Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts

    Vraag Bestanden niet zichtbaar in venster "Opslaan".

    Een vreemde situatie: ik sla al enige tijd allerlei foto's op in dezelfde map op mijn NAS.
    Inmiddels staan daar meer dan 180 foto's. Echter opeens doet zich het volgende verschijnsel voor.

    Als ik afbeeldingen wil opslaan zie ik in het venster de laatst geplaatste foto's niet meer en kan dus op dat moment ook niet zien wat het volgende nummer van de foto moet worden die ik wil opslaan. Erg hinderlijk!

    Kijk ik vervolgens rechtstreeks op de schijf met de verkenner, dan staan daar alle foto's tot en met de laatste keurig genummerd vermeld. De nummering begint met 001 en loopt op dit moment door tot 183.

    Als ik dan weer probeer een plaatje op te slaan zie ik als laatste nummer 172; de rest van de fotobestanden is dan niet zichtbaar in het venster "Opslaan".

    Ik heb me een slag in het rond gezocht naar de reden/oorzaak van dit fenomeen. Wie herkent dit en beter: wat is de oplossing?

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik weet niet of je NAS continu is aangesloten of niet, maar ik heb al meer gekke dingen gehoord met Windows 10. Misschien kan dit je verder helpen? Daar wordt verteld dat je zelf de opslaglocaties moet bepalen, helaas slechts na 2 minuten, net voor het einde.
    Vaak worden bij grote Windows 10 updates zaken overhoop gegooid, mogelijk ook je voorkeurslocaties. Het beste is om te kiezen voor opslaan als of opslaan naar, dan beslis je ter plekke waar je foto's moeten komen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. #3
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts
    Bedankt voor je reactie. Via de YouTube-link wordt ik niet veel wijzer. Ik zie onder "Instellingen/Opslag" m'n NAS schijven niet terug. Bovendien worden de foto's steeds "opslaan naar" weggeschreven.
    Het komt steeds vaker voor dat ik die Microsoft baggersoftware de nek wil omdraaien en overschakel naar Linux.
    Maar goed, het hindelijke probleem blijft dus vooralsnog bestaan... :(

  4. #4
    Erelid   nightraver's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.258
    Bedankjes
    664
    Bedankt
    1.274 keer in 500 posts
    Ik ken het probleem ook niet eerlijk gezegd. Ik moet ook wel toegeven dat ik sinds win10 enkel problemen ondervindt met mijn NAS. Ik heb deze ondertussen volledig leeggemaakt en afgekoppeld terug. Niet omdat ik opgegeven heb, maar werd het beu en dus beter een tijdje aan de kant leggen.
    Only great minds can afford a simple style.

  5. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Het ligt dus blijkbaar aan die nieuwste update van Windows 10. Misschien wil je proberen wat hier wordt uitgelegd.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  6. #6
    Up-to-date   Adjudant's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2008
    Locatie
    Gouda (NL)
    Berichten
    96
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    17 keer in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Het ligt dus blijkbaar aan die nieuwste update van Windows 10. Misschien wil je proberen wat hier wordt uitgelegd.
    Ja, dat werkt dus ook niet vlekkeloos: als ik voor de schijven een netwerkverbinding aanmaak en daarbij de opdracht geef deze schijven opnieuw te verbinden na reboot, dan staat er keurig een rood kruisje door de betreffende verbindingen. Ik moet dan eerst elke schijf aanklikken om ze weer echt in de verbinding te hebben.
    Maar ook dit lost het initiële probleem niet op.
    Het vreemde is wel, dat het op mijn laptop waarin een i7 processor en 16 GB geheugen draait het probleem niet voorkomt, terwijl dat wel gebeurt op de laptop waarin een i3 processor met 8 GB geheugen draait.
    Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dát verschil van invloed kan zijn...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 19 September 2018, 10:19
  2. Firefox : "zoeken" openen in nieuw venster
    Door Tjoolaere in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 24 April 2012, 22:33
  3. Reacties: 4
    Laatste bericht: 25 December 2011, 10:39
  4. Niet "Kat vangt muis" maar "Mens vangt kat"
    Door Phil O'Sophe in forum Fun
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 September 2009, 14:28
  5. "Neovo F417BS 17"" TFT zw/zil (12ms) - 3 j on-site - BESTE KOOP PC Magazine!"
    Door eventure in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 November 2005, 12:45

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •