Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts

    Autonoom rijdende auto's

    Zijn wij de laatste generatie bestuurders? (Bron = Tweakers.net)
    Lees HIER het ganse artikel.

    Wie ziet het zitten om autorijden volledig over te laten aan de technologie?
    We zijn er nog niet meteen want van de 6 technologielevels (lees artikel) is momenteel slechts tot level 2 wettelijk toegestaan.
    Wie gaat er verantwoordelijk zijn bij een ongeval?

    Mooi onderwerp nietwaar?
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  2. De volgende gebruiker bedankt Obsessed voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (11 February 2019)

  3. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    De autoindustrie zal binnenkort wel klaar zijn. Maar in Belgie maken ze nog volop ruzie over de installatie van 5G voor de datatransmissie. Technisch kan dat ook. Maar dan moeten alle wegen uitgerust zijn met de nodige sensoren, in de drie gewesten liefst. Maar het komt er wel allemaal. Ik dacht dat er een testproject geweest is op een stuk autosnelweg in Ranst.

  4. #3
    kaisersoze
    Gast
    Mooi onderwerp nietwaar?
    Yep mooi onderwerp
    Ben er wel niet gek van die dingen
    .
    Zelfrijdende busjes in Antwerpen vanaf 2021
    Beginnen doen we alvast met een domper, aangezien de busjes deel zullen uitmaken van onze goede vriend De Lijn. Dit is dan ook de uitgelezen kans voor de vervoersmaatschappij om aan te tonen dat bussen ook zonder chauffeur prima in staat zijn om vertraging op te lopen. Om alles nog beter te maken zullen de eerste zelfrijdende busjes uitgetest worden in Antwerpen, de stad bij uitstek waar het verkeer een nog grotere soep is dan die in mijn koelkast.

    Concreet gaat het om 25 zelfrijdende busjes waar telkens 20 passagiers in passen. De busjes zullen daarnaast de huidige buslijn 36L vervangen die rijdt tussen Linkeroever en de Scheldekaaien op Rechteroever. Dit aantal busjes zou ervoor moeten zorgen dat er tijdens de spits elke drie minuten een bus voorbijkomt, waar dat nu slechts één bus per kwartier is. Het laatste ingrediënt voor deze perfecte verkeerssoep is een aparte shuttlebaan voor deze busjes, waar ook ander verkeer kan rijden.

    Tot slot zou het mogelijk zijn om de shuttles “op te roepen” door middel van en knop in het bushokje en zouden ze zelfs kunnen afwijken van hun traject om reizigers op te halen. Ikzelf ben alvast benieuwd naar hoe dit in praktijk zal werken of, beter gezegd, hoe dit alles in het honderd zal lopen. Intussen is De Lijn nog druk bezig met het zoeken van een leverancier voor deze shuttles.
    Als het moet zal ik toch met bang hartje in het busje stappen,maak veel gebruik van Lijn36!
    Voor mij hoeft het niet
    Kaiser

  5. #4
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    De zon schijnt al!
    Laatst gewijzigd door berger; 11 February 2019 om 18:02

  6. #5
    kaisersoze
    Gast
    En de driver kan niet verblind worden
    Andere vraag zijn al die stralingen zo als 5 G en zoveel andere gezond voor de mens?
    Kaiser

  7. #6
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Blijkbaar niet schadelijk indien men onder een bepaald niveau blijft :

    https://www.vlaanderen.be/nl/gezin-w...ische-straling

  8. #7
    kaisersoze
    Gast
    Blijkbaar
    Is het juiste woord.
    Er gebeurt onderzoek naar straling, maar de besluiten zijn niet eenduidig. Onderzoeken worden vaak uitgevoerd bij volwassenen en op korte termijn, waardoor de gevolgen bij kinderen op lange termijn niet bekend zijn. Wel weet men dat kinderen tot de hogere risicogroep behoren omdat hun hersenen nog in volle ontwikkeling zijn
    Ja we weten het niet echt,zeker ook niet vergeten dat we meer en meer aan stralingen zullen bloot gesteld worden.
    Begrijp me niet verkeerd, ben zeker voor technologie,vraag me wel af waar gaat de mens ophouden?
    Voorbeeld van die busjes..zie niet echt het nut.
    Kaiser

  9. #8
    kaisersoze
    Gast
    Zelfrijdende taxi nog voor eind dit jaar in het verkeer
    Is dit echt nodig?Ja nu is het nog ver mijn bed...maar het is hier sneller dan we denken.Wereld gaat heel snel..en beetje te snel toch?
    Waar blijft het sociaal contact? Taxi instappen en beetje klappen tegen een machine ..geef mij portie maar aan de ........
    Kaiser
    P.S machine staakt niet

  10. #9
    kaisersoze
    Gast
    Zelfrijdende auto"s staan nog niet helemaal op punt.
    De robots reden in een rijtje achter elkaar aan, toen één van hen plots uit de rij stapte. Regelrecht de rijbaan op. Daar werd hij aangereden door een ‘zelfrijdende’ Tesla
    Een echt SF-ongeluk: zelfrijdende auto rijdt zelfstandige robot aan
    Kaiser

  11. #10
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.177
    Bedankjes
    16.841
    Bedankt
    17.654 keer in 7.877 posts
    Het artikel is duidelijk: het ZAL er komen.
    Een wetsaanpassing zal dan ook nodig zijn want rijden zonder persoonlijke interventies is wettelijk (nog) niet toegelaten.

    Zoals ik in #1 al aanhaalde: Wat bij een ongeval?? Wie betaald de rekening? De fabrikant van de zelfrijdende wagen? Ik denk het niet!!
    Zou logisch zijn aangezien een fout in de programmatie aan de basis van het ongeval ligt.
    Als, bij een voertuig level 5, er geen stuur of pedalen meer zullen zijn kan men toch nooit de inzittende schuldig bevinden hé.
    In het artikel haalt men zelf aan dat de kans op een ongeval nooit tot 0% zal kunnen herleid worden.
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. mp3 in auto...
    Door fryum in forum Audiovisueel
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 29 August 2011, 21:21
  2. Doe eens een auto na...
    Door Toelly in forum Fun
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 December 2009, 10:23
  3. Auto run
    Door alfons in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 February 2009, 17:47
  4. Auto Theorie
    Door Snuifje in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28 December 2005, 20:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •