren. Permanent leren is dat nu he.
    Ik zou nu tovh beginnen anders komt er dit jaar niets meer van.
    Laatst gewijzigd door berger; 30 December 2017 om 13:02

  9. #18
    Gevorderd   Torro124's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 February 2008
    Locatie
    Kinrooi
    Berichten
    125
    Bedankjes
    39
    Bedankt
    38 keer in 29 posts
    Ik heb de Linux Mint 18.3 Sylvia Xfce 32 bits versie geïnstalleerd.
    Ik heb ook deze 10 noodzakelijke aanpassingen doorgevoerd https://sites.google.com/site/comput...doen-mint-xfce
    behalve het aanpassen van mijn SSD, daar kon ik in de bios van het laptoppeke (acer aspire 9500) niet bij.
    De andere aanbevolen aanpassingen ga ik nog eens bekijken wat ik daar van ga gebruiken en dan kan het spelen gaan beginnen.

    Met spelen bedoel ik:
    1 - gewend raken aan de omgeving en mogelijkheden.
    2 - me gaan gedragen als een volwaardig lid van mijn thuisnetwerk met gezamenlijk bewerken van bestanden, het delen van printer en scanner, de bereikbaarheid van de NAS.
    3 - inventariseren welke programma's niet te draaien zijn onder Linux, of er alternatieven voor zijn en of dat voor mij aanvaardbaar is.
    Ik denk hier wel enkele weken mee bezig te zijn.
    Laatst gewijzigd door Torro124; 30 December 2017 om 18:32
    Groet,
    Torro124

    Een gezonde mens heeft soms wel honderden wensen, een zieke meestal maar één.

  10. #19
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Goed gedaan!

  11. #20
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Hier is een lijst van (ongeveer) equivalente software windows - linux : kan soms handig zijn

    http://wiki.linuxquestions.org/wiki/...ndows_software

  12. De volgende 2 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    salmax (31 December 2017), Torro124 (30 December 2017)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Van dvd-r naar dvd+rw
    Door Phil O'Sophe in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30 July 2017, 22:08
  2. [7] Windows 7 naar de 10
    Door le Bihan in forum Windows
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 10 July 2017, 19:54
  3. linux
    Door zwl in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 14 May 2017, 23:35
  4. Is Linux nu echt veiliger dan Windows ?
    Door carfran in forum Mac OS, Linux en andere
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 28 March 2017, 23:58
  5. Adapter van IDE naar SATA
    Door voiratsou in forum Opslagmedia
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 1 March 2017, 15:10

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •