Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    14 February 2018
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Licht Afbeelding van website halen

    Hi, ik ben nieuw op dit forum. Een vraag heeft mij naar dit forum gebracht. Het zit namelijk zooo....
    Ik ben bezig met mijn eigen blog over reizen (nog niet live). Ik wil graag mooie afbeeldingen aan mijn website toevoegen en ik zag bijvoorbeeld op https://www.vakantiedeals.be een aantal mooie afbeeldingen.
    Nu weet ik dat veel youtubers wel eens gezeik krijgen als ze muziekfragmentjes in hun vlog opnemen... maar hoe zit dat met het gebruik van afbeeldingen? Kan ik die gewoon overnemen? Of moet ik dan eerst de website beheerders contacteren? Ik hoop dat iemand weet hoe dit precies werkt. Alvast bedankt voor jullie hulp

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    In Nederland weet ik het niet echt, maar het zal eigenlijk niet zo veel verschillen van de wetgeving in België. Die wetgeving beschermt artistieke originele werken, uiteraard als er voldaan wordt aan zekere voorwaarden van die wet. Vele mensen denken dat het volstaat om op een tekening een symbool te zetten (een C met een cirkeltje) om te genieten van het recht van de auteur. Zo simpel is het nu ook weer niet.

    Zie alvast voor België : https://www.deauteurs.be/juridische-...de-auteurswet/

    Persoonlijk denk ik dat het vooral een kwestie is van fairplay. Wil je iets kopiëren van iemand anders, vraag dan zijn voorwaarden. Vermeld ten minste de bron van wat je kopieert. Afschrijven op school hebben we allemaal eens geprobeerd hé, maar vooral de fouten niet overschrijven.
    Moest ik een blog maken over reizen dan zou ik mijn eigen persoonlijke reis vertellen en zelf fotokes nemen, niet iets kopiëren van de één of andere site. Wat heb je aan het vertellen van een reis naar de noordpool als je niet verder geraakt dan Noordwijk?

    Om het juist te weten in Nederland : "google - auteursrechten nederland", dan ga je zeker de juiste tekst vinden. En dat zal ook geschreven zijn door juristen, en dus moeilijk te verstaan. Zeker twee keer lezen dus.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Website informatie
    Door Phil O'Sophe in forum Internet
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 19 August 2017, 14:17
  2. Opladen website
    Door berger in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 21 June 2017, 21:57
  3. meerdere weblinks aan een afbeelding kan toevoegen
    Door lucas7 in forum Overige software
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 7 May 2017, 21:50

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •