Dat gebeurt mij niet vaak. Maar vandaag keek ik op mijn android tablet eens naar google (ja één van de honderden google dingens die er op staan en die ik er maar niet af krijg) en dan gaat de zoekfunctie openen en daaronder zie je dan een aantal meestal interessante nieuwsberichten. En deze voormiddag was er een eerste link naar p-magazine dat blijkbaar een artikel had gepubliceerd over "wat google allemaal over ons onthoudt". En dat op een nieuwssite van google! Nu moet ik eerlijk zijn, p-magazine lees ik niet zo vaak, kijk daar natuurlijk wel eens in als ik bij mijn (ja merel, het is OK) marokkaanse coiffeuse zit te wachten om kortgewiekt te worden. Meestal zie ik dan allerlei interessante verhalen over lief en leed van sterren zonder en met strepen, maar toch met een serieuze boezem. Maar nu schreef dus p-magazine over de gevaren van google die over ons allerlei dingen onthoudt. Ik viel echt van mijn stoel! Google verwijst in p-magazine naar de gevaren van Google. Er stond zelfs een link naar Takeout.google.com waar al dat moois te lezen valt. Zeker doen. En koop eens een p-magazine. Oei, ik had vergeten dat men geen reklame mag maken.

En ondertussen kreeg ik een bericht van google (nee swake, geen spam) dat de werking van google+ vanaf 1 april gaat stoppen. Dat is de eerste aprilgrap van het jaar. Hoe gaan we dat weeral overleven? Misschien is het wel al de tweede eersteaprilgrap, de joke van Joke over de staatsveiligheid was er eerst.