Je IP-adressen staan nu op "automatisch verkrijgen", dat is al een verbetering.
Maar je maakt nog steeds geen verbinding met je modem (gateway), dus je krijgt ook geen DNS-server.
Door dit probleem verkrijgen je beide netwerkkaarten automatisch een adres (toegewezen aan Microsoft : range 169.254.x.x) dat helaas niet kan gebruikt worden om op het internet te gaan. Dit duidt wel een probleem aan met je infrastructuur (modem, router, switch enz.)
Ik vermoed dus een probleem met je modem/router (Telenet).
Kan je vermelden welk type je gebruikt? een Modem-only of een gecombineerde WiFi/Modem?
Je gebruikt op die laptop Windows 8, dat niet echt bekend staat om zijn verbindingsproblemen (in tegenstelling tot Windows 10, wat hier al vermeld werd).
Je kan zelfs je router niet pingen! Twee zaken zijn nu mogelijk :
- reset de Telenet router, en probeer opnieuw verbinding te maken; als je dit al gedaan hebt, ga naar de volgende stap.
- ga via "Mijn Telenet" naar je router, instellingen modem, en kijk na of DHCP-server wel degelijk ingeschakeld is. zoniet, inschakelen en meerdere minuten wachten tot Telenet de gewijzigde instellingen toepast op je router. dit gebeurt niet onmiddellijk, dus even geduld!
Dan, voor alle zekerheid, in CMD : ipconfig /renew
Maak opnieuw (indien nog nodig) een printscreen van ipconfig /all
Sorry voor het late antwoord, maar ik moet ook nog wat werken hé.
Good luck!
Favorieten/bladwijzers