Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Windows smartphone

  1. #1
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts

    Windows smartphone

    Gisteren heb ik een wifi repeater geïnstalleerd omdat mijn wifi op sommige plaatsen nogal zwakjes was. De installatie is normaal verlopen en het resultaat is positief behalve op mijn oude windows smartphone limia 610. Telkens ik wil verbinden met die GSM zie ik eerst het vliegtuigje passeren en daarna gaat hij uit en start opnieuw. Om dan op Wifi te belanden bij proximus fon. Ik kan hem wel normaal verbinden met de wifi van mijn modem, maar dus niet met de "afgeleide" van die modem.

  2. #2
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Betrokken wifi repeater is er één van de nieuwere generatie veronderstel ik?
    Zou het kunnen dat de Lumia 610 (= model van 2012) problemen met de 802.11ac standaard?
    Lumia 610 is Wi-Fi 802.11 b/g/n.

    Of instelling 2,4 Gig / 5 Gig?
    Lumia staat blijkbaar wat bekend om zijn slechte compatibiliteit met 5Gig netwerken.

    Is de repeater configureerbaar?
    Welk merk/type wifi repeater gebruikt u?
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  3. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    berger ( 6 January 2018)

  4. #3
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Het is inderdaad al een oud model, 2012 dat zou kunnen. Maar ik kan daar alles doen wat ik wil doen : tel, sms, surfen (via mijn modem, proximus fon, de buurvrouw zonder wachtwoord, netwerk delen, ....).
    En dat dan de standaarden niet kloppen is begrijpelijlk.
    Welk merktype van repeater is het? Op de doos staat Premier, een wireless-AC Repeater, dual band . Op het bijgeleverd kabeltje staat iets van China. Maar op zich geeft dat wel een goed resultaat voor mijn nieuwe en oude android-tablet (toch ook van 2012). Werkt op 2.4 en 5Gig. Hij is dus zijn 29.95 euro wel waard vind ik. Alleen met die Windows GSM wil het niet lukken. Ik dacht dat het weeral de schuld was van onze goede vriend.
    Of die repeater configureerbaar is? Er is een AAN/UIT knop, hij kan op repeater, Router en Acess Point. Het is een WLAN 802.11 AC , neerwaarts compatibel met 802.11n, 11g en 11b. Eigenlijk is dat chinees voor mij, ik lees dat maar op de doos hé. Ik kan die aankoppelen aan mijn PC en dan surfen naar 192.168.10.1, daar heb ik hem aan de praat gekregen. Maar of ik de standaard of iets anders kan veranderen weet ik niet. En nu het werkt durf ik er ook niet te veel mee spelen, alhoewel, er is een resetknop.

  5. #4
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Kijk eens na of je mac-adressen kan toelaten of uitsluiten in het configuratiemenu van de repeater.
    Misschien kan je het mac-adres van de smartphone exclusief toevoegen.

    Ik weet niet of dit lukt maar eens proberen kan weinig kwaad hé
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  6. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    berger ( 8 January 2018)

  7. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Er staat wel een MAC-adres op het apparaat : daar staat
    MAC adress:
    dan een barcode, en daaronder
    00E04C8118E0

    Als ik die repeater terug met de PC verbindt gaat dat configuratiemenu niet meer open, misschien wel omdat hij geconfigureerd is. Dan zou ik op Reset moeten drukken waarschijnlijk. Ik ga dat toch niet doen, omdat hij voor de rest perfect werkt. Alleen op die Windows-GSM wil dat niet lukken, maar eigenlijk is dat niet zo erg, ik gebruik die enkel als GPS en ook om een WiFi-verbinding te maken daar waar er geen WiFi is (wat volgens Proximus zo goed als onmogelijk is, miljoenen hotspots weet je wel).
    Moest ik hem thuis op WiFi willen gebruiken zijn er voldoende kandidaten, zo heb ik hem vandaag nog verbonden met de draadloze WiFi van de HP-printer van mijn buurvrouw. Niet voort vertellen, want ik denk niet dat ze dat weet.

    Wat heb ik nog ontdekt : neerwaarts compatible wil gewoon zeggen compatible maar met kleinere snelheden. Hoe ouder de standaard hoe lager de snelheid.
    De software die er op staat is windows 7.8, en een update is officieel niet mogelijk. Om te updaten bestaat er blijkbaar wel een minder legale weg. Gewoon wat zoeken. Wat ik dus niet doe.

    Ik denk dat gewoon de windows-software niet compatible is, ik vond op de GSM een lijst met gekende netwerken, en als ik daar de repeater aan wil toevoegen herstart hij ook. Ik heb de indruk dat de windows-software gewoon allergisch is aan chinese repeaters (verdeeld door een nederlandse firma).

  8. #6
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Tja, die 'Chinese spullen, zoals u het zo mooi zegt , zijn dan meestal wel voordelig maar laten ook wel vaak wat te wensen over.
    Uw repeater blijkt dan toch wel goed te werken (buiten die ene smartphone dan) maar hier en daar zullen er dus wel wat compatibiliteitsproblemen zitten .
    Als u er zelf geen probleem mee hebt dan moeten we ook niet blijven zoeken vermoed ik?
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  9. #7
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Klopt, bedankt voor de hulp!

  10. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    Obsessed ( 9 January 2018)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Windows Defender in Windows 10 voldoende voor PC?
    Door Alviarin in forum Malware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 22 December 2017, 23:24
  2. Rooten Smartphone
    Door Torro124 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 7 November 2017, 23:44
  3. [7] Windows 7 naar de 10
    Door le Bihan in forum Windows
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 10 July 2017, 19:54

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •