Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Gdpr

  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Gdpr

    Recent heb ik van Stone-IS een document ontvangen dat betrekking had tot de General Data Protection Regulation (GDPR). Wellicht hebben jullie van jullie provider of website-beheerder een gelijkaardige mail ontvangen.
    Op 25 mei 2018 is deze General Data Protection Regulation van kracht om de persoonsgegevens van Europese burgers beter te beschermen. Deze regeling moet toegepast worden door elke instantie die persoonsgegevens opslaat, zij het een online shop of de melkboer, maar ook door de overheid en onze providers.

    U vraagt zich waarschijnlijk af wat hier bij Minatica met uw gegevens gebeurt. Misschien kan u toch nog eens de FAQ nalezen om terug bij te zijn. In feite gebeurt er weinig met de data die u ons geeft, maar vooral, zij worden nooit aan derden weggegeven, noch verkocht.

    Bent u er toch niet zo gerust in, kan u eventueel wel uw account laten verwijderen, de bijhorende data verdwijnen dan ook. Of misschien hebt u toch liever niet dat iedereen weet wanneer u jarig bent? Dan kan dit ook voor u geregeld worden door één van onze crewleden (Obsessed, Rosty, compuchrisje). Als u Minatica actief wilt blijven bezoeken hebben we natuurlijk minstens uw accountnaam en een geldig mail-adres nodig.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende 9 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Adnilleke (26 September 2018), Fakke_Berto (15 May 2018), Lies54 (16 May 2018), Merel (16 May 2018), Phil O'Sophe (16 May 2018), salmax (21 May 2018), Typetje (16 May 2018), vdhee (15 May 2018), Vincent (16 May 2018)

  3. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Met de Noormannen veilig onzichtbaar in de wolken ?

    Ik wens even in te gaan op dit thema.

    Toch al een hele tijd geleden las ik "ergens" een vergelijkende studie over de verschillende cloud backups, zoals Crashplan, Carbonite en zoveel anderen.

    In het artikel werd een Europees bedrijf aangeduid als het beste met bijzonder aanbevolen software en encryptie en wellicht ook als beste koop. Ik herinner mij wel dat het ging over een bedrijf ergens in Noorwegen of zweden, toch ergens in die noordelijke staten. Helaas ik kan mij niet herinneren over welk bedrijf het gaat.

    Ik vertrouw de Yankees voor geen fluit meer en Crashplan heeft toch al besloten om alle Home users laten vallen. Hoog tijd om Europees te gaan, zolang het nog kan en de Chinese mafia nog niet alles heeft opgekocht.

    Ik hoop in de wolken te zullen zijn !

    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (19 May 2018)

  5. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Tja, onze Flip is juist naar ginder gegaan om de 'banden aan te halen', we ontkomen er spijtig genoeg niet aan.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Zit dat beste europees bedrijf hier toevallig niet tussen?

    https://computertotaal.nl/artikelen/...iensten-61960/

  7. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    De Vikings achterna ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    Zit dat beste europees bedrijf hier toevallig niet tussen?

    https://computertotaal.nl/artikelen/...iensten-61960/
    Bedankt Berger.

    Mogelijk. Daar is 1 lezersreactie bij die een Noors bedrijf citeert; (die lezer was niet zo toevallig ook op zoek naar een Europese cloudopslag). Dit bedrijf heeft dus vermoedelijk een betalende versie, want dit artikel gaat uitsluitend over gratis opslag. Ik ga dit nu niet meteen vermelden, maar die lezer heeft er goede ervaringen mee.

    Toch wel straf dat CrashPlan de dienst voor home-users laat varen met een "partner" aanbeveling voor Carbonite.
    En dan mag ik opnieuw alles van scratch uploaden want een transfer tussen servers is onmogelijk vanwege encryptiecode. Ze gingen anders zo prat op hun eigen kunnen en service.

    Dus je oude opslag (inclusief lokaal reeds gewiste bestanden) verdwijnen mee. Wie zal het in zijn hoofd halen om talloze Gigabytes te restoren om het dan nogmaals te moeten uploaden ? Dat kan mogelijk nog iets bevatten dat je ooit wil terugvinden, maar dat was toch ook in de prijs begrepen !


    Elke computeropslag toch ook maar volatiel moet men uiteindelijk vaststellen en een wolkje kan gemakkelijk in druppeltjes regen vallen en alles gaat aldus naar zee(p).
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. #6
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Als jullie dan toch geen vertrouwen hebben in die cloud-opslag, waarom dan zelf geen centraal opslagpunt maken? Tegenwoordig zijn er gigantische schijven die in serie backups maken.
    Artikeltje

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (25 September 2018)

  10. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Deze week merkte Obsessed op dat er wordt ingelogd onder bestaande accounts, maar vanuit andere oorden dan onze lage landen. Bij controle bleken deze via IP-adressen uit de USA, Canada en Oosterse streken te komen. Het zou heel toevallig zijn moesten deze personen daar ook daadwerkelijk vertoeven.
    Het gaat vooral over accounts die al bestaan van de beginjaren van Minatica en zijn voorhistorie en die sindsdien nooit meer ingelogd hebben.
    Nochtans is het veilig voor actieve leden om af en toe/regelmatig het wachtwoord te veranderen. Verder is het veiliger om niet meer persoonlijke data weer te geven dan nodig is en ook onderling privé-info via de gewone mail te wisselen en niet in een PM op het forum.

    Nogmaals stel ik voor om eventueel ook verjaardagen te verwijderen indien dat gewenst is.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  11. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (25 September 2018), Phil O'Sophe (26 September 2018)

  12. #8
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Meestal eigen schuld door onwetendheid ofwel onwil om gewoonten te wijzigen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Nochtans is het veilig voor actieve leden om af en toe/regelmatig het wachtwoord te veranderen. Verder is het veiliger om niet meer persoonlijke data weer te geven dan nodig is en ook onderling privé-info via de gewone mail te wisselen en niet in een PM op het forum.

    Nogmaals stel ik voor om eventueel ook verjaardagen te verwijderen indien dat gewenst is.
    Spijtig dat ik het moet zeggen, maar gewone e-mailadressen zijn soms te achterhalen in de accountgegevens zelf. Bovendien worden fun-mails dikwijls verstuurd met alle geadresseerden in vak AAN, door tal van mensen die het nooit willen leren vak BCC te gebruiken.

    Ik blokkeer diegenen dat maar blijven doen (al zijn het goede vrienden) en stuur een verwittiging in BCC naar elkeen die in de kettingmails werd geadresseerd, met wat uitleg over mail-étiquette.

    Het kwaad is dan toch al geschied. Je kan er ook in vermelden te overwegen om hun adres te verkopen aan een spammer of marketeer.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  13. #9
    Geband  
    Geregistreerd
    28 August 2018
    Berichten
    55
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    16 keer in 15 posts
    Deze week merkte Obsessed op dat er wordt ingelogd onder bestaande accounts, maar vanuit andere oorden dan onze lage landen. Bij controle bleken deze via IP-adressen uit de USA, Canada en Oosterse streken te komen. Het zou heel toevallig zijn moesten deze personen daar ook daadwerkelijk vertoeven.
    En wat als die nu eens gebruik maken van de TOR browser ?
    https://computerworld.nl/algemeen/10...de-tor-browser

  14. #10
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Dat zou dan erg vreemd zijn en bovendien in elk geval inbreuk op de privacy van die personen. Trouwens, er zijn er vandaag ook nog aanwezig, zie ik in 'wie is er online'.
    Helaas zullen die accounts hun rechten hierdoor kwijtraken, willen ze die terug, zullen ze mij moeten contacteren.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •