Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Windows Privacy

  1. #1
    Teamlid   vdhee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    485
    Bedankjes
    485
    Bedankt
    348 keer in 219 posts

    Windows Privacy

    Voor diegenen onder ons die bezorgd zijn om hun privacy (en zeker in Windows 10), wil een kijkje nemen op : https://www.oo-software.com/en/shutup10

    Deze (op dit moment) gratis software staat je toe om een pak minder privé-info naar Microsoft te sturen.

    Zelf heb ik (helaas) geen aandelen in dit bedrijf, maar gebruik het wel al enkele maanden.

    Blijkbaar werkt het goed; via mijn ingebouwde DNS-server, en een bijkomende check via Wireshark zie ik een pak minder info die doorgestuurd wordt vanuit mijn PC naar de verschillende Windows-servers en hun geaffilieerde bedrijven.

    De interface laat je toe te kiezen wat je wel of niet inschakelt, en de hulpfunctie (met de muis erover gaan) geeft je bijkomende info over wat elk onderdeel doet; ben je niet echt bedreven in de materie aanvaard dan enkel de "recommended" (aangewezen) instellingen.

    Mijn gedacht : doen!

  2. De volgende 3 gebruikers bedanken vdhee voor deze nuttige post:

    berger (29 May 2018), Merel (29 May 2018), Phil O'Sophe (29 May 2018)

  3. #2
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Blijven sukkelen is eigenlijk bijna de norm

    Het screenshot op de website toont in de titelbalk (Administrator).

    Ik heb getracht om het bestand te downloaden via Firefox naar een zelf aangemaakte map c:\Program Files\FreeStanding OOSU10\

    De download weigert zich te voltrekken in deze locatie omdat ik (Administrator) geen rechten zou hebben op deze map en ik mij moet wenden tot ... de Administrator. Vraagt dan wel beleefd of het mag worden geplaatst in mijn Windows account.

    Chrome doet even plezant. De instellingen laten toe om voor elke download een locatie aan te duiden. Maar het zelfde verhaal gaat hier ook op.


    Nu vertelt men hier en daar Windows 10 goed werkt, maar ja als Administrator heb je toch geen gemakkelijk leven. Alles is in een keurslijf gegoten zodat M$ toch niet te ver moet zoeken naar je lijfwachten.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik ben (gelukkig) nog geen eigenaar van een W10-systeem, maar heb je al eens geprobeerd om het in veilige modus - met internet natuurlijk - te installeren?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Merel (30 May 2018)

  6. #4
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik ben (gelukkig) nog geen eigenaar van een W10-systeem, maar heb je al eens geprobeerd om het in veilige modus - met internet natuurlijk - te installeren?
    Zolang je Win7 hebt, kan je nog zelf iets beslissen. Ik kan het verschil wel merken want de Win7 Pro heb ik nog staan en het is een zaligheid.

    Ik heb het tooltje maar laten installeren in het bestand "Accountname" en het tooltje is bruikbaar. Gelukkig maar dat de Duitsers nog nuttige tooltjes maken. Maar de freestanding versie op usb stick zal wel interessanter zijn


    Hoe M$ er zelf aan uit kan met W10 is mij een raadsel !
    Enfin, daarvoor dienen al die MVP's !

    Voorbeeldje uit de honderden gekheden: Op mijn bureaublad staat het icoon van mijn windows accountmap
    Bij rechtsklikken is zelfs geen "Properties" (Eigenschappen) in het contextmenu te zien !!
    Wel staat er de mogellijkheid om een link aan te maken en zelfs een link naar het bureaublad te sturen.
    Het is inderdaad om mijn accountmap en het kan bovendien zelfs worden geopend, zonder dat ik de administrator er moet bijroepen, terwijl Windows het bij andere omstandigheden mij de toegang weigert.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken Merel voor deze nuttige post:

    compuchrisje (30 May 2018), vdhee (30 May 2018)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Alternatief voor google search met volledige privacy
    Door strikerfox in forum Internet
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 8 January 2018, 13:09
  2. Windows Defender in Windows 10 voldoende voor PC?
    Door Alviarin in forum Malware
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 22 December 2017, 23:24
  3. Foutmelding in Windows 10
    Door Asterix900 in forum Windows
    Reacties: 60
    Laatste bericht: 4 October 2017, 19:08

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •