Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    De generatie die niets deed vertelt

    Gevonden in mijn mailbox

    Ik kwam een spijbelende leerlinge tegen na hun veelbesproken betoging en vroeg wat de bedoeling was van hun actie.
    De leerlinge antwoordt:
    "Ja, en dat is nu juist ONS PROBLEEM vandaag-de-dag: ...JULLIE generatie maakte zich niet druk om het milieu te sparen voor de toekomstige generaties !"

    Ze heeft gelijk, onze generatie had dat groene gedoe niet in onze dagen.
    Toen hadden we melk in flessen, frisdrank in flessen en bier in flessen, die we leeg en omgespoeld terug brachten naar de winkel, zelfs confituur potjes volgden die weg.
    De winkel stuurde deze dan terug naar de fabriek en in de fabriek werden deze flessen gesteriliseerd en opnieuw gevuld. Wij deden echt aan recycling.
    Maar we deden niet aan dat groene gedoe in die tijd!

    Wij liepen trappen, omdat we niet over roltrappen en liften beschikten in elk gebouw.
    Wij liepen naar de supermarkt en verplaatsten onszelf niet iedere keer in een 200 PK machine, als we 2 blokken verder moesten zijn.
    Maar ze heeft gelijk: wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd!

    Baby luiers gingen in de kookwas, omdat wegwerpluiers niet bestonden.
    We droogden onze kleren aan de lijn en niet in een energieverslindende machine die continu 220 volt verbruikt. Wind- en zonneënergie droogden onze kleren echt - vroeger, in onze dagen.
    Kinderen droegen de afdankertjes van oudere broers en zussen en kregen geen gloednieuwe kleren.
    Maar de jonge dame heeft gelijk! Wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

    In die tijd hadden we - misschien - één tv of radio in huis en niet een op elke kamer.
    De tv had een klein schermpje, ter grootte van een zakdoek en niet een scherm ter grootte van een kamerwand.
    In de keuken werden gerechten gemengd en geroerd met de hand, omdat we geen elektrische apparaten hadden die alles voor ons deden.
    Wanneer we een breekbaar object moesten versturen per post, dan verpakten we dat in een oude krant ter bescherming en niet in piepschuim of plastic bubbeltjes folie.
    In die tijd gebruikten we geen motor-maaiapparaat op benzine als we het gazon maaiden. We gebruikten een maaier die geduwd moest worden en functioneerde op menselijke kracht.
    Wij sportten door te werken, zodat we niet naar een fitnessclub hoefden te gaan om op ronddraaiende loopbanden te gaan rennen, die werken op elektriciteit.
    Maar ze heeft gelijk. Wij hadden dat groene gedoe toen niet.

    Wij dronken uit de kraan wanneer we dorst hadden, in plaats van uit een plastic fles, die na 30 slokken wordt weggegooid. Wij vulden zelf onze pennen met inkt, in plaats van elke keer een nieuwe pen te kopen.
    Wij vervingen de mesjes van een scheermes, in plaats van het hele ding weg te gooien alleen omdat het mesje bot is.
    Maar, wij hadden dat groene gedoe niet in onze tijd.

    Mensen namen de trein of een bus en kinderen liepen of fietsten naar school in plaats van hun moeder als 24-uurs taxi servicedienst te gebruiken.
    Wij hadden 1 stopcontact per kamer? en geen arsenaal aan stekkerdozen en verlengsnoeren om een dozijn apparaten van stroom te voorzien.
    En wij hadden geen geautomatiseerde gadgets nodig om een signaal op te vangen van een satelliet die 2.000 mijl verderop in de ruimte hing, zodat we contact konden leggen met anderen om uit te vinden waar de dichtstbijzijnde pizzatent zich bevindt.

    Maar is het niet in-en-in triest dat de huidige generatie klaagt over hoe verspillend wij 'oudere mensen' waren, gewoon omdat wij 'dat groene gedoe' niet hadden in onze tijd.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende 4 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto ( 8 February 2019), Phil O'Sophe ( 8 February 2019), salmax ( 9 February 2019), Typetje ( 8 February 2019)

  3. #2
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    De huidige generatie weet blijkbaar niet hoe verwend die is!
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  4. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    salmax ( 9 February 2019)

  5. #3
    kaisersoze
    Gast
    Inderdaad Philo ze weten het niet!
    Onze generatie mocht ook niet ongestraft brossen in school, nu is norrmaal !Oké een keer op straat dit kan.
    Maar 5 weken aan het stuk, is beetje teveel toch?
    Hoorde gisteren die Arune De Wever zeggen in het nieuws om in maart één wereldstaingsdag te doen...wat nog allemaal???
    Ze zouden beter de koppen bijeen steken, en zoeken naaar oplossing die haalbaar zijn!Roepen op straat brengt niks op.
    Zo als de heer Calvo ook maar roepen en...maar oplossing nee niet gehoord of gelezen!
    Kaiser

  6. De volgende gebruiker bedankt kaisersoze voor deze nuttige post:

    salmax ( 9 February 2019)

  7. #4
    Moderator   Typetje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2015
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    656
    Bedankjes
    2.028
    Bedankt
    2.124 keer in 964 posts
    Het is een goeie,

    Mijn kinderen hebben daar niet gestaan op het Malieveld in Den Haag tussen de Klimaatspijbelaars,

    Oudste zoon vind dat veel te prikkelig en te druk

    en zoon 2 die kon van school uit wel, maar die heeft daar ook een net andere mening over en die had geen zin om school werk in te halen en ging liever gewoon naar school zijn ding doen.
    Laatst gewijzigd door Typetje; 8 February 2019 om 13:37
    Liefs Typetje
    ALS IK ER NOG NIET BEN, DAN BEN IK IN IEDER GEVAL ONDERWEG

  8. #5
    Geband  
    Geregistreerd
    28 August 2018
    Berichten
    55
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    16 keer in 15 posts
    Die milieu activiste van 17 weet niet waar ze over bezig is .
    Het is haar fout niet dat Joke Schauwvliege haar ontslag gegeven heeft . Wat ze niet wist is dat Joke Schauwliege Vlaams minister is/was van milieu en dat hier in dit Apenland dankzij de N-VA met hun deelstaten en deelregeringen met 4 ministers van milieu zitten .
    Een minister voor het Vlaams gewest
    Een minister voor het Frans gewest
    Een minister voor het Duitstalig gewest
    Een minister voor het Brussels gewest
    Roep deze 4 ministers samen aan tafel en wat gaan die doen . De ene gaat het op de andere steken en word er niets gedaan , maar wel goed betaald met ons belastingsgeld.
    Maar de allerbeste was als ik het krantenartikel las op maandag en een jonge studente fier was dat ze aan de betoging deelgenomen had .
    Ze vertelde , ik was bijna aan het station, plots merkte ik dat ik mijn smartphone vergeten was . Gauw naar huis gespurt en net op tijd om de trein niet te missen . Vraag me af waarom je een smartphone nodig hebt om te gaan betogen ?
    Wat gebeurt er met die batterijen later ? Recycleren ? En de mensen geloven dat . In de woestijn onder het zand gaan graven ja .
    Gisteren was het in Leuven . Met volle bussen waren ze gekomen . Ze zaten zelfs op de bus die 500 meter van de vertrekplaats woonden . Gaat het een beetje ?
    Laatst gewijzigd door Swaken; 8 February 2019 om 13:40

  9. #6
    kaisersoze
    Gast
    Oudste zoon vind dat veel te prikkelig en te druk

    en zoon 2 die kon van school uit wel, maar die heeft daar ook een net andere mening over en die had geen zin om school werk in te halen en ging liever gewoon naar school zijn ding doen.
    Slimme kinderen heb je!!Houden zo
    Kaiser

  10. De volgende 2 gebruikers bedanken kaisersoze voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto ( 8 February 2019), Typetje ( 8 February 2019)

  11. #7
    kaisersoze
    Gast
    dit Apenland dankzij de N-VA met hun deelstaten en deelregeringen
    Hopelijk kan de N-VA ooit het confederalisme doordrukken, zo dat dit land bestuurbaar word!
    Kaiser

  12. #8
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Als ik #1 zo eens lees stel ik vast dat wij (de ouderen) niet het probleem zijn maar de technologie .
    Daarop verder bouwende is, zoals altijd en met alles, geld de boosdoener nietwaar?
    Al die vervuilende toestanden zijn toch enkel maar in het leven geroepen omdat ze iemands zakken kunnen vullen
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  13. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    salmax ( 9 February 2019)

  14. #9
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Ik heb ontzettend veel respect voor de jongeren (en soms ook de ouderen) die eindelijk een echt probleem durven aankaarten. Uiteindelijk hebben wij altijd maar gestreefd naar meer en nog wat meer, wij hebben het probleem gecreëerd en de jongeren willen dat het nu opgelost wordt. Om er wat van te begrijpen kijk je best naar de show van Nic Balthasar ik denk op canvas vandaag om 19.00 uur.
    Ik heb nu al een paar "discussies" gehoord over het klimaat, oa tussen De Wever en Almaci, en ze zouden beiden eens beter overeen komen om het probleem aan te pakken ipv er altijd maar over ruzie te maken. Eigenlijk is dat het fundamenteel probleem dat de jongeren aankaarten : vele politici praten er veel over, maar doen er niets aan. Zoals zoon Tobback ooit zei : ik weet wel wat er moet gebeuren, maar als ik dat doe geraak ik niet meer verkozen.

  15. #10
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berger Bekijk bericht
    ................
    Eigenlijk is dat het fundamenteel probleem dat de jongeren aankaarten : vele politici praten er veel over, maar doen er niets aan. Zoals zoon Tobback ooit zei : ik weet wel wat er moet gebeuren, maar als ik dat doe geraak ik niet meer verkozen.
    Dat denken ze allemaal, en het is nog waar ook.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Browser deed Strange hm ? en Virrus VRAAGje
    Door teken in forum Malware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 7 December 2007, 09:26
  2. Internet verbinding deed het plots niet
    Door Kapstertje in forum HijackThis
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 1 June 2006, 23:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •